thumbnail
thumbnail

Adviseur P&O

Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32 Overijssel

Begindatum:

1 jan 2024

Einddatum:

31 mrt 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 nov 2023

De afdeling 
Zwolle groeit en onze organisatie groeit mee. De afdeling HR speelt een cruciale rol bij de organisatieontwikkeling. We vertalen onze koers naar HR-strategie, - beleid en - uitvoering. Maken ons sterk om mensen te boeien en te binden die passen bij de ambities van de stad. En faciliteren dat iedereen zo vitaal mogelijk blijft, zich kan ontwikkelen én op de juiste plek zit om plezierig te werken.  

Dat doen we met bijna 40 professionals op het gebied van organisatieontwikkeling, HR-beleid, HR-advies, arbeid-juridisch advies, Veiligheid & Arbo en loopbaanbegeleiding. 

Opdracht: Interim HR-adviseur  

Wegens een langere verlofperiode van een collega zoeken we tijdelijke vervanging. 

Gezocht wordt een ervaren HR-professional die snel zelfstandig aan de slag kan binnen een dynamische gemeentelijke omgeving, Voor een tijdelijke periode van drie maanden met de optie op verlenging, zoeken wij een deskundige interim HR-adviseur om onze afdelingen Concernstaf, Inwonerszaken en Top-Services te ondersteunen. Je ondersteunt de afdelingshoofden en de teamleiders. Voor hen ben jij het eerste aanspreekpunt voor de HR dienstverlening. 

De werkzaamheden 

  • Je voert periodiek voortgangsgesprekken met jouw interne klanten. Veelal afdelingshoofden en soms met directieleden. Je hebt contact met de verschillende disciplines binnen HR. 

  • Je adviseert bij het uitvoeren van het Strategisch Personeelsplan voor jouw portefeuille. 

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies rondom in-, door- en uitstroom, disciplinaire en herplaatsingstrajecten, verzuim en cultuur. 

  • Je denkt mee in hoe we menskracht verbinden aan onze ambities. 

  • Vanuit jouw aandachtsgebied en expertise lever je een bijdrage aan het wekelijkse HR-adviesoverleg. 

Wat breng je mee? 

  • Een afgeronde Hbo-opleiding HR, organisatie- of bedrijfskunde. Of een variant met HR component erin. Ofwel niveau verkregen door ervaring.  

  • Aantoonbare ervaring binnen de gemeentelijke sector of vergelijkbare arbeidsvoorwaarden, zoals bij SGO's. 

  • Uitstekende communicatievaardigheden en een gestructureerde manier van werken. 

  • De ervaring om snel zelfstandig te werken. Je bent een self-starter en initieert gesprekken met jouw klanten. Je haalt de vraag op, scherpt deze waar nodig aan en zorgt voor juiste afhandeling in afstemming met jouw klant en het beleid.   

Wat wij bieden 

  • Een interim positie van 24-32 uur per week van 1 januari tot 1 april, met kans op verlenging. 

  • Een kans om indirect bij te dragen aan belangrijke maatschappelijke opgaven binnen een gemeentelijke organisatie. 

  • Een professionele werkplek waar samenwerking en persoonlijke ontwikkeling centraal staan. 

Zwolle, #hartstad en organisatie  
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.   

We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.   

We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.   

Dit ben jij 

  • Je hebt een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van HR, kent de actuele wet- en regelgeving en hebt ervaring binnen een complexe organisatie. Zowel strategisch, tactisch als operationeel. 

  • Je communiceert makkelijk op elk niveau. Dat maakt je een fijne gesprekspartner en een vaardige adviseur. Je bent je bewust van de invloed die je kunt uitoefenen, hebt oog voor het grote geheel én de details en werkt goed georganiseerd en gestructureerd.  

  • Je verbindt interne opdrachtgevers met onze afdeling. Als katalysator breng je ideeën en mensen samen. Je ziet, hoort, waardeert, hebt geen oordeel, haalt energie uit relaties en gunt anderen de wereld. We kunnen niet wachten tot je er bent.  

Competenties

  • Communicatief vaardig

  • Organisatiesensitiviteit

  • Samenwerken

  • Verbinder

  • Resultaat- en klantgericht.

Dit bieden wij
Het gaat om gemiddeld 24 uur per week voor in ieder geval 6 maanden met optie op verlenging.
De opdracht is ter vervanging van een collega die wegens sabbatical afwezig is voor de periode van een jaar.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)

  • De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.*

  • Kandidaat is beschikbaar om op de woensdagochtenden wekelijks aanwezig te zijn bij de HR-advies overleggen met collega HR-adviseurs. Dit overleg is online via MS Teams van 10.00 tot 11.30 uur. Elke 1e woensdag van de maand is dit overleg fysiek in het stadhuis van Zwolle. Het is niet nodig om daarna ook nog aanwezig te zijn of beschikbaar. Tenzij de woensdag een werkdag is conform overleg.

  • De kandidaat heeft op cv aantoonbaar een relevante afgeronde Hbo-opleiding. Bijvoorbeeld HR, organisatie- of bedrijfskunde.

  • De kandidaat heeft op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar ervaring in de afgelopen 8 jaar in de rol van HR-adviseur.

Wensen

  • Kandidaat heeft op cv aantoonbaar minimaal 6 maanden ervaring bij een gemeente in een relevante rol als bijvoorbeeld een zelfstandige adviesfunctie.

  • De kandidaat is beschikbaar per 1 januari 2024.

  • Het maximale all-in uurtarief (inclusief reis- en verblijfkosten) bedraagt 85 euro excl. BTW.

  • Competenties: Zie PDF.

  • De gesprekken vinden plaats op 7 december tussen 13:00 en 17:00 uur op het Stadhuis in Zwolle. Hier graag rekening mee houden.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Adviseur P&O die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.