Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsmedewerker Sociaal Domein

Gemeente Westerveld

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

8 jan 2024

Einddatum:

7 apr 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 dec 2023

Omschrijving van de opdracht
Voor het team Sociaal Domein (Wmo/welzijn, Jeugdhulp, Participatiewet, onderwijs en sport) zijn wij tijdelijk op zoek naar een:

Beleidsadviseur Sociaal Domein - Participatiewet
32-36 uur per week

Als beleidsadviseur Sociaal Domein adviseer je bestuur en management over de beleidsontwikkeling, evaluatie en het bijstellen van het beleid. Je bent in staat om de vertaalslag van beleid naar uitvoering te maken en te implementeren.

Wat ga je doen
Het taakveld Sociaal Domein verricht werkzaamheden op het gebied van zorg (Wmo en jeugdhulp), welzijn, participatiewet, lokaal onderwijs, sport, inburgering en burgerparticipatie.

  • Als beleidsadviseur Sociaal Domein ontwikkel je beleid en adviseer je bestuur en management over de beleidsontwikkeling- en uitvoering over o.a.

    • Participatie wet, Wet Inburgering, Schuldhulpverlening, Arbeidsmarkt- en re-integratiebeleid;

    • Armoedebeleid (minimabeleid, energietoeslag etc).

  • Tevens stel je  beleid op, maak je verordeningen en nadere (beleids-)regels.

  • Signaleren van ontwikkelingen en wijzigingen in beleid van andere overheden en vertalen naar gemeentelijk beleid. De lokale implicaties van de transformatie in het sociaal domein spelen hierbij een grote rol.

  • Schrijven van verordeningen inzake de werkprocessen binnen gemeente Westerveld;

  • Bewaken en bevorderen van de samenhang met betrekking tot de toepassing van instrumenten en beleid.

Wat verwachten wij van je

  • Je hebt een afgeronde (juridische) HBO opleiding;

  • Je hebt minimaal één jaar beleids-/ werkervaring binnen het Sociaal Domein en kennis van de Participatiewet, Wet Inburgering en Schuldhulpverlening. In het kader van onderlinge vervangbaarheid is enige kennis van en affiniteit met de andere beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein een pré;

  • Je hebt kennis van en ervaring met het ontwikkelen en vertalen van beleid;

  • Je bent in staat om helder en duidelijk zaken te formuleren en je bent vervolgens in staat om de vertaalslag van beleid naar uitvoering te maken;

  • Je hebt ervaring in het samenwerken met inwoners, professionele- en vrijwilligersorganisaties en medeoverheden en een goed gevoel voor politiek/ bestuurlijke verhoudingen;

  • Je bent leergierig, analytisch, omgevingsbewust, zorgvuldig, kunt prioriteiten stellen en hebt een stimulerende, resultaatgerichte werkhouding.

Vind jij het uitdaging om samen met inwoners en organisaties een bijdrage te leveren aan de veranderingen in het Maatschappelijk- en Sociaal domein, dan zijn wij op zoek naar jou!

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon- werk)

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
    De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

  • Afgeronde relevante HBO-opleiding, zoals Sociaal-Juridische Dienstverlening of vergelijkbaar

Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als Beleidsmedewerker Sociaal Domein.

  • Interesse in en basiskennis van relevante wet- en regelgeving.

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met:

    - Coördineren en monitoren van bestaande sociaal-maatschappelijke programma's.
    - Verzamelen en analyseren van relevante data en informatie.
    - Ondersteunen van de beleidsontwikkeling met praktische input.
    - Rapporteren over de voortgang en effectiviteit van projecten.
    - Onderhouden van contracten met externe partners en belanghebbenden.
    - Bijdragen aan het opstellen van implementatieplannen en rapportages.

  • Interesse in en basiskennis van relevante wet- en regelgeving.

  • De kandidaat beschikt over de onderstaande competenties.

    - Communicatieve vaardigheden (complexe situaties)
    - Zelfstandige en proactieve houding
    - Klantgericht en empathisch
    - Nauwkeurigheid en oog voor detail
    - Bereidheid om te leren

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.