Begindatum:
1 jan 2024Einddatum:
30 sept 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
18 nov 2023Functieomschrijving:
In deze functie werk je binnen het team dat verantwoordelijk is voor de verwijzingen naar de specialistische jeugdhulp. Je werkt nauw samen met de professionals van het Centrum voor Jeugd en Gezin. Je bouwt verder aan de door hun opgestelde ondersteuningsplannen en beoordeeld de aanvragen. Je bent betrokken bij evaluaties en toetst resultaten. Je bent een vraagbaak voor samenwerkingspartners en de collega’s van het Centrum voor Jeugd en Gezin als het gaat om de inzet van specialistische zorg. Je bent je bewust van kosten en baten en binnen de kaders van de gemeentelijke organisatie ben je creatief en denk je Out of the Box. Je kent de jeugdwet van binnen en buiten en je zoekt samen met ouders, jeugdigen en het Centrum voor Jeugd en Gezin naar de meest passende oplossing.
Dit ben jij
Je bent een prettige, SKJ geregistreerde, collega met kennis van zaken op HBO niveau, die goed gedijt in een dynamische werkomgeving en ook in lastige en emotionele situaties goed kan focussen op de eigen taak en rol als consulent. Je houdt overzicht en regie. Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring in de functie van consulent Jeugd binnen een gemeente. Je hebt bij voorkeur kennis van de sociale kaart van de gemeente Raalte. Je hebt ervaring met het systeem WIZ Clientportaal
Verantwoordelijkheden
Coördineren van de toegang tot passende zorg- en ondersteuningsdiensten.
Werken volgens 1 gezin 1 plan
Voeren van (screenings)gesprekken met de cliënt, het gezinssysteem en de betrokken zorg
Beoordelen van de behoeften van jeugdigen en gezinnen en het opstellen van individuele ondersteuningsplannen.
Schrijven van ondersteuningsplannen en opstellen van beschikkingen
Inzetten en onderbouwen van passende zorg
Bieden van lichte en/of enkelvoudige ondersteuning in gezinnen, geven van opvoedadviezen
Je zet, waar mogelijk, in op het nemen van eigen verantwoordelijkheid, eigen regie en vergroten van de zelfredzaamheid van het gezin en haar sociale netwerk
Profiel:
Afgeronde relevante HBO-opleiding, richting Pedagogiek
6 maanden werkervaring als consulent Jeugd binnen een gemeente
Kennis van de sociale kaart van de gemeente Raalte is een pre
Passie voor het werken met jeugdigen en gezinnen en het bevorderen van hun welzijn.
Communicatieve vaardigheden en het vermogen om een vertrouwensband op te bouwen.
Basisbegrip van de jeugdzorg en relevante wet- en regelgeving.
Empathisch vermogen en geduld bij het omgaan met complexe en gevoelige situaties.
Zelfstandige werkhouding en bereidheid om te leren en te groeien.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon- werk)
Aantoonbaar een afgeronde HBO opleiding SPH of Pedagogiek.
Minimaal 6 maanden werkervaring in het afgelopen jaar als junior consulent jeugd/ young professional consulent jeugd bij een gemeente.
Het maximale all-in uurtarief (incl. reis- en verblijfkosten) bedraagt 57,- euro excl. BTW
Aanbieder gaat ermee akkoord zelf een laptop te verzorgen voor de kandidaat. Een telefoon kan indien nodig wel door opdrachtgever verstrekt worden.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wensen
Aantoonbare kennis van de sociale kaart van regio Raalte.
Aantoonbare systeemkennis van WIZ Clientportaal
De gesprekken vinden plaats op 1 december 2023. Hier graag rekening mee houden.
De kandidaat beschikt over de in de opdracht genoemde competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Passie voor het werken met jeugdigen en gezinnen en het bevorderen van hun welzijn.
Communicatieve vaardigheden en het vermogen om een vertrouwensband op te bouwen.
Basisbegrip van de jeugdzorg en relevante wet- en regelgeving.
Empathisch vermogen en geduld bij het omgaan met complexe en gevoelige situaties.
Zelfstandige werkhouding en bereidheid om te leren en te groeien.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.