Adviseur

Gemeente Ommen

Chevalleraustraat 2, 7731 EE Ommen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

2 apr 2024

Einddatum:

30 sept 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

16 mrt 2024

Wie we zijn
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners.  Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 5 clusters. Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.

De werkzaamheden (36 uur per week)
Je houdt je op het volledige terrein van openbare orde en veiligheid bezig, waaronder met de thema’s integrale veiligheid, ondermijning en verwarde personen. Ook pak je taken op rondom de huisvesting van vluchtelingen. Naast het operationele deel van het werk pak je verder de meer beleidsmatige taken op en ben je betrokken bij de uitvoering van het integraal veiligheidsplan. Ook draag je bij aan de samenwerking met de Veiligheidsregio, bijvoorbeeld als Officier van Dienst bevolkingszorg. Je maakt deel uit van de crisisorganisatie en je werkt intensief samen met de burgemeester voor wie je een belangrijke sparringpartner bent.
Verder werk je nauw samen met de interne collega’s en diverse andere ketenpartners zoals politie, de brandweer en de Veiligheidsregio. Voor deze opdracht is het belangrijk dat je regelmatig vanuit het gemeentehuis van Ommen werkzaam bent. 

Wie jij bent
Je bent een doener en denker. Je weet wat er leeft in de samenleving en weet deze vanuit beleid te vertalen naar de uitvoering. Verder beschik je over een groot portie bestuurlijke sensitiviteit en je hebt een analyserende en positief kritische instelling. Je hebt affiniteit met openbare orde en veiligheid en bovenal passie voor de publieke zaak.

Je werkt op  hbo-niveau en je beschikt over een opleiding bijvoorbeeld in de richting van Veiligheidskunde, Recht of Bestuurskunde. Je beschikt over tenminste 3 jaar werkervaring als adviseur op het gebied van Openbare orde en veiligheid in een gemeentelijke organisatie. 

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk)

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

  • Minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau.

  • Minimaal 2 jaar ervaring als adviseur Openbare Orde en Veiligheid in een gemeentelijke organisatie.

  • Kandidaat is alleen aangeboden, een duo-constructie is niet mogelijk.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • Minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau, in de richting van Veiligheidskunde, Recht of Bestuurskunde

  • Minimaal 3 jaar ervaring als adviseur Openbare Orde en Veiligheid in een gemeentelijke organisatie.

  • Op CV aantoonbare kennis over relevante wet- en regelgeving zoals de AwB, wet Bibob en APV en bijzondere wetten.

  • Op CV aantoonbare kennis en ervaring met Zaakgericht werken (zaaksysteem of vergelijkbaar)

  • De gesprekken vinden onder voorbehoud plaats op 28 maart tussen 14:00 en 17:00 uur. Hier graag rekening mee houden.

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.