Chevalleraustraat 2, 7731 EE Ommen, Nederland
Begindatum:
2 apr 2024Einddatum:
30 sept 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
16 mrt 2024Wie we zijn
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners. Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 5 clusters. Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.
De werkzaamheden (36 uur per week)
Je houdt je op het volledige terrein van openbare orde en veiligheid bezig, waaronder met de thema’s integrale veiligheid, ondermijning en verwarde personen. Ook pak je taken op rondom de huisvesting van vluchtelingen. Naast het operationele deel van het werk pak je verder de meer beleidsmatige taken op en ben je betrokken bij de uitvoering van het integraal veiligheidsplan. Ook draag je bij aan de samenwerking met de Veiligheidsregio, bijvoorbeeld als Officier van Dienst bevolkingszorg. Je maakt deel uit van de crisisorganisatie en je werkt intensief samen met de burgemeester voor wie je een belangrijke sparringpartner bent.
Verder werk je nauw samen met de interne collega’s en diverse andere ketenpartners zoals politie, de brandweer en de Veiligheidsregio. Voor deze opdracht is het belangrijk dat je regelmatig vanuit het gemeentehuis van Ommen werkzaam bent.
Wie jij bent
Je bent een doener en denker. Je weet wat er leeft in de samenleving en weet deze vanuit beleid te vertalen naar de uitvoering. Verder beschik je over een groot portie bestuurlijke sensitiviteit en je hebt een analyserende en positief kritische instelling. Je hebt affiniteit met openbare orde en veiligheid en bovenal passie voor de publieke zaak.
Je werkt op hbo-niveau en je beschikt over een opleiding bijvoorbeeld in de richting van Veiligheidskunde, Recht of Bestuurskunde. Je beschikt over tenminste 3 jaar werkervaring als adviseur op het gebied van Openbare orde en veiligheid in een gemeentelijke organisatie.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk)
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau.
Minimaal 2 jaar ervaring als adviseur Openbare Orde en Veiligheid in een gemeentelijke organisatie.
Kandidaat is alleen aangeboden, een duo-constructie is niet mogelijk.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wensen
Minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau, in de richting van Veiligheidskunde, Recht of Bestuurskunde
Minimaal 3 jaar ervaring als adviseur Openbare Orde en Veiligheid in een gemeentelijke organisatie.
Op CV aantoonbare kennis over relevante wet- en regelgeving zoals de AwB, wet Bibob en APV en bijzondere wetten.
Op CV aantoonbare kennis en ervaring met Zaakgericht werken (zaaksysteem of vergelijkbaar)
De gesprekken vinden onder voorbehoud plaats op 28 maart tussen 14:00 en 17:00 uur. Hier graag rekening mee houden.
Competenties: Zie PDF.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.