Beleidsmedewerker WMO

Gemeente Olst-Wijhe

Raadhuisplein 1

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

1 sept 2024

Einddatum:

28 feb 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 aug 2024

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Olst-Wijhe heeft de volgende tijdelijke vacature:

Beleidsmedewerker WMO (32 tot 36 uur per week)

Periode 1 september 2024 tot 1 maart 2025

De functie valt onder het team Maatschappelijke Ontwikkeling. De organisatie van de gemeente Olst- Wijhe is op dit moment in ontwikkeling en met ingang van 1 oktober 2024 gaat het team onderdeel uitmaken van het nieuwe team Ruimte en Samenleving. Het takenpakket bestaat deels uit taken ter vervanging van een collega die met zwangerschapsverlof gaat en deels uit taken van een collega die elders een functie heeft aanvaard. Gedurende de opdrachtperiode kunnen de werkzaamheden daarom wijzigen.

Takenpakket

  • Accountmanagement van welzijnsorganisatie (ut Huus) en voorlopige subsidieverlening 2025 daaraan.

  • Accountmanagement subsidies, zoals het controleren en vaststellen subsidies 2023 en het bepalen van voorlopige subsidies 2025 voor welzijnsorganisaties en het voeren van kwartaalgesprekken, etc.

  • Afhandelen subsidieaanvragen ontmoetingsactiviteiten voor ouderen en voor de lange termijn  beleid ontwikkelen hoe de gemeente dit soort initiatieven wil ondersteunen.

  • Actualiseren Wmo-verordening aan de hand van jurisprudentie.

  • Organiseren cliëntervaring onderzoek Wmo .

  • Ondersteuning en advisering actualisering website.

  • Plan maken voor taken IZA/GALA en hieraan uitvoering geven.

  • Contacten met maatschappelijke partners in het ‘voorveld’ ten aanzien van nieuwe initiatieven etc.

Functie eisen

  • Een afgeronde relevante HBO-opleiding;

  • tenminste ervaring in een vergelijkbare beleidsfunctie op het sociaal domein;

  • tenminste 2 jaar ervaring met aantal werkzaamheden genoemd in het takenpakket;

  • brede ervaring op het terrein van maatschappelijke ontwikkeling én gemeentelijke ervaring is een pre.

Gewenste competenties: goede communicatieve vaardigheden, resultaatgerichtheid en omgevingssensitiviteit en analytisch.
 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.