Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Belastingsamenwerking H2OE- gemeenten

Gemeente Oldebroek

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Onbekend 16 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2022

Einddatum:

30 aug 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

29 jul 2022

De opdrachtgever
De colleges van de H2OE gemeenten, de gemeenten Hattem, Heerde, Oldebroek en Elburg ,hebben een voorgenomen besluit genomen om taken op het gebied van belastingen onder te brengen bij een op te zetten belastingsamenwerking van de H2OE-gemeenten.
Je voert de opdracht uit namens de 4 gemeentes.

De opdrachtomschrijving
Als Projectleider ga je aan de slag met het opstellen van een projectplan; een proces-, organisatie- en beheersontwerp (fase 1), implementatie (fase 2) & nazorg (fase 3). 
Fase 1 behelst onder meer de volgende onderwerpen:
Aanbesteding nieuwe belastingapplicatie;
Wijze van(her) taxeren;
De juridische organisatievorm/aansturing;
Uitvoerende ondersteunende taken zoals HRM, ICT en financiën;
Toe te passen werkwijze/procesbeschrijvingen;
Koppelingen met andere applicaties (BAG-WOZ-financiële systemen);
Harmoniseren arbeidsvoorwaarden;
Verdeelsleutel van kostentoerekening onderzoeken;
Kostenbewaking;

In fase 2 draag je, samen met het projectteam, zorg voor de uitvoering van het door jou opgestelde implementatieplan. En in fase 3 geef je uitvoering aan het plan voor nazorg en borging.
In alle fasen houd je rekening met het proces van besluitvorming en de rol van de Ondernemingsraad.

Wat neem je mee
 HBO+ werk- en denkniveau;
 Aantoonbare, actuele kennis en ervaring met het opzetten van een intergemeentelijke  
 samenwerking en met verandermanagement, in een vergelijkbare rol;
Actuele kennis en ervaring met procesmanagement en procesinrichting;
Kennis en ervaring op het terrein van bestuurlijke advisering;
Op tactisch en operationeel niveau inzicht in  procesgang m.b.t. gemeentelijke belastingen, leges en heffingen;
Op tactisch niveau kennis en inzicht in gemeentelijke bedrijfsvoering m.b.t. Personeel, Organisatie, ICT, financiën en inkoop/aanbesteding.

Competenties
Naast onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam, vragen wij de volgende competenties:
Bestuurlijk sensitief
Empathisch
Verbindend en gericht op win/win
Overtuigen en beïnvloeden
Analytisch en scherpzinnig
Zakelijk ingesteld, maar met oog voor de menselijke maat.
Daadkrachtig
Participerend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.