thumbnail
thumbnail

Financial Controller

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120
16 Gelderland

Begindatum:

1 dec 2023

Einddatum:

31 mei 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

14 nov 2023

Financial Controller (16u)
De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.

Het team
Financiën vormt samen met Belastingen, Communicatie, Juridische zaken en P&O het team Bedrijfsvoering. We werken met elkaar aan dienstverlening die zowel aanbod- en vraag gestuurd als klantgericht is, professioneel, verbindend en efficiënt ingericht. We hebben oog voor de belangen van inwoners en medewerkers en handelen in lijn met ‘Oldebroek voor Mekaar’ en excellente dienstverlening. 
We willen als cluster Financiën benaderbaar, ondersteunend, deskundig en adviserend zijn. Hiervoor willen we de zaken goed op orde hebben en denken we mee in passende oplossingen. We passen digitale ontwikkelingen toe om de dienstverlening te verbeteren. Hierbij streven we ernaar om de kwaliteit van het proces en de cijfers te verhogen en het inzicht in de cijfers te verbeteren.

Ben jij dit?
Met jouw kennis, kunde en ervaring draag je bij aan het optimaliseren van de financiële werkprocessen en rapportages. Je denkt en werkt mee aan het implementeren van een maandcontrole, benodigde management rapportages en hebt oog voor verbeterpunten in de lopende processen. Je bent een expert op het gebied van (gemeente)financiën, kijkt vanuit een helikopter en weet aan welke knop je moet draaien om verder te kunnen. Je bent procesmatig ingesteld en hebt ervaring in het meewerken en ondersteunen van financieel adviseurs. Implementatie, vastlegging en borging is jou gewoon. Je bent gewend om samen te werken met vakspecialisten en kunt collega’s meenemen in aangepaste werkwijzen. Kortom coördinatie is je niet vreemd. 

Opdracht
Concreet ga je werken als Financial Controller en houd je je bezig met zaken als:

  • Opzetten en implementeren van een maandelijkse controle.

  • Opzetten en implementeren van ondersteunende rapportages voor de maandelijkse controle

  • Opzetten en implementeren van management rapportages voor strategisch en tactisch niveau

  • Vastleggen geïmplementeerde processen inclusief borging en beheer.

In ’t kort: 

  • Je hebt een relevant hbo of wo diploma.

  • Je hebt ervaring in het financiële vakgebied, bij voorkeur zowel bij een gemeente of (semi-) overheidsorganisatie als andere organisaties zoals bedrijfsleven, zorg en onderwijs.

  • Je werkt nauw samen met de collega’s van financiën en de business controller

  • Je hebt ervaring met het uitvoeren van maandcontroles of maandafsluitingen.

  • Je bent een initiatiefnemer die niet afwacht en nieuwsgierig is.

  • Je wilt graag processen verbeteren, opzetten en uitbouwen.

  • Je hebt ervaring met projectmatig werken

  • Je vindt het heerlijk om in ‘control’ te zijn. Cijfers moeten kloppen en management informatie is voor jou essentieel.

  • Je bent een teamplayer en hebt oog voor weerstand bij veranderingen en kunt dit ombuigen naar positief denken.

De opdrachtgever
De gemeente Oldebroek is ambitieus! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dat doen wij vanuit onze kernwaarden: Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam.

Het team
Financiën vormt samen met Belastingen, Communicatie, Juridische zaken en P&O het team Bedrijfsvoering. We werken met elkaar aan dienstverlening die zowel aanbod- en vraag gestuurd als klantgericht is, professioneel, verbindend en efficiënt ingericht. We hebben oog voor de belangen van inwoners en medewerkers en handelen in lijn met ‘Oldebroek voor Mekaar’ en excellente dienstverlening. 
We willen als cluster Financiën benaderbaar, ondersteunend, deskundig en adviserend zijn. Hiervoor willen we de zaken goed op orde hebben en denken we mee in passende oplossingen. We passen digitale ontwikkelingen toe om de dienstverlening te verbeteren. Hierbij streven we ernaar om de kwaliteit van het proces en de cijfers te verhogen en het inzicht in de cijfers te verbeteren.

Ben jij dit?
Met jouw kennis, kunde en ervaring draag je bij aan het optimaliseren van de financiële werkprocessen en rapportages. Je denkt en werkt mee aan het implementeren van een maandcontrole, benodigde management rapportages en hebt oog voor verbeterpunten in de lopende processen. Je bent een expert op het gebied van (gemeente)financiën, kijkt vanuit een helikopter en weet aan welke knop je moet draaien om verder te kunnen. Je bent procesmatig ingesteld en hebt ervaring in het meewerken en ondersteunen van financieel adviseurs. Implementatie, vastlegging en borging is jou gewoon. Je bent gewend om samen te werken met vakspecialisten en kunt collega’s meenemen in aangepaste werkwijzen. Kortom coördinatie is je niet vreemd. 

Opdracht
Concreet ga je werken aan:

  • Opzetten en implementeren van een maandelijkse controle.

  • Opzetten en implementeren van ondersteunende rapportages voor de maandelijkse controle

  • Opzetten en implementeren van management rapportages voor strategisch en tactisch niveau

  • Vastleggen geïmplementeerde processen inclusief borging en beheer.

In ’t kort: 

  • Je hebt een relevant hbo of wo diploma.

  • Je hebt ervaring in het financiële vakgebied, bij voorkeur zowel bij een gemeente of (semi-) overheidsorganisatie als andere organisaties zoals bedrijfsleven, zorg en onderwijs.

  • Je werkt nauw samen met de collega’s van financiën en de business controller

  • Je hebt ervaring met het uitvoeren van maandcontroles of maandafsluitingen.

  • Je bent een initiatiefnemer die niet afwacht en nieuwsgierig is.

  • Je wilt graag processen verbeteren, opzetten en uitbouwen.

  • Je hebt ervaring met projectmatig werken

  • Je vindt het heerlijk om in ‘control’ te zijn. Cijfers moeten kloppen en management informatie is voor jou essentieel.

  • Je bent een teamplayer en hebt oog voor weerstand bij veranderingen en kunt dit ombuigen naar positief denken.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon- werk)

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar een HBO opleiding afgerond in financiële richting bijvoorbeeld Bedrijfseconomie of Accountancy.

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring opgedaan in een soortgelijke functie/projecten (financial controller) bij een overheid.

  • Het maximale all-in uurtarief (incl. reis- en verblijfkosten) bedraagt €120,- exclusief BTW

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
    De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Wensen

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar een WO opleiding afgerond in financiële richting bijvoorbeeld Bedrijfseconomie of Accountancy.

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar 3 jaar of meer ervaring opgedaan in een soortgelijke functie/projecten (financial controller) bij een gemeente.

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar kennis van en ervaring met de gemeentelijke Besluit Begroting en Verantwoording (BBV)

  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbare kennis van en ervaring met management informatie systemen (bijv. BI tool, Lias; indien anders, graag duidelijk op CV aangeven welke systeemkennis hieraan voldoet)

  • De fysieke gesprekken vinden plaats op woensdag 29 november 2023 tussen 14.00 en 17.00 uur. Hier graag rekening mee houden

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur

Ben jij de Financial Controller die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.