thumbnail
thumbnail

Interim Teammanager Sociaal Domein

Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Drenthe

Begindatum:

12 jun 2023

Einddatum:

11 jun 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 mei 2023

De gemeente Meppel
Meppel is een relatief kleine gemeente (iets meer dan 34.000 inwoners), maar met grote ambities en allure (een verzorgingsgebied voor werk en voorzieningen van circa 100.00 inwoners). Klein genoeg om goed in verbinding te staan met elkaar en groot genoeg om daadwerkelijk impact te hebben. Er gebeurt veel in Meppel, want Meppelers zijn ondernemende mensen. Zo zijn er veel grootstedelijke voorzieningen, zoals een schouwburg, een ziekenhuis, een internationale hogeschool, een haven, een uitgebreid winkelaanbod en een bloeiend uitgaansleven. Meppel investeert in duurzaamheid, werk, bereikbaarheid en het geluk van haar inwoners en bedrijven. Kortom, een dynamische organisatie die volop in ontwikkeling is en middenin de samenleving staat.

Sinds september 2020 heeft Meppel zich georganiseerd in 14 teams die elk worden aangestuurd door een teammanager. Korte lijnen en de verantwoordelijkheden daar beleggen waar nodig is, maken de organisatie wendbaar en flexibel. Op deze manier kunnen de ambtelijke en bestuurlijke organisatie optimaal met elkaar in verbinding staan.
Het team Sociaal Domein zien wij als één waarbij de teammanagers met elkaar de integraliteit bewaken, aansluitend bij het gedachtengoed van de decentralisaties, één gezin, één plan, één regisseur. De leidende principes van het Sociaal Domein richten zich op: Inwoners aan zet, Integraal werken, Betrouwbaar partnerschap en Werken volgens de bedoeling. Het Sociaal Domein kent meerdere opgaves en thema’s en wordt flexibel en gezamenlijk aangestuurd door drie teammanagers. Wegens vertrek van één van de managers zijn wij op zoek naar een teammanager om samen met de collega teammanagers het Sociaal Domein te managen. In totaal werken er in het Sociaal Domein ruim 100 mensen.

Wat ga je doen?

  • Je geeft integraal leiding aan professionals (van beleid tot uivoering) in het Sociaal Domein samen met je 2 collega teammanangers, waarbij jou focus ligt op de onderdelen: participatie/re-integratie, WMO, beschermd wonen, inburgering, en multiproblematiek. Als teammanagerheb je een coachende stijl van leidinggeven en  inspireer je je medewerkers.

  • Samen met je collega-teammanagers, gemeentesecretaris en directeur geef je mede vorm aan de visie en strategie voor de organisatie als geheel en gezamenlijk geef je sturing aan de opgaven die Meppelbreed spelen.

  • Je voert portefeuilleoverleg en adviseert het bestuur.

  • Specifieke projecten en aandachtspunten vanuit jou rol als teammanager zijn: onze projecten en opgaves met betrekking tot onderwijshuisvesting, maatschappelijk vastgoed, subsidies en datagestuurd werken.

  • Daarnaast ben je eerste aanspreekpunt op de P&C cyclus en bedrijfsvoering Sociaal Domein en werk je hierbij nauw samen de business controller Sociaal Domein.


Functie-eisen

  • Minimaal een relevante afgeronde HBO opleiding (eis)

  • Minimaal 3 jaar in de afgelopen 7 jaar leidinggevende ervaring binnen een gemeente (eis) in het sociaal domein (wens)

  • Ruime kennis en ervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met :

    • opgavegericht werken

    • projectmatig werken

    • politiek-bestuurlijke dossiers

    • bedrijfsvoeringsvraagstukken (waaronder P&C cyclus en data gestuurd werken

  • Academisch werk- denkniveau is gewenst

Zie opdrachtomschrijving voor de uitgebreide eisen en gunningscriteria

Profiel
Je bent in staat om zowel op resultaten te managen als je medewerkers te inspireren en motiveren met name op het gebied van zelforganisatie en eigenaarschap. Je bent resultaatgericht, overtuigend en besluitvaardig, omgevingsbewust, vindt samenwerken een vanzelfsprekend. Daarnaast heb je een goed ontwikkelde politiek-bestuurlijke antenne en heb je verstand van bedrijfsvoeringsvraagstukken gericht op het Sociaal Domein. Je bent helder en krachtig in je communiceren. Met een coachende stijl van leidinggeven inspireer je je medewerkers.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Interim Teammanager Sociaal Domein die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.