Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Consulent Sociaal domein (Wmo)

Gemeente Meppel

Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Drenthe

Begindatum:

1 sept 2022

Einddatum:

31 dec 2022

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 jul 2022
Binnen het Sociaal Domein zijn wij op zoek naar een

2 Consulenten Sociaal Domein, met aandachtsgebied WMO

(32-36  uur)

De functie
We zoeken twee ervaren allround WMO consulenten die in een periode van 10-16 weken ons helpen de huidige wachtlijst weg te werken.

De werkzaamheden liggen op het gebied van WMO, waarbij je onderdeel uitmaakt van het team Werk en Meedoen.

Je verstrekt informatie op het brede terrein van de sociale voorzieningen;
  • Je handelt zelfstandig meldingen en aanvragen af voor de Wet Maatschappelijke Ondersteuning;
  • Je werkt op basis van het principe 1 gezin, 1 plan, 1 regisseur;
  • Je zoekt integrale afstemming met de Participatie, Jeugdwet en beleid;
  • Je bent verantwoordelijk voor de integrale intake; aanvragen handel je zelfstandig af;
  • Je verricht keukentafelgesprekken:
    • waarbij je tijdens de intake van het keukentafelgesprek breed uitvraagt op verschillende leefgebieden zoals praktisch, lichamelijk, -en psychisch functioneren, wonen, financiën en sociaal netwerk.
    • Je onderzoekt of andere hulpverlening in het gezin aanwezig is en zorgt voor verbinding met hen;
    • Naar aanleiding van het keukentafelgesprek breng je een advies uit, waarin je afweging maakt, of op eigen kracht, binnen het (sociaal) netwerk of in het voorliggend, oplossingen zijn om de hulpvraag op te lossen. Wanneer er voorliggend geen of niet voldoende oplossingen zijn, geef je in samenwerking met de klant een advies over een maatwerkvoorziening vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning;
    • Je bevordert de zelfredzaamheid, omgeving en voorliggende voorzieningen voordat een maatwerkvoorziening aan de orde is en werkt deze af;
    • Je signaleert of er sprake is van meervoudige problematiek en schaalt zo nodig op;
    • Je maakt gespreksverslagen en neemt zelfstandig een besluit aan de hand van het gemeentelijk beleid, wet- en regelgeving en stelt een beschikking op;
    • Je voert de herindicatie uit;
  • Je werkt zelfstandig met Suite;
  • Je voert overleg met externe partners zoals zorgaanbieders en leveranciers;
  • Je signaleert knelpunten in het beleid en de dienstverlening en denkt mee in de oplossingsrichting;
  • Je draait mee met telefoondiensten en loketdiensten.
  • Meer informatie
    Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
    Help
    Contact
    Help
    Hoe werkt het?
    Veelgestelde vragen
    Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
    Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
    Opdracht Adviseur Nikki Nowack
    Nikki Nowack
    Opdracht Adviseur
    Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
    Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.