Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch adviseur

Gemeente Kampen

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

2 sept 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

31 jul 2024

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Omschrijving van de opdracht
Wil jij de Gemeente Kampen helpen haar werk rechtmatig te organiseren? Vind jij het leuk om zowel de ambtelijke als de bestuurlijke organisatie hierover te adviseren?

(Senior) Juridisch adviseur bestuursrecht (32-36 uur)

Algemene informatie
Gemeente Kampen staat de komende jaren voor flinke uitdagingen op het gebied van wonen, zorg, economie, duurzaamheid en veiligheid. Het organiseren van de rechtmatigheid van al deze activiteiten is een flinke en mooie klus. Hierbij werkt de gemeente Kampen steeds meer samen met andere partijen of is zij een onderdeel van een samenwerkingsverband.
De missie van het onderdeel Juridische zaken van de afdeling Advies en bedrijfsvoering is het zorgdragen voor een doelmatige, rechtmatige, transparante en betrouwbare gemeente door het adviseren en  ondersteunen van de ambtelijke en bestuurlijke organisatie.

Binnen het onderdeel werken op dit moment 9 medewerkers – waaronder 5 juridisch adviseurs – die zich bezighouden met onder meer openbare overheid, aansprakelijkstellingen, gemeentelijke regelgeving, subsidies, secretariaat bezwaarschriftencommissie, juridisch advies en juridische kwaliteitszorg.

Wat ga je doen?

  • Je gaat aan de slag als (senior) juridisch adviseur met als voornaamste aandachtsgebied het bestuursrecht.

  • Je vervult een algemene adviserende rol voor collega’s en bestuur. Je bent beschikbaar om te sparren met andere juridische functies in de organisatie en treedt op als tweedelijns adviseur naast en ter aanvulling op die functies.

De voornaamste werkzaamheden zijn:

  • Je draagt zorg voor de implementatie van de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv). Dit betekent o.a. dat je een aanwijzingsbesluit opstelt en met externe partijen afstemming zoekt over de wijze waarop zij kunnen voldoen aan de Wmebv;

  • Je herziet het Aanwijzingsbesluit gemeentelijke functionarissen;

  • Je werkt mee aan en adviseert over lopende (met name) bestuursrechtelijke vragen vanuit de organisatie en het bestuur, bijvoorbeeld over de actualisatie van het regelingenbeheer, samenwerkingsverbanden en geheimhouding.

Wat breng je mee?

  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau en tenminste een afgeronde opleiding HBO Recht;

  • Je hebt tenminste 2, bij voorkeur 3-5+ jaar werkervaring op het terrein van het bestuursrecht;

  • Kennis van en ervaring met de implementatie van de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer is een pré.

  • Je bent resultaatgericht en kunt goed samenwerken;

  • Je bent stressbestendig en flexibel;

  • Je bent analytisch sterk en zorgvuldig;

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en bent redactioneel vaardig;

  • Je bent breed inzetbaar in processen waar juridische kennis nodig is;

  • Je bent minimaal twee dagen per week in Kampen op kantoor aanwezig (waarvan in ieder geval maandag, dinsdag of donderdag). 

Wat bieden wij?
We bieden verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een betrokken en vooruitstrevende gemeente die veel mogelijk maakt. Als medewerker krijg je alle ruimte om initiatief te nemen. We werken op basis van vertrouwen. We stimuleren durf en lef. En verder:

  • Een uitdagende en afwisselende functie bij een vooruitstrevende gemeente voor 32 - 36 uur per week (minimaal 28 uur);

  • Wij bieden een opdracht voor 2 september t/m 31 december 2024, met de optie voor twee keer verlenging van een half jaar;

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdagochtend 20  augustus.

Over de gemeente Kampen
Kampen is een gemeente die volop in ontwikkeling is en groeit. Het is hier goed wonen, werken en verblijven met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Tegelijk staan we voor grote opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie van economie en landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. Groei van de gemeente vraagt ook om een verdere verbetering van onze dienstverlening. Dit zijn allemaal redenen om te investeren in de groei van onze organisatie. We zijn daarom op zoek naar nieuwe collega’s die met ons werken aan de opgaven en ambities waarvoor we in onze gemeente staan.
De gemeente Kampen heeft met haar 54.000 inwoners en straks zo’n 500 medewerkers een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om iedereen persoonlijk te kennen. Dat vinden we ook belangrijk in Kampen.
Professionaliteit en het verlenen van optimale dienstverlening aan burgers en bedrijven staat centraal. In Kampen werken we resultaatgericht, op basis van vertrouwen.

De organisatie ontwikkelt zich voortdurend. We focussen ons op een betere dienstverlening en omgevingsgericht werken. We zijn een lerende organisatie. Voor de medewerkers gelden de principes eigenaarschap, minder hiërarchie en meer zelforganisatie.
De gemeente Kampen is een inclusieve organisatie. Wij geloven dat we met een diverse samenstelling van het personeel beter zijn voorbereid op de ontwikkelingen in de samenleving.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.