Begindatum:
1 jan 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
12Publicatiedatum:
18 nov 2023PROJECTLEIDER BRANDWEERKAZERNE HARDENBERG
Omvang: 12 uur per week (gemiddeld)
Ingangsdatum: 1 januari 2024
Einddatum: 31 december 2024 (met optie tot verlenging)
HET GAAT OM HARDENBERG
Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dit doe je samen met ruim 550 collega's. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.
De gemeente Hardenberg is een mooie en bijzondere gemeente om in te wonen en werken. Het uitgestrekte platteland gaat hand in hand met economische groei, bruisende centra, een sterke maakindustrie en stedelijke voorzieningen. In tegenstelling tot veel andere grensgemeenten groeit de Hardenbergse bevolking en economie. Met meer dan 61.000 inwoners is Hardenberg de tweede gemeente van de regio Zwolle. Onze omgevingsvisie vertelt het verhaal van Hardenberg. We staan voor een periode van groei waarin we ons door ontwikkelen tot Landstad Hardenberg. Centraal hierin staan de verdere uitbouw van onze streekfunctie, een aantrekkelijk buitengebied en een sterk voorzieningenniveau. Dit gaan samen met een krachtige, duurzame en concurrerende economie. Bekijk hier onze animatiefilm: ‘Landstad Hardenberg’.
OPDRACHTOMSCHRIJVING
Achtergrond
In 2023 heeft een oriënterend onderzoek plaatsgevonden naar de mogelijkheden en kansen voor renovatie of nieuwbouw van de brandweerkazerne Hardenberg. In de nog op te starten vervolgfases moet de haalbaarheid nader worden onderzocht. Na positieve besluitvorming kunnen we starten met het maken van een ontwerp en aanbestedingsstukken.
De opdracht
Jij bent als projectleider verantwoordelijk voor de uitvoering van de vervolgfases die in januari 2024 worden opgestart. Voor iedere fase is tussentijdse besluitvorming nodig, welke door jou wordt voorbereid. Je zorgt samen met de stakeholders, waaronder de veiligheidsregio, voor het uitwerken van de definitiefase en vertaalt dit naar een ontwerp, een intentieovereenkomst en aanbestedingsdocumenten.
Onderwerpen die hierbij aan de orde komen zijn:
Definitie-fase
Het opstellen van een businesscase en vastgoedexploitatieplan;
Het opstellen van een programma van eisen (functioneel en technisch);
Het maken van een organisatiekeuze voor vervolgfases (eigendom – investeerder – beheer);
Het bepalen van de aanbestedingsstrategie;
Het afsluiten van een intentie-overeenkomst;
Besluitvorming definitie-fase.
Ontwerp fase
Het (laten) uitwerken van voorlopig en definitief ontwerp inclusief kostenraming;
Besluitvorming ontwerpfase.
Voorbereiding
Het (laten) maken van aanbestedingsstukken;
De aanbesteding;
Gunning.
Je werkt hierbij nauw samen met betrokken portefeuillehouders, de ambtelijke organisatie en externe partijen zoals de Veiligheidsregio, de politie en architecten en technisch adviseurs.
Taken die je resultaatgericht uitvoert zijn:
Geeft invulling aan het vervolg van het project, van het opstellen van de projectdefinitie tot en met de aanbesteding. Dit doe je op basis van het reeds aanwezige plan van aanpak;
Geeft leiding en sturing aan de projectgroep. Jij bewaakt het proces en de voortgang;
Neemt deel aan de stuurgroep, bereidt besluitvorming voor en rapporteert over voortgang;
Haalt actief input en informatie op bij de verschillende stakeholders en bestuurders;
Het eindproduct bestaat uit deelresultaten, zijnde de rapportage/advies voor besluitvorming aan het college en gemeenteraad de besluitvorming voor de fasen definitie tot en met voorbereiding.
WAT VRAGEN WIJ?
Door je kennis en jarenlange ervaring kent de ontwikkeling en realisatie van vastgoedprojecten in een gemeentelijke organisatie geen geheimen voor je. Je bent in staat om complexe vraagstukken te vertalen naar eenvoudige oplossingen. Je hebt vertrouwen en straalt dit uit. Het afstemmen op bestuurlijk niveau gaat je gemakkelijk af. Je bent zelfstandig, resultaatgericht en beschikt over een helicopterview.
WAT BRENG JE MEE?
Minimaal een afgeronde WO-opleiding in de richting van Ruimtelijke Ordening / Planologie en/of Vastgoed.
Minimaal 10 jaar ervaring als zelfstandig (senior) vastgoedmanager, projectleider en/of adviseur op het gebied van beheer en exploitatie, ontwikkeling en realisatie van maatschappelijk vastgoed in gemeentes, waaronder brandweerkazernes. Het liefst heb je deze ervaring opgedaan in loondienst van een gemeente met 100.000 + inwoners.
Goede rapportagevaardigheden op bestuurlijk niveau, zowel mondeling als schriftelijk;
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon- werk)
U gaat akkoord met de algemene inkoopvoorwaarden van de gemeente Hardenberg (op te vragen op talentenregio@staffingms.com) en u zorgt bij start van de opdracht voor een VOG (kosten zijn voor opdrachtnemer).
Minimaal een afgeronde WO-opleiding (BSc/MSc) in de richting van Ruimtelijke Ordening / Planologie en/of Vastgoed.
Minimaal 5 jaar ervaring als zelfstandig (senior) vastgoedmanager, projectleider en/of adviseur op het gebied van beheer en exploitatie, ontwikkeling en realisatie van maatschappelijk vastgoed in gemeentes, waaronder brandweerkazernes.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wensen
Aanvullende opleiding op het gebied RO, Planologie en/of Vastgoed
Ruime ervaring als zelfstandig (senior) vastgoedmanager, projectleider en/of adviseur op het gebied van beheer en exploitatie, ontwikkeling en realisatie van maatschappelijk vastgoed in gemeentes, waaronder brandweerkazernes.
Aantoonbare ervaring als zelfstandig (senior) vastgoedmanager, projectleider en/of adviseur op het gebied van beheer en exploitatie, ontwikkeling en realisatie van maatschappelijk vastgoed in gemeentes, waaronder brandweerkazernes. Deze ervaring is opgedaan in een gemeente met 100.000 + inwoners. Graag duidelijk specificeren hoe kandidaat hieraan voldoet.
Competenties: Zie PDF.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.