Secretaris commissie bezwaarschriften en klachtencoördinator
Als secretaris van de commissie bezwaarschriften ben je de drijvende kracht achter de commissie. Je vormt samen met de administratief juridisch medewerkers het secretariaat van de commissie bezwaarschriften. Jouw takenpakket wordt aangevuld met de rol van klachtencoördinator. Juridisch ben je breed inzetbaar, zowel in het fysieke als sociale domein.
Het cluster Juridische zaken valt onder het Team Personeel & Organisatie, Communicatie, Juridische Zaken en Bestuursondersteuning en bestaat – naast de secretaris van de bezwarencommissie - uit drie juridisch adviseurs, twee administratief juridisch medewerkers, de privacy officer en de Functionaris gegevensbescherming.
Je gaat het volgende doen:
Je coördineert de behandeling van de bezwaarschriften en bewaakt de voortgang.
Je toetst bezwaren aan ontvankelijkheid.
Je bereidt het proces van de hoorzitting en de advisering inhoudelijk voor.
Na de hoorzitting stel je namens de commissie het advies op
Je coördineert en bewaakt klachtdossiers, neemt contact op met de indiener van de klacht en verantwoordelijke teammanager en adviseert klachtbehandelaars indien nodig met de formele beantwoording van klachten.
Eisen en wensen:
Je bent in staat om onder (tijds)druk te schakelen tussen verschillende onderwerpen en daarbij het overzicht en het doel voor ogen te houden. Je bent punctueel, hebt oog voor beslistermijnen en bent sterk in planmatig werken. Je bent resultaat- en klantgericht en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Je hebt een onderzoekende analytische instelling en komt tot duidelijke adviezen. Hoewel je zelfstandig werkt, voel je goed aan wanneer afstemming nodig is.
Verder beschik je over het volgende:
Je hebt een afgeronde opleiding rechten op minimaal hbo-bachelor niveau;
Je hebt ervaring als jurist bij een gemeentelijke organisatie, bij voorkeur als jurist van een gemeentelijke bezwaarschriftencommissie. Meer specifiek heb je actuele kennis van de Algemene wet Bestuursrecht, het omgevingsrecht en wetgeving in het sociaal domein;
Je bent zorgvuldig, stelt hoge eisen aan de kwaliteit van je werk en je bent communicatief sterk en samenwerkingsgericht.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.