Begindatum:
1 jan 2024Einddatum:
31 mrt 2024Uren per week:
30Publicatiedatum:
18 nov 2023Medewerker regionale toegang beschermd wonen en maatschappelijke opvang
Je beoordeelt aanmeldingen voor beschermd wonen en maatschappelijke opvang. Je geeft advies over een besluit voor toelating tot deze voorzieningen. Kortom, je voert de regie op het hele proces van melding tot besluit.
Jouw werk
Je neemt meldingen in behandeling, vraagt uit, informeert en beantwoordt vragen. Je draagt zorg voor het administratieve proces en beoordeelt de aanvraag inhoudelijk en onderzoekt de ondersteuningsbehoefte van de betrokkenen. Je voert gesprekken met aanbieders, je bewaakt de kwaliteit en draagt zorg voor een gemotiveerd ondersteunings- en budgetplan.
Samen met collega’s denk je na over de ondersteuningsplannen en toetst de inhoud en kwaliteit van het genomen besluit. Daarnaast beoordeel je of de maatwerkvoorziening passend en volledig is in relatie tot de plannen en of deze voldoet aan wet- en regelgeving. Je bewaakt de uitvoering op basis van doelen en resultaten, zoals vastgelegd in het ondersteuningsplan door aanvrager en aanbieder en bespreekt afwijkingen. Je evalueert en zorgt voor aanpassingen.
Over jou
Je bent in staat om een boodschap zowel mondeling als schriftelijk goed over te brengen. In de gesprekken met de aanvrager sta je open voor emoties, maar je blijft hierbij wel zakelijk. Je bent onderzoekend, in staat om te luisteren en verdiepende vragen te stellen om te komen tot een scherpe en nauwkeurige analyse van de hulpvraag. Je weet tot een gewogen oordeel te komen en handelt daadkrachtig om het beoogde resultaat te behalen. Je werkt graag samen met collega’s en partners, hierin ben jij initiatiefrijk en denk je binnen de kaders mee in oplossingen.
Jouw ervaring
Je beschikt over:
Hbo werk – en denkniveau.
Een opleiding in de zorg/welzijn of soortgelijk is een pré.
Minimaal 3 jaar ervaring in het werkveld met en/of kennis van psychische -, psychosociale -, en/of psychiatrische problematiek en/of licht- verstandelijke beperkingen.
Kennis van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015.
Kennis van aanverwante wetgeving, zoals de Wet langdurige zorg en de Jeugdwet.
Kennis van de sociale kaart van de regio is een pre.
Het team
De gemeenten Deventer, Lochem, Olst-Wijhe, Raalte en Zutphen dragen samen zorg voor beschermd wonen, maatschappelijke opvang, verslavingszorg en openbare geestelijke gezondheidszorg. In deze functie werk je samen met deze gemeenten. De regionale toegang tot de Wmo-voorzieningen beschermd wonen en maatschappelijke opvang loopt via het regionale toegangsteam. Dit team werkt voor de vijf samenwerkende gemeenten en is gepositioneerd bij de gemeente Deventer.
We werken flexibel
We kiezen op basis van ons werk wat een handige werkplek is. Soms is dat kantoor, een andere keer thuis, maar ook op locatie in de wijk, bij bewoners, organisaties of partners. We behouden het goede van thuiswerken en brengen dit in balans met werken op kantoor of een andere locatie. Dit noemen we toekomstgericht werken: we willen met plezier, veilig, in balans en effectief werken.
Daarom kiezen voor Deventer
Deventer is een gemeente met lef. Een gemeente van doen en durven, van handen uit de mouwen en voeten in de klei. Kom je werken bij de gemeente Deventer, dan doe je veel meer dan plannen maken op papier en overleggen achter gesloten deuren. Je gaat de deur uit, de historische stad en groene dorpen in. Onderzoeken, uitproberen, verder kijken, mogelijk maken. Dat doe je samen met de vrijdenkers, aanpakkers, dromers en uitvinders die onze gemeente van oudsher rijk is. Je gaat werken voor én met Deventenaren dus. Aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen.
Eisen
Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)
Minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke rol.
Minimaal 3 jaar ervaring in het werkveld met en/of kennis van psychische -, psychosociale -, en/of psychiatrische problematiek en/of licht-verstandelijke beperkingen.
Kandidaat is alle dagen beschikbaar voor werken op kantoor/locatie.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wensen
Minimaal een afgeronde HBO opleiding in de zorg/welzijn of soortgelijk (Social Work, MWD)
Meerdere jaren ervaring met Beschermd Wonen
Aantoonbare specifieke vakkennis kennis van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015.
Kennis van aanverwante wetgeving, zoals de Wet langdurige zorg en de Jeugdwet.
Kennis van de sociale kaart van de regio.
Systeemkennis van het WIZ portaal
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Je bent in staat om een boodschap zowel mondeling als schriftelijk goed over te brengen. In de gesprekken met de aanvrager sta je open voor emoties, maar je blijft hierbij wel zakelijk. Je bent onderzoekend, in staat om te luisteren en verdiepende vragen te stellen om te komen tot een scherpe en nauwkeurige analyse van de hulpvraag. Je weet tot een gewogen oordeel te komen en handelt daadkrachtig om het beoogde resultaat te behalen. Je werkt graag samen met collega’s en partners, hierin ben jij initiatiefrijk en denk je binnen de kaders mee in oplossingen.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.