Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
30 sept 2024Uren per week:
24Publicatiedatum:
2 apr 2024Kwaliteitsadviseur DIV
Dit is de functie
Als kwaliteitsadviseur DIV adviseer je over, ontwikkel je beleid voor en lever je een belangrijke bijdrage aan onze documentaire informatievoorziening. Je werkt nauw samen met onze gemeentearchivaris aan de verbetering van onze informatiehuishouding. Je bent een belangrijke schakel tussen de archivaris en de organisatie voor implementatie van onze strategische kaders. Je denkt proactief mee en komt met voorstellen om beleid te verbeteren en aan te passen aan de nieuwste ontwikkelingen, zoals de nieuwe Archiefwet.
Dit vind je leuk om te doen
Adviseren en ondersteunen van directie, management en de medewerkers vanuit het perspectief van de documentaire informatievoorziening;
Het beleid en onze handboek vervanging up-to-date houden en uitdragen;
De regie pakken bij het jaarlijkse Interbestuurlijk Toezicht (IBT) traject voor Archieven;
Op basis van ons kwaliteitssysteem archieven de informatiehuishouding periodiek toetsen;
Knelpunten signaleren en adviseren over mogelijke oplossingen;
Initiëren en deelnemen aan (interne/externe) overlegverbanden en daarbij binnen aangegeven kaders de standpunten van de gemeente uitdragen;
Adviseren bij of leiden van projecten op het gebied van informatievoorzieningen;
Adviseren en begeleiden van selectie- en aanbestedingstrajecten voor (documentaire) informatiesystemen.
Dit breng je mee
Je bent een mens- en resultaatgerichte collega en je beschikt daarnaast over de kennis en kunde die nodig is om deze functie uit te voeren:
je beschikt minimaal over een HBO werk- en denkniveau;
je hebt aantoonbaar ervaring en affiniteit met het vakgebied van de (documentaire) informatievoorziening en je hebt een heldere visie op de ontwikkelingen binnen het documentaire vakgebied;
je hebt een tactvolle, overtuigende stijl van adviseren en beschikt uiteraard over uitstekende communicatieve vaardigheden;
je hebt aantoonbaar ervaring met het werken in een complexe en politiek-bestuurlijke omgeving;
je hebt een praktische, flexibele en doelgerichte instelling;
je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken;
je kunt goed prioriteiten stellen en je kunt bedrijfsprocessen overzien.
Eisen
Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt niet door de gemeente vergoed en moet worden aangevraagd door de kandidaat/leverancier.
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. allin tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)
Minimaal HBO werk- en denkniveau, dit blijkt uit een afgeronde opleiding of middels opgedane werkervaring in een soortgelijke functie.
Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring en affiniteit met het vakgebied van de (documentaire) informatievoorziening
De kandidaat is voor de gevraagde 20-24 uur per week beschikbaar.
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Wensen
Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring en affiniteit met het vakgebied van de (documentaire) informatievoorziening
Op CV aantoonbare ervaring bij een overheids- en/of gemeentelijke organisatie.
Kandidaat heeft een korte, zelfgeschreven motivatie op CV meegeleverd waarin o.a. een heldere visie op de ontwikkelingen binnen het documentaire vakgebied wordt gegeven.
Competenties: Zie PDF.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Rohan de Soet via Rohan.deSoet@kbenp.nl of via 06 416 601 70
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.