Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland
Begindatum:
1 nov 2024Einddatum:
28 feb 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
1 okt 2024Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.
Klantmanager Inburgering
Vanaf 1 januari 2022 zijn we als gemeente verantwoordelijk voor de uitvoering van de nieuwe Inburgeringswet. Vanaf dat moment voeren we regie en begeleiden we de inburgeraars in hun inburgering.
Dit is de functie
Als klantmanager Inburgering vorm je een klantbeeld tijdens de brede intake. Met de in kaart gebrachte mogelijkheden, talenten, ervaringen, wensen en belemmeringen van de inburgeraar stellen jij en de inburgeraar een op maat gemaakt Plan Inburgering en Participatie (PIP) op.
In het PIP geef je vervolgens een passend en realistisch advies over het inburgeringstraject. Ook maak je samen met de inburgeraar concrete afspraken over inburgeren en participeren. Je stuurt zoveel mogelijk aan op zelfredzaamheid van de inburgeraar. Tijdens het inburgeringstraject houd je voortdurend de vinger aan de pols en bewaakt de voortgang. Als de situatie daarom vraagt, stuur je bij.
Daarnaast:
zorg je voor de administratie en rapportages in onze digitale systemen
houd je contact met de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en andere betrokken partijen
onderhoud je “warme” contacten met onze samenwerkingspartners, waaronder Werkcorporatie, COA, maatschappelijk begeleider, taalaanbieders en andere (regionale) partners
coördineer je en voer je taken uit vanuit het Participatieverklaringstraject.
Dit breng je mee
minimaal een afgeronde HBO opleiding
de vaardigheid om cultuursensitief te werken
een breed scala aan toepasbare communicatie- en gesprekstechnieken
goede beheersing van de gesproken Engels taal
werkervaring in een gemeentelijke organisatie en dan bij voorkeur op het gebied van de Participatiewet en/of Inburgering
ervaring met trajectbegeleiding
creativiteit en daadkracht om binnen de vastgestelde kaders oplossingen te bedenken en uit te (laten) voeren
accuratesse, resultaatgerichtheid, anticiperend vermogen, oplossingsgerichtheid en het gevoel van verantwoordelijkheid
analytisch vermogen om obstakels en problemen in de uitvoering te herkennen en waar mogelijk suggesties voor verbeteringen voor te stellen
samenwerkend vermogen met (directe) collega’s en samenwerkingspartners
als je kennis hebt van de sociale kaart van de gemeente Noordoostpolder dan heb je een streepje voor
geen 9-tot-5 mentaliteit omdat dit niet altijd lukt en het soms noodzakelijk is om ’s avonds te werken.
Je komt bij het cluster Uitvoering Sociaal Domein (USD)
Het cluster bestaat uit een aantal teams. De drie hoofdpijlers zijn: werk & inkomen, zorg voor meerderjarigen (Wmo) en zorg voor minderjarigen (waaronder de Jeugdwet). De directe aansturing van een team vindt plaats door een teamleider. In het team waar de klantmanager inburgering onder valt, zijn ook de klantmanagers participatie, inkomen, handhaving, de administratie en terugvordering onder gebracht.
De competenties klantgericht, vraaggericht en transparant werken staan hoog in je vaandel binnen dit cluster!