Projectleider Vitaal ouder worden

Vendelweg 1, 8331 XE Steenwijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

25 feb 2025

Organisatie
Steenwijkerland heeft ca. 45.000 inwoners en is qua oppervlakte de grootste gemeente van de provincie Overijssel. In deze gemeente ligt het Nationaal Park ‘ Weerribben-Wieden’; “het mooiste plekje van Nederland”. De gemeente combineert een rustig en aantrekkelijk plattelandskarakter met een bruisend en stedelijk karakter.

De gemeente Steenwijkerland is op 1 januari 2001 ontstaan door een samenvoeging van de gemeenten Steenwijk, Brederwiede en IJsselham. Steenwijkerland staat vandaag de dag vooral bekend om zijn toeristische trekpleisters, het gevarieerde landschap en de prachtige natuur. Naast de plaatsen Steenwijk, Vollenhove en Oldemarkt ligt ook het wereldberoemde dorp Giethoorn binnen de grenzen van Steenwijkerland.

Variëteit
Steenwijkerland kent uitstekende verbindingen door haar directe ligging aan de autosnelweg (A32) en heeft de beschikking over een intercitystation.
Al met al biedt de gemeente een enorme variëteit in natuur, cultuur en bedrijvigheid.

De organisatie
De gemeentelijke organisatie heeft ongeveer 490 medewerkers en is onderverdeeld in de volgende teams:

  • Concernadvies & Veiligheid;

  • Beheer openbare ruimte;

  • Uitvoering openbare ruimte;

  • Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving;

  • Informatisering & Automatisering;

  • Ruimtelijke ontwikkeling & Projecten;

  • Economie & Recreatie;

  • Samenleving;

  • Uitvoering sociaal domein frontoffice;

  • Uitvoering sociaal domein midoffice;

  • Uitvoering sociaal domein backoffice;

  • Interne dienstverlening & belastingen;

  • Ontvangst;

  • Organisatieadvies;

  • Programma duurzaam;

  • Programma vitaal platteland.

De belangrijkste (overstijgende) thema’s van de gemeente Steenwijkerland zijn:

  • Eigenaarschap
    Wie gaat waarover en draagt daar de verantwoordelijkheid voor professioneel een opdracht ophalen, starten en afronden verantwoordelijkheden daar waar ze horen in de organisatie.

  • Verbinding
    Tussen medewerkers onderling;
    Met de leidinggevenden;
    Met instellingen en organisatie en partners/ketens.

  • Gezamenlijkheid
    Met elkaar en voor elkaar (en niet over elkaar)

Opdracht
In 2022 heeft de gemeenteraad het Amendement “Vitaal Ouder worden” aangenomen.
Door omstandigheden heeft de uitvoering van dit amendement vertraging opgelopen.
In december 2024 is een informatienota omtrent de voortgang en de vormgeving van dit proces aangeboden aan het college en afgesproken tijdelijk extra capaciteit aan te trekken

Als projectleider voor het project “Vitaal Ouder Worden” ben je verantwoordelijk voor
-  Het in kaart brengen van de bestaande initiatieven van, voor en met ouderen, 
- Het identificeren van leemtes en behoeften in het bestaande aanbod zowel fysiek als inhoudelijke, 
- Het ontwikkelen, coördineren en implementeren van initiatieven die gericht zijn op het bevorderen van de vitaliteit en het welzijn van zowel vitale ouderen als ouderen met een beperking in Steenwijkerland. 

Je werkt hierbij nauw samen met diverse stakeholders, waaronder Sociaal Werk de Kop, zorginstellingen, vrijwilligersorganisaties en de ouderen zelf, om een breed scala aan activiteiten en programma’s te realiseren.

Kernverantwoordelijkheden:
- Projectontwikkeling en -beheer: Ontwikkelen van projectplannen, inclusief doelstellingen, tijdlijnen en budgetten. Toezicht houden op de uitvoering van het project en zorgen voor tijdige en effectieve voortgang;
- Samenwerking en netwerken: Opbouwen en onderhouden van relaties met partners en stakeholders. Faciliteren van samenwerking tussen verschillende organisaties en belanghebbenden;
- Evaluatie en rapportage: Monitoren en evalueren van de voortgang en impact van het project. Opstellen van rapportages voor financiers en andere betrokken partijen;
- Communicatie en promotie: Ontwikkelen en uitvoeren van communicatieplannen om het project onder de aandacht te brengen bij de doelgroep en het bredere publiek. Organiseren 
van evenementen en campagnes.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider binnen het sociaal domein of ouderenzorg;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het ontwikkelen en uitvoeren van communicatieplannen;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van gezondheidszorg, maatschappelijk werk of ouderenzorg (10 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op het gebied van ouderenzorg binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met werken met het thema ouder worden (maak aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van projectplannen, inclusief doelstellingen, tijdlijnen en budgetten (maak aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opbouwen en onderhouden van relaties met partners en stakeholders (maak aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (25 punten).

Competenties
- Empathisch;
- Geduldig;
- Gemotiveerd;
- Positieve impact maken op het leven van ouderen;
- Creatief;
- Oplossingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 11 maart 2025 vanaf 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.