Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
25 mrt 2025Organisatie
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie. De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Omschrijving van de opdracht
Gemeente Soest gaat een vaste teamleider werven. Vanwege diverse organisatorische ontwikkelingen (waaronder onderzoek naar teamindeling, herschikking) is er tijdens de wervingsperiode (3 maanden naar verwachting) noodzaak om de teamleiderpositie nogmaals tijdelijk in te vullen.
Versterken samenwerking sociaal en fysiek domein
Positionering en invulling van de raadkamer.
Creëren van een professionele werkomgeving met ruimte voor eigen initiatief.
Coaching en ontwikkeling van medewerkers.
Verduurzamingsaanpak vaststellen inclusief rolneming gemeente.
Resultaten:
Een goed functionerend team met duidelijke afspraken over resultaten.
Heldere strategie en koers voor de Strategische Agenda Sociaal Domein.
Verbeterde samenwerking en verbinding binnen en buiten de organisatie.
Efficiënte processen en optimale inzet van kwaliteiten binnen het team.
Een goedgekeurde verduurzamingsstrategie voor gemeentelijk vastgoed.
Vereisten / knock-outcriteria;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als leidinggevende bij een gemeentelijke organisatie;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als manager binnen het Sociaal en Fysiek Domein van een gemeentelijke instelling;
Uiterlijk beschikbaar per 14 april 2025 voor 36 uur per week.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 8 jaar als Teamleider binnen het Sociaal en Fysiek Domein van een gemeentelijke instelling (20 punten);
Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende bij een gemeentelijke organisatie; (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het coachen en begeleiden van medewerkers (20 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met beleid binnen een gemeente (20 punten);
Aantoonbare kennis van en ervaring met de sociale kaart van Soest en omstreken (10 punten)
Competenties
Coachend en inspirerend leiderschap Creativiteit
Ontwikkelilgericht
Resultaatgerichtheid
Verbindend vermogen
Klantgerichtheid
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de ZZP'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).