Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Informatieanalist

Dokter Klinkertweg 28-A, 8025 BS Zwolle, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 32 - 40 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

22 mei 2025

Organisatie
Wij zijn Skal Biocontrole, dé onafhankelijke organisatie die toezicht houdt op de volledige biologische keten in Nederland. Dit doen wij als enige, om bij te dragen aan een betrouwbaar biologisch product voor de consument. We mogen dus oprecht zeggen dat we uniek zijn. Skal is een overheidsorganisatie. Dit betekent dat je beëdigd wordt tot ambtenaar wanneer je bij ons in dienst treedt. Integriteit en betrouwbaarheid zijn voor ons erg belangrijk, net als voor jou.

Omschrijving van de opdracht
Wil jij een echte bijdrage leveren aan het kwalitatief versterken van onze IV/ICT-architectuur? Dan is dit dé kans voor jou!
Onze collega Edith vertelt: ‘Als Informatieanalist kun je echt impact maken door goed bij de business uit te vragen welke wensen zij hebben en zo hun processen te ondersteunen. Zeker nu we bezig zijn met de ontwikkeling van een compleet nieuwe applicatie. Naast het werken met leuke collega's is dat iets dat mij elke dag energie geeft.’

We zoeken iemand die de brug slaat tussen de business en IT. Je bent daarom zowel geïnteresseerd in bedrijfsprocessen als in systeemontwikkeling.

Concreet betekend dit:

  • Het inventariseren en analyseren van informatiebehoefte, -systemen en knelpunten in procesinrichting en organisatie.

  • Beschrijven van heldere voorstellen waarin je eisen en wensen vertaalt naar concrete veranderingen in processen en systemen.

  • Het vertalen van voorstellen naar een functioneel ontwerp en het begeleiden van de ontwikkeling en implementatie.

Of het nu gaat over data-uitwisseling, digitaal samenwerken, wet- en regelgeving of een ander onderwerp: jij brengt de gebruikerswensen van je collega’s in kaart en kan adviseren over hoe we knelpunten samen op kunnen lossen. Je kunt en durft daarbij buiten de bekende paden te denken. Je helpt onze informatievoorziening te optimaliseren op tactisch en operationeel niveau en de informatiehuishouding de juiste richting op te sturen. Om dat te realiseren, zoek je actief de samenwerking op met collega’s.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van ICT;

  2. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van informatie- en bedrijfsanalyses;

  3. Aantoonbare werkervaring met gegevens- en procesmodellering (BPMN of vergelijkbare modelleertechnieken) en het opstellen van User Stories (benoem dit duidelijk in het cv);

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werk ervaring met nieuwbouw van maatwerksoftware –(40 punten);

  2. Aantoonbare werk ervaring met werken in een DevOps-team/multidisciplinair team (30 punten);

  3. Aantoonbare werk ervaring met en begrip van ICT-architectuur (20 punten);

  4. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).

Competenties

  • Communicatief sterk, mondeling en schriftelijk

  • Innovatief

  • Samenwerken

  • Conceptueel denken

  • Analytisch

  • Resultaatgericht

  • Omgevings- en organisatiesensitiviteit

  • Integer

  • Overtuigingskracht

Het opvragen van referenties kan onderdeel uitmaken van het selectieproces.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10-11 van de cao Rijk – wij zijn voor overige arbeidsvoorwaarden niet aangesloten bij deze cao. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen zijn in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 10 juni 2025, tussen 15.00 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 5 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Het tweede gesprek vindt plaats op maandag 16 of dinsdag 17 juni. Onderdeel hiervan is het bespreken van de resultaten van de persoonlijkheidstest, die afgenomen tussen het eerste en tweede gesprek.

Voor de ZZP'er

  • Op deze opdracht zijn de Algemene Rijks inkoopvoorwaarden (ARVODI) van de Opdrachtgever van toepassing.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur