Spui 70, 2511 BT Den Haag, Nederland
Begindatum:
4 mrt 2024Einddatum:
4 sept 2024Uren per week:
24Publicatiedatum:
12 feb 2024Opdracht
Het servicebureau jeugdhulp Haaglanden vervult een cruciale rol in de informatievoorziening voor de gemeenten en de eigen organisatie. Het servicebureau wil de gemeenten de komende jaren steeds beter ondersteunen op dit vlak en heeft daarom ambitieuze plannen om hierin door te ontwikkelen.
De informatiemanager vervult, zoals de functie al zegt, een brede rol. Aan de ene kant stuur je de afdeling Informatie en Automatisering aan en zorg je er voor dat de informatievoorziening operationeel goed loopt en aan de andere kant initieer en trek je een aantal strategische projecten op het gebied van informatievoorziening en bedrijfsvoering. Je bent bijvoorbeeld projectleider van de invoering van het meten van outcome en ontwikkelt samen met aanbieders en gemeenten het proces om met deze data de jeugdhulp te verbeteren (meten, duiden, oordeelsvorming). Ook speel je een belangrijke rol bij het doen van onderzoek naar bedrijfsvoering, financieel inzicht en sturing.
Op basis van jouw kennis van informatievoorziening, bedrijfsvoering en de jeugdhulp maak je op eigen initiatief analyses en adviseer je over het strategische beleid op het gebied van informatievoorziening en bedrijfsvoering. Je bent goed in staat je mondeling en schriftelijk uit te drukken en mensen enthousiast te maken. Als lid van het coördinatorenoverleg geef je mede vorm aan de strategie van het Servicebureau.
Werkzaamheden
Tijdens de afwezigheid van de huidige coördinator I&A neem je haar taken waar, onder andere:
Aansturing van het team I&A, bestaande uit functioneel beheerders en data-analisten.
Coördinatie van acties nav de organisatie- en teamdoelstellingen (met waar nodig inhoudelijke bijdrage):
Bestuurlijke opdracht kostenbeheersing: analyses en dashboards ontwikkelen
Sturen op inhoud: projectleiding outcome meten
Datagedreven werken in de regio vergroten: implementeren van proces ‘meten, duiden en oordeelsvorming’, regionale kennissessies organiseren, ontwikkeling regionaal kennisplatform, datagedreven contractmanagement,etc.
Professionaliseren van dataverzameling en verwerking: nieuwe databronnen (CBS, onderwijs, jeugdbescherming), ontwikkelen aanleverportaal.
De doorontwikkeling van het regionale dashboard, bijvoorbeeld de implementatie van de prognosetool of de ontwikkeling van zorgpaden.
Coördineren van de verzoeken voor data-analyse, inclusief inhoudelijke bijdrage.
Het betreft een hybride functie: zowel op kantoor als thuis kan deze functie worden uitgeoefend.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring in de jeugdhulpsector;
3. Aantoonbare werkervaring in een regionaal samenwerkingsverband;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met datagedreven werken;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator met het aansturen van een team;
Gunningscriteria
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Data Analist of informatiemanager binnen een overheidsinstelling (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in de jeugdhulpsector (30 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar in datagedreven werken (35 punten);
9. Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatie toegeschreven op de functie, bijgevoegd in het cv (15 punten).
Competenties
Analytisch vermogen: kan een situatie, probleem of vraagstuk goed analyseren, bekijkt deze vanuit verschillende invalshoeken en onderscheid hierbij hoofd- en bijzaken;
Resultaatgerichtheid: is actief bezig met het behalen van concrete doelen, heeft doorzettingsvermogen en behoud hierbij de verbinding met de rest van de organisatie;
Initiatiefrijk: onderneemt zelfstandig actie, signaleert kansen en problemen, komt met passende oplossingen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 26 februari 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk donderdag 22 februari 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.