Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Logo van Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Strategisch Beleidsadviseur Openbare Ruimte

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Strategisch Beleidsadviseur Openbare Ruimte geef jij richting aan het beleid voor de inrichting, het beheer en de ontwikkeling van de buitenruimte in De Wolden en Hoogeveen. Jij vormt de schakel tussen strategie en uitvoering: je verbindt bestuurlijke ambities met praktische uitvoerbaarheid. Je werkt aan een toekomstbestendige, leefbare en betaalbare openbare ruimte en zorgt dat maatschappelijke themas als duurzaamheid, klimaatadaptatie, circulariteit en inclusiviteit een vanzelfsprekende plek krijgen in beleid en uitvoering. Je opereert op tactishch - strategisch niveau, maar behoudt gevoel voor de praktijk. Met jouw advieskracht, analytisch vermogen en verbindende stijl help je de organisatie verder in de ontwikkeling naar integraal en datagedreven werken.

Werkzaamheden:

  • Je ontwikkelt, actualiseert en implementeert strategisch beleid voor de openbare ruimte, gericht op lange termijn balans tussen kwaliteit, duurzaamheid en betaalbaarheid;
  • vertaalt maatschappelijke opgaven naar uitvoerbare beleidskaders en concrete uitvoeringsprogrammas;
  • adviseert bestuur, management en collegas over keuzes, prioritering en investeringen in de fysieke leefomgeving;
  • verbindt disciplines als beheer, ruimtelijke ordening, mobiliteit en duurzaamheid tot integraal beleid;
  • zorgt dat beleidsontwikkelingen aansluiten op regionale en landelijke opgaven (zoals de Omgevingswet en klimaatadaptatie);
  • levert input voor de P&C-cyclus, college- en raadsvoorstellen, en draagt bij aan bestuurlijke besluitvorming;
  • begeleidt of vertegenwoordigt de organisatie in strategische trajecten en samenwerkingen met partners, waaronder waterschappen, provincies en marktpartijen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, in de richting van civiele techniek, planologie, stedelijk beheer of ruimtelijke ontwikkeling;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beleidsontwikkeling in de openbare ruimte bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met assetmanagement, wegenbeheer, spelen, duurzaamheid en innovatieve contractvormen (geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in de richting van civiele techniek, planologie, stedelijk beheer of ruimtelijke ontwikkeling;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met beleidsontwikkeling in de openbare ruimte bij een gemeente.

Competenties

  • Inititatief
  • Netwerken
  • Omgevingsbewust
  • Regisseren
  • Visie

Organisatie en team

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025, van 13:30 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma. di. woe. do en vrij

Overige informatie: De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nvt

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr