Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Zwolle
Logo van Gemeente Zwolle

Operationeel beheerder wegen

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De afdeling Stadsbeheer en Vitale Wijken (ruim 160 professionals) is relatief nieuw en ontstaan uit een reorganisatie van het Fysieke Domein. Dit was nodig om in een sterk groeiende stad nog beter samen te werken. De afdeling is verdeeld in vier teams, te weten: Fietsparkeren (AFAC), Infrastructuur en Bereikbaarheid, Erfgoed en Gebouwen en Groen, Grondstoffen en Reiniging. Daarnaast is er een stafbureau. We hebben specifieke technische (beheer)kennis van bouw en openbare ruimte, waarbij boven- en ondergrond integraal worden bekeken. Samen geven we uitvoering aan de Zwolse ambities en grote opgaven op het vlak van woningbouw, klimaat, energie en duurzaamheid.

Doelstellingen

Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

Als technisch geweten van de stad verbinden we maatschappelijke opgaven met opgaven in de openbare ruimte (in de meest brede zin). We beheren de oude en de nieuwe stad. Ook voeren we de regie op de uitvoering, zijn gespecialiseerd in risico- en omgevingsmanagement en sturen op resultaat. De uitdaging zit niet alleen in de techniek, maar in alles daar omheen. We zorgen voor een kwalitatieve uitvoering met zo min mogelijk overlast voor inwoners, ondernemers en bezoekers. De stad moet altijd blijven functioneren en doordraaien.

Zwolle groeit de komende jaren naar 160.000 inwoners. We investeren in veel (maatschappelijke) voorzieningen en zorgen voor ruimte om te werken en te ondernemen. Een complex en uniek gebied in Nederland dus. Dat vraagt om duurzame en integrale gebiedsontwikkelingen, waarbij themas, zoals water, wonen, mobiliteit en energie met elkaar worden verbonden. Hiervoor werken we op een vernieuwende manier samen met medeoverheden, ondernemers, bewoners en de regio.

Een uitgelezen kans voor een operationeel beheerder met een specialisme op het vlak van wegen, verhardingen enz. om een belangrijke bijdrage te leveren aan deze integrale aanpak. Niet alleen vanuit technisch vakmanschap, maar vanuit alle belangen. Samen met je professionele collegas adviseer je in ruimtelijke projecten met een directe impact op de kwaliteit van leven. Er is ruimte om nieuwe technologieen en innovatieve oplossingen in te brengen. In deze dynamische omgeving kun jij voortdurend leren en je professioneel ontwikkelen. We ontmoeten je graag om te sparren over onze uitdagingen!

Werkzaamheden

  • Je gaat je bezig houden met operationele vraagstukken op het gebied van het wegenonderhoud.
  • Samen met collegas komen je tot heldere en haalbare adviezen, waaruit blijkt dat je met een beheer- en onderhoudsbril naar onderwerpen kijkt.

Resultaten

  • Als het nodig is, zet je onderzoeken uit. Die gaan bijvoorbeeld over de aanleg van riolering in nieuwe en bestaande wijken of levensduurverlengde maatregelen voor bestaande riolering.
  • Je zorgt voor de toets aan de hemelwaterverordening bij het verlenen van omgevingsvergunningen bouw.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als directievoerder in de agelopen 10 jaar
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als directievoerder op het gebied van wegen bij een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 100.000 inwoners
  • Aantoonbare afgeronde cursus VCA-VOL
  • Aantoonbare afgeronde cursus UAV
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als directievoerder
  • Aantoonbare werkervaring met reconstructie van wegen met waar OV diensten bij betrokken zijn
  • Aantoonbare werkervaring met ondergrondse infra
  • Aantoonbare werkervaring met openbaar groen en archeologie

Wensen en competenties

Competenties

  • Pro-actief
  • Heldere adviezen, zowel mondeling als schriftelijk
  • Oplossingsgericht
  • Affiniteit en verbinding met alle belangen in ruimtelijke ontwikkelingen

Organisatie en team

Organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op kwaliteit van leven. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

De afdeling Stadsbeheer en Vitale Wijken (ruim 160 professionals) is relatief nieuw en ontstaan uit een reorganisatie van het Fysieke Domein. Dit was nodig om in een sterk groeiende stad nog beter samen te werken. De afdeling is verdeeld in vier teams, te weten: Fietsparkeren (AFAC), Infrastructuur en Bereikbaarheid, Erfgoed en Gebouwen en Groen, Grondstoffen en Reiniging. Daarnaast is er een stafbureau. We hebben specifieke technische (beheer)kennis van bouw en openbare ruimte, waarbij boven- en ondergrond integraal worden bekeken. Samen geven we uitvoering aan de Zwolse ambities en grote opgaven op het vlak van woningbouw, klimaat, energie en duurzaamheid.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

De cv's worden beoordeeld op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 3 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

De cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de bovengenoemde gunningscriteria. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op Week van 15 december. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk in de week ervoor bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen een externe administratieve broker. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
  • Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 26 november 2025, 09:00 uur.
  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 1 december 2025 gepubliceerd op onze website.
  • De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account.
  • Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button.
  • Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
  • De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 3 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr