Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Secretaris bezwaarschriftencommissie en ombudsman De Wolden-Hoogeveen

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 30 Drenthe

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

10 feb 2026

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

In verband met het vertrek van een collega in verband met pensionering. Zoeken we een collega voor 3 maanden voor 30 uur per week, in de functie van secretaris bezwaarschriftencommissie en ombudsman voor de gemeenten De Wolden en Hoogeveen totdat de ontstane vacature is ingevuld.

Werkzaamheden

Voor de bezwaarschriftencommissies:

  • Je bereidt hoorzittingen voor, maakt verslag en stelt het advies op;
  • Je bent een inhoudelijke sparringpartner voor commissies en betrokkenen;
  • Je draagt actief bij aan de kwaliteitsverbetering van het bezwaarproces;
  • Je stelt de jaarverslagen op en bewaakt de afhandelingstermijn van bezwaren.

Voor de ombudsman:

  • Je bent het eerste aanspreekpunt namens de ombudsman voor inwoners en collegas (telefonisch en per mail);
  • Je plant en bereidt spreekuren van de ombudsman voor en werkt deze uit;
  • Je bent een inhoudelijk sparringpartner voor de ombudsman;
  • Je stelt de jaarverslagen op van de ombudsman.

Je bent een stevige persoonlijkheid die zich makkelijk begeeft in situaties met diverse partijen die tegenstrijdige belangen hebben.

Eisen

- Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag - Minimaal een aantoonbare afgeronde hbo-bachelor opleiding Rechten - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris bezwaarschriftencommissie binnen een gemeente - Minimaal 2 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van omgevingsrecht - Minimaal 2 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van het sociaal domein

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo bachelor opleiding Rechten
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van omgevingsrecht
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van het sociaal domein
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met besluitvorming, hoorzittingen of geschillenbeslechting binnen het bestuursrecht en bestuursprocesrecht, benoem duidelijk in het CV waar deze ervaring is opgedaan

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Mondeling communicatie
  • Schriftelijke communicatie
  • Inlevingsvermogen
  • Stressbestendigheid
  • Zelfstandigheid

Organisatie en team

Organisatie Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO)

geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Het team JVI

bestaat uit ca 30 enthousiaste collegas. Jouw functie valt onder het onderdeel juridisch met verschillende functies zoals juridisch adviseurs, Woo-contactpersoon en klachtencoordinator. JVI is een hecht team. Er heerst een gezellige werksfeer waarbinnen we elkaar scherp houden, uitdagen en inspireren. En humor vinden wij ook belangrijk. Het secretariaat van de bezwaarschriftencommissie bestaat uit 2 secretarissen en 1 administratief ondersteuner. De secretarissen zijn verantwoordelijk voor de inhoudelijke behandeling van bezwaarschriften en werken nauw samen met de administratief ondersteuner.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-di-wo-do

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nvt. Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg en mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend. Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging). Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 24 oktober 2025 9:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 27 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur