Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Publicatiedatum:
10 okt 2025Als projectleider begraafplaatsen krijg je de opdracht een 3-tal projecten op de begraafplaatsen in Hoogeveen voor te bereiden en de uitvoering te begeleiden. Er ligt een bestuurlijke opdracht vanuit de gemeente Hoogeveen om het begraafbeleid uit te gaan voeren. In de uitvoeringsagenda is opgenomen dat in 2025 gestart moet worden met de voorbereidende plannen.
Taken en opdrachten:
Opdracht 1
Uitvoering geven aan het onderdeel uitbreiding van de begraafcapaciteit uit de Uitwerkingsnotitie Begraafbeleid. Hiervoor moet het ruimen van 100 algemene graven en 400 particuliere graven gerealiseerd worden. Aansluitend wordt de uitvoering van cyclisch ruimen in de volgende jaren geborgd.
Resultaat
Er is een inhaalslag gemaakt met het cyclisch ruimen op de begraafplaatsen van Hoogeveen, waardoor er begraafcapaciteit beschikbaar komt. Vervolgens wordt het cyclisch ruimen volgens vastgesteld beleid gefaciliteerd voor de met een meerjarig contract.
Opdracht 2
Uitvoering geven aan het nieuwe begraafbeleid en gedenkplekken inrichten voor overledenen, waarvan het graf of de urn er niet meer is (de geruimde graven). En uitvoering geven aan een centrale gedenkplaats voor ongeboren of levenloos geboren kinderen (sterretjes gedenkplek).
Resultaat
Een gedenkplek op iedere begraafplaats voor nabestaanden om een gedenkbord te plaatsen en een centrale gedenkplek om ongeboren of levenloos geboren kinderen te herdenken. Via een participatief traject worden de monumenten vormgegeven.
Opdracht 3
Realiseer as-verstrooivelden en verzamelgraven op de begraafplaatsen waar dit nog niet aanwezig is.
Resultaat
Op alle begraafplaatsen (uitgezonderd de Oude begraafplaats Hoogeveen) kan de mogelijkheid tot het verstrooien van as worden aangeboden.
Op de begraafplaats Zevenberg is er een verzamelkelder waar stoffelijke resten na de ruiming van een graf in kunnen worden bijgezet.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het leiden van begraafplaatsprojecten voor gemeentelijke organisaties;
Kandidaat is 16 uur per week beschikbaar voor de periode 1 november 2025 tot 31 december 2026.
Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
Aantoonbare werkervaring met het leiding geven aan 5 verschillende projecten op het vakgebied begraafplaatsen. Benoem deze projecten duidelijk in het CV;
Aantoonbare werkervaring met het voorbereidingsproces van het ruimen van graven;
Aantoonbare werkervaring met alle processen die te maken hebben met begraven. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.
Omgevingsbewustzijn;
Overtuigingskracht;
Communicatief sterk.
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 oktober 2025, van 13:00 tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 oktober 2025, van 13:00 tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).
Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 16 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 17 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 21 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
