Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Toezichthouder / directievoerder

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 11 dagen
Onbekend 20 - 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20 - 36

Publicatiedatum:

10 okt 2025

Omschrijving

Gemeente Houten heeft behoefte aan een Toezichthouder / directievoerder. Mocht je eerst met 1 dag in de week starten en opbouwen naar meer uren, nodigen we je ook uit om te reageren.

Jij bewaakt de kwaliteit, voortgang en kosten van integrale infrastructurele projecten gebaseerd op RAW-bestekken. Dat doe je onder meer door stelposten te beoordelen, te adviseren over aanbiedingen voor meer- en minderwerk en de projectadministratie goed bij te houden. Je hebt ervaring met UAV (Uniforme Administratieve Voorwaarden) en de juiste toepassing hiervan. Bovendien leid je bouwvergaderingen waarin je aannemers aanspreekt op contractuele afspraken. Mede dankzij jouw inzet als directievoerder en toezichthouder verlopen projecten soepel.

Een aantal RAW bestekprojecten waar jij een bijdrage aan levert:

  • De uitvoering van reconstructies in bestaand stedelijk gebied waarbij de riolering, verharding en groenvoorziening gezamenlijk worden aangepakt. In de voorbereidingsfase van dit soort integrale projecten werk je samen met projectleiders om een schetsontwerp naar een definitief ontwerp te brengen;
  • De uitvoering van klimaatadaptieve maatregelen in het stedelijk gebied, zoals het afkoppelen van regenwater, de aanleg van wadis en het aanpassen van verhardingen;
  • Groot onderhoud aan elementverhardingen, herstel van trottoirs en wegen.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van civiele techniek;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met toezichthoudende en directie-voerende taken op kleine en middelgrote projecten binnen de civiele techniek, inclusief de daarbij behorende (project)administratie;
  • Aantoonbare werkervaring met RAW-bestekken voor civieltechnische projecten;
  • Aantoonbare werkervaring met een bestekadministratiesysteem zoals Ibis.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van civiele techniek binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en uitvoeren van projecten;
  • Uurtarief maximaal 85,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;
  • Uurtarief maximaal 80,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;
  • Uurtarief maximaal 75,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender.

Competenties

  • Communiceert helder;
  • Houdt het overzicht;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands, communiceert helder en durft anderen aan te spreken op de uitvoering van het werk.

Organisatie en team

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken zijn gepland op maandag ochtend 27 oktober 2025 tussen 9:30 en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen

De administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd

De administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal: Een maximum uurtarief van 90,- exclusief BTW / functieschaal 9, inclusief reiskosten woon- werkverkeer.

Fee: Voor deze opdracht 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie: De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 20 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 21 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze aanvraag tot woensdag 22 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur