Coordinator gezondheid, sport en bewegen

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 5 dagen
80 16 Utrecht

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

10 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen de gemeente Zeist werken we met onze partners aan een gezond en sportief leven voor alle inwoners in Zeist. Meer dan zestig partners hebben zich aangesloten bij het Sport- en Preventieakkoord en geven samen met de gemeente uitvoering aan het recent vastgestelde beleidskader gezondheid, sport en bewegen. Daarin staan onze ambities en plannen voor de komende jaren beschreven. Om uitvoering te kunnen geven aan onze ambities en plannen, zijn wij op zoek naar een tijdelijke coordinator gezondheid, sport en bewegen.

Als coordinator gezondheid, sport en bewegen sta je voor een uitdagende taak, die vraagt om een creatieve en sportieve geest. Je bent de schakel tussen beleid en uitvoering en zit nooit stil. Je weet hoe de hazen lopen, jaagt nieuwe initiatieven aan en bevordert de onderlinge samenwerking tussen partijen.

Werkzaamheden:

  • Coördineer het netwerk en de voortgang van het uitvoeringsplan gezondheid, sport en bewegen.

  • Drijvende kracht zijn als het gaat om het organiseren van activiteiten zoals gezondheidsmarkten, het opstellen van periodieke nieuwsbrieven en het opzetten van overlegstructuren.

  • Continue kansen zien op het gebied van sport en gezondheid in Zeist en partners motiveren om hiermee aan de slag te gaan.

  • Een brede kijk hebben op gezondheid, vanuit het concept positieve gezondheid.

  • Ondersteuning bieden aan sportverenigingen om te kijken hoe je hen kan ondersteunen, bijvoorbeeld op het gebied van jeugdactiviteiten of een gezonde kantine.

  • Aansluiten bij de coalitie tegen eenzaamheid om te verkennen hoe we gezamenlijk het mentaal welbevinden, via onder andere sport en bewegen onder onze inwoners kunnen bevorderen.

  • Samenwerken met de JOGG-regisseur en kinderopvanglocaties aan het realiseren van een gezonde leefomgeving voor kinderen en jongeren.

  • Contact onderhouden met een uitvoeringspartner op het gebied van cultuur om te kijken hoe we de verbinding tussen gezondheid, sport en cultuur verder kunnen versterken.

  • Samenwerken binnen het team Kwaliteit & Implementatie met andere coördinatoren en de beleidsadviseur.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Uiterlijk beschikbaar per 15 november 2025 voor 16 uur per week;

  • Maximaal uurtarief is 80 euro, exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en Fee;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein als coordinator of projectmanagement op het gebied van sport en gezondheidsbevordering of projectmanagement.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis van het landelijk sportakkoord en het landelijk preventieakkoord, geef hiervan een duidelijke toelichting in het cv (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als coördinator/manager op het gebied van sport en gezondheidsbevordering (45 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als coördinator op het gebied van sport en gezondheidsbevordering binnen een gemeente (25 punten).

Competenties

  • Voelt zich als een vis in het water als het gaat om het regelen van zaken en voelt zich daarbij verantwoordelijk.

  • Voelt zich comfortabel in een (informele) aansturende (leiderschaps)rol en heeft ervaring met het werken met vrijwilligers.

  • Kan mensen enthousiasmeren maar tegelijkertijd kan zich staande houden in een krachtenveld van meerdere partijen en belangen.

  • Is verbindend en goed in het creëren van draagvlak.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Kwaliteit en Implementatie. Binnen het team werk je samen met andere coördinatoren. Je bent met elkaar in verbinding als het gaat om het met elkaar aanpakken van de uitvoeringsplannen. En het efficient samen werken met onze partners met dezelfde werkwijze. Daarnaast werk je veel samen met de beleidsadviseur.

Gespreksinformatie

Planning:

  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 27 oktober 2025, vanaf 13:00 uur.
  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
  • De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
  • De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 16 oktober 2025, 09.00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur