Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Terug- en Invordering

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36 Drenthe

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De medewerker Terug- en Invordering is verantwoordelijk voor de besluitvorming en communicatie rondom terug- en invorderingen in het kader van de participatiewet. Deze heeft regelmatig contact met klanten en weet hierin constructieve gesprekken te voeren om tot de beste terugbetalingsregelingen te komen.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

We zoeken een tijdelijke collega die:
  • Administratie en zaken goed op orde heeft.
  • Weerstand kan hanteren en stevig in de schoenen staat.
  • Graag samenwerkt met collega's en ook buiten de eigen afdeling kijkt.
  • Analytisch sterk en communicatief vaardig is.
  • Tactvol regelingen en invorderingen afhandelt.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met Sociale Zekerheidswetgeving en aanverwante regelingen. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met administratieve processen;
  • Aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (40 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met administratieve processen (60 punten).

Competenties

  • Enthousiast;
  • Communicatief vaardig;
  • Computer vaardig;
  • In staat om zelfstandig te werken en initiatief te nemen;
  • Administratie en zaken goed op orde heeft;
  • Weerstand kan hanteren en stevig in de schoenen staat;
  • Graag samenwerkt met collega's en ook buiten de eigen afdeling kijkt;
  • Analytisch sterk;
  • Tactvol regelingen en invorderingen afhandelt.

Organisatie en team

Organisatie

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025, van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

Het selectieproces bestaat uit de volgende stappen:
  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
  • Stap 2: Selectie cv's die aan de organisatie worden voorgelegd. De 10 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste 3 kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device) is niet van toepassing; de kandidaat hoeft geen eigen apparatuur te gebruiken.
  • CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg en mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend. Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt.
  • Huidige/zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
  • Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 14 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
  • De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 15 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur