Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
9 okt 2025Gemeente Houten heeft behoefte aan een coordinator financieel advies en financiële jaarrekening. Ons team financieel advies is zich aan het ontwikkelen en versterken nadat de afgelopen jaren ziekte en verloop gezorgd hebben voor stilstand. Om dit team een stap verder te brengen hebben we behoefte aan de hulp van een coordinator.
Deze coordinator heeft twee taken om te vervullen:
Het team financieel advies weer op te bouwen, de werkzaamheden te structureren en af te stemmen met de andere thuisteams binnen en buiten de afdeling.
Het coördineren van de financiële jaarrekening van de gemeente. De afgelopen jaren heeft de gemeente telkens een goedkeurende verklaring gekregen van de accountant. Alleen is het proces naar de totstandkoming van de jaarrekening niet goed geborgd in de organisatie waardoor de geleerde lessen niet goed in praktijk gebracht kunnen worden.
We combineren deze taken in 1 functionaris, omdat het hart van het tot stand komen van de jaarrekening in dit team gebeurt. Om de coordinator en het team goed te ondersteunen zal er ook een junior financieel adviseur extra bij het team ingezet worden om de jaarrekening periode stevig te beginnen.
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
Team financiën, inkoop en subsidies bestaat uit ongeveer 30 collega’s. Het team bestaat uit de financiële administratie, de controllers, financieel strategen, bedrijfsbureau en team inkoop. De gevraagde coördinator gaat zich volledig richten op het team bedrijfsbureau waarin uiteindelijk 8 medewerkers hun plek zullen vinden.
De gesprekken zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025, tussen 12.00 en 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja, in overleg.
Overige informatie
De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.