Coordinator financieel advies en jaarrekening

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 8 dagen
115 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

9 okt 2025

Omschrijving

Gemeente Houten heeft behoefte aan een coordinator financieel advies en financiële jaarrekening. Ons team financieel advies is zich aan het ontwikkelen en versterken nadat de afgelopen jaren ziekte en verloop gezorgd hebben voor stilstand. Om dit team een stap verder te brengen hebben we behoefte aan de hulp van een coordinator.

Doelstellingen

Deze coordinator heeft twee taken om te vervullen:

  • Het team financieel advies weer op te bouwen, de werkzaamheden te structureren en af te stemmen met de andere thuisteams binnen en buiten de afdeling.

  • Het coördineren van de financiële jaarrekening van de gemeente. De afgelopen jaren heeft de gemeente telkens een goedkeurende verklaring gekregen van de accountant. Alleen is het proces naar de totstandkoming van de jaarrekening niet goed geborgd in de organisatie waardoor de geleerde lessen niet goed in praktijk gebracht kunnen worden.

We combineren deze taken in 1 functionaris, omdat het hart van het tot stand komen van de jaarrekening in dit team gebeurt. Om de coordinator en het team goed te ondersteunen zal er ook een junior financieel adviseur extra bij het team ingezet worden om de jaarrekening periode stevig te beginnen.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Uurtarief maximaal 120,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee externe administratieve broker;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als controller of financieel adviseur in het ruimtelijk domein;
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten en uitvoeren van projecten;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiele richting (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als controller of financieel adviseur binnen het ruimtelijke domein (40 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als controller of financieel adviseur binnen een gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen (15 punten);
  • Uurtarief maximaal 115,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee externe administratieve broker (15 punten).

Competenties

  • Accuraat
  • Flexibel
  • Stressbestendig
  • Communicatief
  • Organiserend vermogen

Organisatie en team

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Team financiën, inkoop en subsidies bestaat uit ongeveer 30 collega’s. Het team bestaat uit de financiële administratie, de controllers, financieel strategen, bedrijfsbureau en team inkoop. De gevraagde coördinator gaat zich volledig richten op het team bedrijfsbureau waarin uiteindelijk 8 medewerkers hun plek zullen vinden.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op donderdag 23 oktober 2025, tussen 12.00 en 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk:  ja, in overleg.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur