Procesmanagers

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 28-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

9 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zoeken twee ervaren procesmanagers voor twee overgangsgebieden rond Natura 2000 gebieden in Utrecht zuid. Je gaat integrale gebiedsprocessen uitwerken om de urgente wettelijke opgave voor natuurherstel van onze Natura 2000 gebieden te koppelen aan opgaven op het gebied van landbouw, water en klimaat zoals vastgelegd in het Utrechts Programma Landelijk Gebied. Daarbij neem je nadrukkelijk de kansen vanuit het gebied mee. Je start met een intern proces om te komen tot consensus over de opgaven, de prioritering, de benodigde instrumenten en data met betrekking tot stikstofemissie en vergunningen.

Daarna ga je samen met gebiedspartijen aan de slag met een het opstellen van een verkenning waarin samen met gebiedspartijen wordt onderzocht in welke mate vanuit de specifieke polder rondom het N2000-gebied, gezamenlijk invulling kan worden gegeven aan de wettelijke opgave en overige ontwikkelwensen. Daarnaast maak je in de verkenning inzichtelijk wat de mogelijkheden zijn voor de inzet van benodigd instrumentarium en financiën. Deze verkenning kan fungeren als basis voor het op te stellen projectplan voor de volgende fase richting uitvoering.

Je werkt in een bestuurlijk gevoelige omgeving met veel onvoorspelbare dynamiek. In nauwe samenwerking met de gebiedsregisseurs beschouw je de opgaven integraal en met verschillende organisaties zoals waterschappen, gemeenten, terrein beherende organisaties, agrarische ondernemingen, belangenorganisaties etc. Intern werk je samen met beleidsspecialisten en andere procesmanagers vanuit de aanpak  ‘leren door te doen’: processtappen, interventies en andere leerervaringen uitwisselen rond de gebiedsaanpak bij andere N2000 – overgangsgebieden.

Als procesmanager ben je verantwoordelijk voor het hele planproces, als belangrijk onderdeel van de bredere gebiedsagenda. Je stuurt op tijd, draagvlak, integraliteit en kwaliteit en zorgt voor uitvoeringsopdrachten binnen de beschikbare budgetten.

De twee gebieden waarvoor een procesmanager wordt gezocht zijn Uiterwaarden Lek en Zouweboezem. In Zouweboezem geldt aanvullend op de hiervoor beschreven opdracht, dat ook het realiseren van het moerasherstel nadrukkelijk aan de opdracht wordt toegevoegd.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het opzetten en leiden van gebiedsprocessen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde cursus of opleiding op het gebied van P3 en MGA (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met verschillende stakeholders zowel intern als extern (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met onderhandelingen tussen verschillende partijen, benoem duidelijk een voorbeeld in het CV (30 punten).

Competenties

  • Verbindend, je hebt het vermogen om in te spelen op diverse, vaak tegenstrijdige belangen en op zoek te gaan naar creatieve en out of the box oplossingen;

  • Overtuigingskracht, je beschikt over ruime onderhandelingsvaardigheden met verschillende overlegpartners. Je beschikt over vermogen/overtuigingskracht om (interne en externe) stakeholders in het proces aan je en aan elkaar te verbinden;

  • Analytisch;

  • Communicatief, je beschikt over ruime onderhandelingsvaardigheden met verschillende overlegpartners;

  • Oplossingsgericht, je bent pro-actief en je denkt in oplossingen in plaats van in problemen;

  • Samenwerkingsgerichtheid, je beschikt over voldoende netwetwerkvaardigheden en het onderhouden van externe contacten;

  • Je beschikt over een goede politiek-bestuurlijke antenne en over goede communicatieve en adviesvaardigheden.

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 oktober 2025, van 09:00 uur tot 12:00 uur. En dinsdag 28 oktober 2025 van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur