Medewerker beleidsontwikkeling ruimtelijke ontwikkeling

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wegens uitval van collega’s ontstaat er tijdelijk een capaciteitsvraagstuk voor een medewerker beleidsontwikkeling ruimtelijke ontwikkeling in het team. Als beleidsmedewerker ruimtelijke ontwikkeling zorg je voor het uitvoeren van werkzaamheden op het terrein van de ruimtelijke ontwikkeling en ordening. Je beoordeelt ruimtelijke plannen (en afwijkingen) op haalbaarheid en wenselijkheid. Je werkt mee aan het opstellen van ‘opa’s’, ‘bopa’s’ en bestuurlijke besluitvorming. Je voert overleg met indieners van bouwplannen en omwonenden, stelt ruimtelijk beleid op en ondersteunt collega’s op stedenbouwkundig gebied. Je zorgt voor de benodigde besluitvorming in het college of de gemeenteraad, bereidt dit voor en adviseert de wethouder en het college hierover.

De functie bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  1. Beleidsontwikkeling op het gebied van ruimtelijke ordening;

  2. Planologische beoordeling van principeverzoeken en andere ruimtelijke plannen;

  3. Communicatie met initiatiefnemers, omwonenden en andere belanghebbenden;

  4. Coördineren van adviezen van andere beleidsvelden bij ruimtelijke ontwikkelingen;

  5. Integrale advisering van het bestuur over ruimtelijke ontwikkelingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker ruimtelijke ontwikkeling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van RO / planologie (30 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeente (30 punten);

  • Aantoonbaar beschikbaar per 1 november 2025 (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (10 punten);

  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten).

Competenties

  • Je realiseert je dat je onderdeel bent van en medeverantwoordelijk voor de organisatie.

  • Je staat voor wie je bent en voor wat je doet.

  • Je blijft doelmatig handelen door je eigen gedragsstijl aan te passen aan veranderende omstandigheden.

  • Binnen randvoorwaarden kom je in samenspraak met belanghebbenden tot gedragen resultaat.

  • Je onderkent en speelt in op signalen binnen de politieke en maatschappelijke verhoudingen.

  • Je beschikt over een goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit.

  • Je wisselt formeel en informeel informatie uit en je gaat vindingrijk en/of vernieuwend om met situaties.

Organisatie en team

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: Samenwerken, verbindend en duidelijk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 21 oktober 2025, in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 20 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 9.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (pas aan indien nodig)

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Baarn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Baarn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur