Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
15 nov 2025In januari 2025 zijn we gestart met het nieuwe klantenteam gericht op jongeren, beschut werkers/ BAB-ers. In het team zorgen we voor een sluitende aanpak voor de doelgroep. Samen met de klant kijken we wat de mogelijkheden zijn om op een passende plek in de samenleving te komen. Dit kan terug naar school zijn om een diploma te halen, dagbesteding, hulpverlening of begeleiding naar een duurzame arbeidsplek. Je werkt nauw samen met werkcoaches, regiecoaches, schuldhulpverleners, doorstroomcoaches VSV en uiteraard met je collega-inkomensconsulenten.
Je behandelt de diverse aanvragen die binnenkomen, dit is op het gebied van de wet- en regelgeving van de Participatiewet, IOAW en minimabeleid. Voorbeelden van aanvragen zijn levensonderhoud, bijzondere bijstand, studietoeslag en minimaregelingen. Dit doe je specifiek voor de doelgroepen jongeren en BAB. Hiervoor voer je zelfstandig intakegesprekken, maar verricht ook onderzoek. Uiteraard hoort hier de correspondentie, administratie en het opstellen van rapporten en beschikkingen bij. Je beheert een eigen caseload van ongeveer 120 klanten. Waar nodig voer je hier rechtmatigheidsonderzoeken op uit. En je beoordeelt het continueren of wijzigen van uitkeringen. Als het nodig is zorg je voor maatwerkoplossingen volgende de methode van de Omgekeerde Toets. Je benadert dit altijd op integrale wijze en zoekt indien nodig afstemming met collegas van bijvoorbeeld werk, zorg of schuldhulp.
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste 3 kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 november 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor deze opdracht maakt de kandidaat geen gebruik van eigen apparatuur (BYOD).
De functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De huidige/zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
