Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Westerveld
Logo van Gemeente Westerveld

Jeugdconsulent

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

13 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als jeugdconsulent ben jij het eerste aanspreekpunt voor gezinnen die hulp nodig hebben. Je voert gesprekken, stelt de juiste vragen en kijkt echt naar wat nodig is. Je schrikt niet terug voor een pittig gesprek en blijft professioneel en menselijk ook als het spannend wordt. Vanuit jouw onafhankelijke rol breng je partijen samen en houd je de regie. Of het nu gaat om een hulpvraag, een veiligheidsplan of een crisissituatie: jij staat klaar. Jij maakt het verschil voor jeugd en gezin Als jeugdconsulent ben jij de steunpilaar voor gezinnen die het even niet makkelijk hebben. Jij begeleidt en beoordeelt hulpvragen, van een eerste gesprek tot het opstellen van een passend gezinsplan. Met een scherp oog voor risicos voer je gesprekken met gezinnen en professionals, en houd je de regie over het hele proces.

Werkzaamheden:
Jouw taken? Veiligheidsplannen opstellen, crisisinterventies uitvoeren en waar nodig samenwerken met de Raad voor de Kinderbescherming. Ook draai je mee in de crisisdienst, zodat je altijd klaarstaat als het echt nodig is. Kortom: jij maakt het verschil, elke dag weer.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van SPH, MWD of Pedagogiek;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Jeugd in de afgelopen 6 jaar bij een gemeente;
  • Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent Jeugd in de afgelopen 6 jaar bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring in samenwerking met Raad voor Kinderbescherming;
  • Aantoonbare werkervaring met Signs of Safety;
  • Aantoonbare werkervaring met crisis interventies.

Wensen en competenties

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden;
  • Analytisch vermogen;
  • Besluitvaardigheid;
  • Stressbestendigheid;
  • Samenwerkingsgerichtheid.

Organisatie en team

Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren en faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hierarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collegas bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collegas. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Gespreksinformatie

De beoordeling van kandidaten verloopt in vier stappen:

  • Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2.
  • Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd. De 10 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cvs op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek wordt getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. De gesprekken worden gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien dit niet het geval is, wordt stap 3 herhaald.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 26 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 17 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 19 november 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 24 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr