thumbnail
thumbnail

Afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling en Stedenbouw

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32-36 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

28 mrt 2024

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Kernwaarden
Bij de SWO werken we vanuit drie kernwaarden: vertrouwen, verbinden en eigenaarschap. Samen bevorderen we de leefbaarheid voor alle mensen die wonen, werken en meedoen in De Wolden en in Hoogeveen.

Opdracht
Als interim Afdelingshoofd bij de eenheid Fysieke leefomgeving ben je leidinggevende voor de teams Ruimtelijke Ontwikkeling en Stedenbouw. Jij neemt tijdelijk waar tijdens ziekte en herstel van het huidige afdelingshoofd. Je maakt deel uit van het managementteam van de eenheid FLO en je wordt aangestuurd door de eenheidsmanager. Je werkt daarnaast nauw samen met de andere managers. Je geeft directe sturing aan ongeveer 25 collega’s en bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing en bijbehorende HR-aspecten. Je houdt goed voor ogen wat de ambities zijn van de beide gemeenten, de prioritering en de gewenste inzet en bent daarmee verantwoordelijk voor het capaciteitsmanagement binnen de teams. Aandachtspunten voor de komende periode zijn:

  • Op team- en medewerkersniveau: aandacht voor de ontwikkeling van de teams en de individuele teamleden, duidelijkheid scheppen in de taakverdeling en het verbeteren van de samenwerking tussen beide teams. Ook de samenwerking met andere teams in de keten van de Omgevingswet vraagt aandacht;

  • Ruimtelijk proces: we willen een ruimtelijk proces dat bijdraagt aan passende dienstverlening voor onze inwoners en ondernemers. Het ruimtelijk proces moet ook zodanig zijn ingericht dat het onze mensen in staat stelt op een goede manier hun werk te doen. Daarvoor moet het beschreven, vereenvoudigd en verbeterd worden. Daarvoor trekken we nog een procesbegeleider aan. Jij geeft sturing aan het speerpunt om het ruimtelijk proces te verbeteren;

  • Werving en selectie: binnen de teams zijn we op zoek naar nieuwe collega’s. Werving en selectie is zeker in de eerste fase een aandachtspunt.

Jouw profiel
Jij hebt aandacht en een luisterend oor voor onze mensen.  Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend, je motiveert, zorgt voor overzicht en krijgt collega’s in beweging.  Een energieke en stevige persoonlijkheid met kennis van het werkveld. Je beleeft plezier aan een complexe en sterk veranderende omgeving en blijft hierin rotsvast staan. Jij brengt rust en stabiliteit in de teams. 

Wij zoeken een interim afdelingshoofd die verder bouwt aan het huidige fundament. Ook creëer je draagvlak en vertegenwoordig je de afdeling binnen onze organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van minimaal 25 personen in de afgelopen 10 jaar;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2024.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende op het gebied van fysieke leefomgeving in de afgelopen 5 jaar (30 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van de omgevingswet door middel van een cursus of werkervaring (15 punten);
7. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met Ruimtelijke ontwikkeling (15 punten);
8. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met Stedenbouw (15 punten).

Competenties

  • Verbindend;

  • Omgevingsbewustzijn;

  • Toegankelijk en benaderbaar;

  • Staan voor jouw teams

  • Communicatief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties van werknemers waaraan leiding is gegeven.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja, maar het heeft sterk onze voorkeur dat je minimaal 4 dagen per week in Zuidwolde aanwezig bent.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 april 2024 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling en Stedenbouw die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.