Het Rond 6-E, 3701 HS Zeist, Nederland
Organisatie
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.
Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie! De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de professionals, die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!
Opdracht
Als regisseur activering maak je deel uit van de unit Intake, Werk en Participatie. Binnen team Activering vindt de klantbegeleiding plaats voor klanten met een beperkt arbeidspotentieel. Jouw doel is de klanten zo snel mogelijk helpen te activeren door ze actief te begeleiden naar een dagactiviteit, vrijwilligerswerk of voor te bereiden om de stap richting team Werk te kunnen maken.
Je werkt voor alle 5 gemeenten van de RSD KRH. Daarnaast werk je samen in de regionale aanpak en met de sociale wijkteams. Het team bestaat naast jou uit enthousiaste collega’s die professioneel samenwerken. Samen met hen ondersteun je via voorlichting en effectieve begeleidingstrajecten klanten richting vrijwilligers werk zodat ze op hun manier kunnen deelnemen aan de maatschappij.
Dit is wat je gaat doen:
Het in beeld brengen van en regievoering op het traject van de klant naar participatie, activering en/of dagbesteding.
Het actief begeleiden van klanten richting participatie, bijvoorbeeld in de vorm van vrijwilligerswerk of dagbesteding.
Eerste aanspreekpunt zijn voor klanten, van eenvoudige inkomensvraagstukken tot complexe vraagstukken.
Afstemmen met de Regisseur Inkomen over complexe inkomensvraagstukken.
Adviseren en informeren van klanten over rechten en plichten.
Het opleggen van maatregelen
Afstemmen en schakelen met relaties in het regionaal en lokaal netwerk.
Adviseren en informeren van klanten, lokale partners, ketenpartners en andere partijen over de dienstverlening van de RSDKRH.
Adviseren van de unitmanager, wijkteams en lokale ketenpartners bij productontwikkelingen.
Leveren van een actieve bijdrage aan handhaving en fraude-alertheid.
Signaleren bij Regisseur Inkomen als ontwikkelingen in de inkomenssituatie het klanttraject beïnvloeden of een normwijziging/einde uitkering aan de orde is
Vereisten / knock-outcriteria
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het begeleiden van klanten vanuit de Participatiewet die de grootste afstand tot de arbeidsmarkt heeft (participatie en activeringsklanten);
Uurtarief maximaal € 60,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager /consulent/regisseur (50 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite (25 punten);
Aantoonbare werkervaring met Competensys (10 punten).
Competenties
Didactische vaardigheden
Luisteren
Beheerst diverse gesprekstechnieken
teamspeler
Sociaal vaardig en goede contactuele eigenschappen
Zelfstandig besluiten nemen
Prioriteiten kunnen stellen
Organiserend vermogen
netwerken
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 5 oktober 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 4 oktober 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.