Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Omgevingsmanager Bogaard stadscentrum

Gemeente Rijswijk

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 16 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

22 jun 2022

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, maar koestert zijn eigenheid. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. Ideaal om je werkervaring te verdiepen én te verbreden.

Werken voor Rijswijk betekent werken voor een veelzijdige stad in een dynamische regio die altijd in beweging is. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Samen met bewoners, ondernemers en partners bouwen we aan een inclusieve stad waar ruim 55.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond kunnen wonen, werken én meedoen. Kortom: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’, dat is onze missie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: toewijding, betrokkenheid, betrouwbaarheid en deskundigheid.

Wij zijn een toegankelijke organisatie met ongeveer 470 medewerkers verdeeld over 35 teams in 4 domeinen. We hebben een prettige en informele werksfeer waarin collega’s uit verschillende delen van de organisatie elkaar gemakkelijk weten te vinden. Binnen de menselijke maat van Rijswijk kun je écht een verschil maken voor Rijswijk en is jouw werk goed zichtbaar. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten!

Opdracht
Voor de gebiedsontwikkeling Bogaard stadscentrum zijn we op zoek naar een Omgevingsmanager die de intermediair is tussen de projectorganisatie en de stakeholders in de projectomgeving en  verantwoordelijk is voor de interactie met de omgeving.  De kandidaat probeert begrip en vertrouwen te krijgen in de omgeving en zo te komen tot een effectieve samenwerking met alle betrokken partijen. De kandidaat heeft een signaalfunctie binnen het project en signaleert proactief onderwerpen die vanuit de omgeving invloed kunnen hebben op de uiteindelijke kwaliteit en voortgang van het project. De omgevingsmanager is verantwoordelijk voor de maatschappelijke inbedding (inclusief inspraak) van het project en ondersteunt en adviseert de projectleider en teammanager van gebiedsontwikkeling Bogaard stadscentrum (meer info, zie: www.bogaardstadscentrum.nl)  

De onderstaande werkzaamheden behoren tot de functie van een omgevingsmanager:

  • Is intermediair tussen de projectorganisatie en de stakeholders in de omgeving van de projecten en organiseert en ondersteunt mede de inspraak- en participatie;

  • Signaleert proactief onderwerpen vanuit de omgeving die in- en extern invloed kunnen hebben op de kwaliteit van een project;

  • Benadert actief, in overleg met de projectleider, de stakeholders;

  • Organiseert de omgeving zodanig dat alle informatie via de juiste kanalen kan lopen;

  • Zorgt voor de ontwikkeling en uitvoering van de communicatie rond Bogaard stadscentrum;

  • Adviseert i.o.m. de communicatieadviseur aan de projectleider en teammanager voor wat betreft de inzet van communicatiemiddelen en voorlichtings- en pr-activiteiten;

  • Ontwikkelt en geeft uitvoering aan communicatieplannen i.o.m. de communicatieadviseur;

  • Draagt mede zorg voor zo veel mogelijk draagvlak in de omgeving van het project;

  • Adviseert de projectleider, management en bestuur over het proces van het project in inspraak en bestuurlijke vaststelling;

  • Ontwikkelt ideeën en adviezen, daarbij rekening houdend met wensen, randvoorwaarden, mogelijkheden en het gegeven ‘kader’. Geeft alternatieven aan en adviseert over voorliggende kwesties;

  • Ontwikkelt en onderhoudt een relatienetwerk met partijen en belanghebbenden, initieert, bevordert samenwerking en creëert draagvlak voor beleid.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met projecten en omgevingsmanagement in de afgelopen 3 jaar;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Een afgeronde opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening en/of planologie op wo bachelor niveau (15 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als omgevingsmanager gebiedsontwikkeling (35 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een overheidsinstelling (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het organiseren van inspraak- en participatietrajecten binnen ruimtelijke ontwikkelingsprojecten (30 punten).

Competenties

  • Samenwerkingsgerichtheid;

  • Initiërend en zelfstandig;

  • Proactief en adviesvaardig;

  • Klantgericht en communicatief;

  • Omgevingsbewust;

  • Overtuigingskracht, creativiteit en organisatievermogen;

  • Oordeelsvorming / Besluitvaardig;

  • Inlevingsvermogen en een gedreven energieke persoonlijkheid;

  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen en het omgaan met tegengestelde belangen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland op woensdag 29 juni 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 juni 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.