Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Regio Gooi en Vechtstreek
Logo van Regio Gooi en Vechtstreek

Team medewerker Veilig Thuis bestaande uit 1 meewerkend voorman en 2 medewerkers Veilig Thuis

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

19 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

25 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Project verminderen wachtlijsten
Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek heeft momenteel te maken met een achterstand in het oppakken van diensten, te weten Voorwaarde en Vervolg en onderzoeken. Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek wil het liefst deze achterstand zo snel mogelijk terugbrengen.
Hiervoor zijn we op zoek naar een driekoppig team van professionals. Het team bestaat uit een meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis en twee medewerkers Veilig Thuis.

Als (meewerkend voorman) medewerker Veilig Thuis geef je advies en ondersteuning aan betrokkenen en professionals over passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg. Als medewerker Veilig Thuis neem je meldingen aan en voer je gesprekken met betrokkenen over de gemelde zorgen. Je voert veiligheidstaxaties uit en herstelt waar nodig direct de veiligheid door middel van veiligheidsvoorwaarde. Je maakt samen met de betrokkenen een veiligheidsplan ter voorkoming van nieuwe onveilige situaties. Na betrokkenheid adviseer je betrokkenen en de gemeente over het vervolg en verzorg je de overdracht. Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van de veiligheidsvoorwaarde.

De functie van meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis (32-36 uur per week): je stuurt de twee medewerkers Veilig Thuis aan. Je coacht waar nodig de twee medewerkers Veilig Thuis.
Je maakt en bewaakt de planning en bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever.
Indien nodig verricht je ook de uitvoerende werkzaamheden en hebt daarmee ook direct contact met cliënten.

De functie van medewerker Veilig Thuis (32-36 uur per week): onder leiding van de meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis pak je zelfstandig casuïstiek op van de wachtlijst. Je wordt aangestuurd e/o gecoacht door de meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbaar beschikbaar per 19 januari 2026, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Aantoonbaar in het bezit van SKJ-registratie, benoem dit duidelijk in cv met registratienummer en datum;
  • Een aantoonbaar geschreven offerte, waarin alle specialismes en deskundigheden ter inzage geverifieerd kunnen worden;
  • Gedurende de overeenkomst is de opdrachtnemer aansprakelijk gedurende de hele looptijd, inclusief de verlengingen, voor de inzet en kwaliteit van de kandidaten;
  • Gedurende de overeenkomst is de opdrachtnemer in staat om de kandidaten te ondersteunen en te voorzien van de benodigde opleiding(en), training(en), cursus(sen), kennis en bijscholing;
  • Gedurende de opdracht zal de opdrachtnemer, dan wel leverancier, de kennis en ervaring gedurende de opdracht delen met alle belanghebbenden binnen de organisaties;
  • Medewerker Veilig Thuis: Aantoonbare werkervaring als medewerker binnen de jeugdzorg;
  • Aantoonbaar in bezit van een geldig rijbewijs B, benoem dit duidelijk in het cv;
  • Meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis: Aantoonbare werkervaring met het coachen van verschillende teams;
  • Koppeling aan een bureau dat aan de meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis ondersteuning kan bieden en kan garanderen op zowel inhoudelijke onderwerpen als ontwikkeling van de professional;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Maatschappelijk Werk, Sociaal Pedagogische hulpverlening of Social Work;
  • Meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis: aantoonbare werkervaring als werkbegeleider/projectleider/gedragswetenschapper binnen de Jeugdzorg;
  • Aantoonbare werkervaring met betrekking tot huiselijk geweld en kindermishandeling;

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift).
  • Positioneren en engageren.
  • Empathisch confronteren.
  • Meerzijdig betrokken zijn.
  • Op basis van beperkte informatie en tijd een veiligheidstaxatie uitvoeren en actief overleggen bij kernbeslissingen.

Organisatie en team

De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.
De RVE Maatschappelijk Dienstverlening bestaat uit de organisatieonderdelen Veilig Thuis en het Regionaal Urgentiebureau.
Veilig Thuis regio Gooi en Vechtstreek is het advies en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en is er voor de 6 gemeentes die binnen de regio Gooi en Vechtstreek liggen. Als medewerker van Veilig Thuis bedien je de inwoners van de verschillende gemeentes in de regio Gooi en Vechtstreek. 
Veilig Thuis is er voor iedereen die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling; kinderen, volwassenen, ouderen, slachtoffers, plegers, familie, buren en andere omstanders. De betrokkenheid van Veilig Thuis is primair gericht op het herstellen van veiligheid. Bij voldoende (directe) veiligheid adviseert en/of draagt Veilig Thuis over aan passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg om de veiligheid duurzaam te helpen realiseren en borgen.

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling partijen op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de partijen op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De partijen die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie partijen die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Administratieve partner”.

De partijen die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige partijen worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de partijen die door Administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de partij die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige partijen worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026 van 9.00 tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 1x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 3 - bestaande uit: 1 meewerkend voorman en 2 medewerkers.

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Op dit moment is ons kantoor gesloten. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur