Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland
Begindatum:
19 jan 2026Einddatum:
19 jul 2026Publicatiedatum:
25 dec 2025Project verminderen wachtlijsten
Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek heeft momenteel te maken met een achterstand in het oppakken van diensten, te weten Voorwaarde en Vervolg en onderzoeken. Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek wil het liefst deze achterstand zo snel mogelijk terugbrengen.
Hiervoor zijn we op zoek naar een driekoppig team van professionals. Het team bestaat uit een meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis en twee medewerkers Veilig Thuis.
Als (meewerkend voorman) medewerker Veilig Thuis geef je advies en ondersteuning aan betrokkenen en professionals over passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg. Als medewerker Veilig Thuis neem je meldingen aan en voer je gesprekken met betrokkenen over de gemelde zorgen. Je voert veiligheidstaxaties uit en herstelt waar nodig direct de veiligheid door middel van veiligheidsvoorwaarde. Je maakt samen met de betrokkenen een veiligheidsplan ter voorkoming van nieuwe onveilige situaties. Na betrokkenheid adviseer je betrokkenen en de gemeente over het vervolg en verzorg je de overdracht. Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van de veiligheidsvoorwaarde.
De functie van meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis (32-36 uur per week): je stuurt de twee medewerkers Veilig Thuis aan. Je coacht waar nodig de twee medewerkers Veilig Thuis.
Je maakt en bewaakt de planning en bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever.
Indien nodig verricht je ook de uitvoerende werkzaamheden en hebt daarmee ook direct contact met cliënten.
De functie van medewerker Veilig Thuis (32-36 uur per week): onder leiding van de meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis pak je zelfstandig casuïstiek op van de wachtlijst. Je wordt aangestuurd e/o gecoacht door de meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis.
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.
De RVE Maatschappelijk Dienstverlening bestaat uit de organisatieonderdelen Veilig Thuis en het Regionaal Urgentiebureau.
Veilig Thuis regio Gooi en Vechtstreek is het advies en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en is er voor de 6 gemeentes die binnen de regio Gooi en Vechtstreek liggen. Als medewerker van Veilig Thuis bedien je de inwoners van de verschillende gemeentes in de regio Gooi en Vechtstreek.
Veilig Thuis is er voor iedereen die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling; kinderen, volwassenen, ouderen, slachtoffers, plegers, familie, buren en andere omstanders. De betrokkenheid van Veilig Thuis is primair gericht op het herstellen van veiligheid. Bij voldoende (directe) veiligheid adviseert en/of draagt Veilig Thuis over aan passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg om de veiligheid duurzaam te helpen realiseren en borgen.
Stap 1: Beoordeling partijen op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de partijen op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De partijen die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie partijen die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Administratieve partner”.
De partijen die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige partijen worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de partijen die door Administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de partij die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige partijen worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026 van 9.00 tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 1x 6 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 3 - bestaande uit: 1 meewerkend voorman en 2 medewerkers.
Overig algemeen:
