Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Amsterdam
Logo van Gemeente Amsterdam

Re-integratie Specialist

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 20 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

18 - 36

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 18 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het team loopbaanadvies zoekt versterking van 6 re-integratie specialisten!

Wat vragen wij?
Je stuurt op de uitvoering van het van werk naar werk traject en spoor 1 (medische) re-integratie en hierin coach en begeleid je kandidaten. Je kunt je goed inleven in de specifieke vragen en behoeften van de betreffende kandidaat en de organisatie. Je werkt doelmatig en weet overtuigend je boodschap over te brengen op een mens- en resultaatgerichte manier. Je brengt de mobiliteitsexpertise in het gesprek tussen kandidaat en casemanager. Je stemt je activiteiten nauw af met de verzuimadviseur en P&O adviseur, zodat je samen optreedt als 1 P&O. Je maakt je de weg binnen de gemeente Amsterdam snel eigen en onderzoekt waar kansen liggen. Je gebruikt je kennis en ervaring om de kansen die er voor jouw kandidaten zijn te pakken of deze creatief te creëren. Je bent een motivator, creator en aanjager, vindt het leuk om een juridisch kader tot in de puntjes te kennen en daar ook de ruimte in te vinden en je wilt je als mobiliteitsexpert op dit gebied inzetten. Volledige dossieropbouw maakt voor jou een logisch en noodzakelijk onderdeel uit van jouw werk als re-integratie specialist. Ben jij een ervaren loopbaancoach die met zorg en aandacht re-integrerende collegas helpt om hun mogelijkheden te benutten in ander werk binnen de gemeente Amsterdam? Ben jij een energieke persoon die met de nodige flair, vriendelijkheid en vastberadenheid de connectie maakt met vacaturehouders en voor elkaar krijgt dat deze collegas geplaatst worden? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken jouw talent en energie, om ervoor te zorgen dat de Gemeente Amsterdam beschikt over het juiste talent, vandaag en in de toekomst. Als loopbaanadviseur re-integratie begeleid je collegas van de gemeente die in of na het ziekteproces herplaatst moeten worden naar ander passend werk binnen de organisatie (onderdeel van het eerste spoor). Je begeleidt de collega bij het oriënteren op en vinden van passend werk. De situatie van deze medewerkers vraagt om een individuele, specialistische, doelgerichte en planmatige aanpak die gericht is op doorstroom naar passend werk binnen de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden
  • Je maakt afspraken met de kandidaat en de casemanager (meestal de leidinggevende)over de stappen die in de begeleiding gevolgd gaan worden. Dit leg je vast in een arbeidsmarktgericht plan van aanpak.
  • Je besteedt op coachende wijze aandacht aan de activatie van de collega, helpt bij het accepteren van baanverlies en verheldert de situatie waarin de kandidaat terecht is gekomen. Het doel is dat de kandidaat weer perspectief ziet en aan de slag gaat met het werk naar werk traject.
  • Je bereidt de kandidaat voor op duurzame plaatsing op passende functies op de arbeidsmarkt, waarbij je je uitgaat van de resterende mogelijkheden van de kandidaat;
  • Je draagt medewerkers met een voorrangspositie voor op passend werk binnen de gemeente. Deze voordracht betekent dat je de match vaststelt en ervoor zorgt dat een vacaturehouder eerst jouw kandidaat beoordeelt op passendheid. Je redeneert hier vanuit het concernbelang en bent in staat de vacaturehouder van dit belang te overtuigen.
  • Dossieropbouw in de vorm van verslaglegging en rapportage is essentieel. Hiervoor maak je gebruik van het klantvolgsysteem. De Casemanager en Adviseur Verzuim moeten te allen tijde een actueel beeld kunnen opvragen van de voortgang in de begeleiding, zodat zij dit beeld in hun gesprek met de medewerker kunnen meenemen;
  • Aan het einde van de re-integratieperiode lever je een eindverslag op van de re-integratie inspanningen. Uit dit rapport is duidelijk op te maken wat in de begeleiding is gebeurd en tot welke resultaten dit heeft geleid.
  • Je bent in staat om je in de toekomst ook te gaan richten op spoor 2 begeleiding. In spoor 2 wordt goeddeels dezelfde begeleiding als in spoor 1 gegeven, met het belangrijkste verschil dat je als loopbaanadviseur met de kandidaat ook de mogelijkheden van de externe arbeidsmarkt verkent.

Eisen

  • Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? (KO indien Ja)
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen). (KO indien Nee)
  • U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
  • De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde opleiding tot Loopbaancoach of Re-integratie specialist afgerond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd. (KO)
  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met de begeleiding van medewerkers in verzuim binnen een gemeentelijke organisatie (spoor 1). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met de wet Verbetering Poortwachter. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het digitaal begeleiden en bemiddelen van kandidaten naar passend werk middels Jobport. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • De aangeboden kandidaat is bij voorkeur in het bezit van een afgeronde opleiding tot Casemanager Regie op Verzuim (CROV). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare relevantie ervaring in een G-4 gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Organisatie en team

De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Team Talentadvisering maakt deel uit van het Carriere Centrum en bestaat uit circa 30 professionals welke gespecialiseerd zijn in loopbaanadvies (NOLOC gecertificeerd), training en coaching. De gemeente brede aanpak van re-integratie is vooralsnog belegd binnen dit betrokken en gemotiveerde team, waarbij de mogelijkheid aanwezig is dat dit op termijn elders binnen de directie P&O gepositioneerd zal worden. Voor de aanpak van re-integratie zal een nieuw team van specialisten worden samengesteld en om deze reden is de directie op zoek naar 6 fte professionals.

Gespreksinformatie

Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview.
Planning interviews: z.s.m. na sluiting aanvraag
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 6
Aantal kandidaten op interview: 12

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 6 fte

Overig algemeen: De gemeente nodigt u uit om een offerte in te dienen voor deze opdracht. De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Inschrijver voldoet minimaal aan het feit dat Inschrijver:

  • Loonbelasting en werknemerspremies afdraagt (en hiermee verzekerd is binnen het sociale stelsel) voor de betreffende kandidaat die de opdracht uitvoert;
  • Een werkgeversgezag heeft tussen Inschrijver en kandidaat (die de opdracht uitvoert);
  • Voldoet aan alle werkgeversverplichtingen, zoals 2 jaar doorbetalingsverplichting bij ziekte, de Wet Poortwachter of de WAADI.
De gemeente kan Inschrijver verzoeken om schriftelijk aan te tonen dat Inschrijver voldoet aan bovenstaande punten.

Informatie aanvraag
Met onderstaande kenmerken willen wij u een snelle eerste indruk geven over de offerteaanvraag. Hiermee kunt u direct bepalen of deze offerteaanvraag interessant is voor u en u wilt overgaan tot het opmaken van een offerte.

Voor uitgebreidere functieomschrijvingen verwijzen wij u naar de vragenlijst 'informatie en criteria kandidaat'.

Deadlines
Voor deze offerteaanvraag gelden een aantal belangrijke deadlines. Graag verwijzen wij u hiervoor naar het kopje 'Planning'.

Let op! Stel uw vraag via de 'Vraag & Antwoord-module' van de administratieve partner. De Nota van Inlichtingen wordt uiterlijk de werkdag na de bovengenoemde datum verstrekt. De wervingsadviseur kan besluiten om een vraag eerder te beantwoorden.

Zolang deze offerteaanvraag openstaat heeft u als leverancier alleen met het Team Tijdelijke Externe Inzet contact over deze aanvraag. Op deze offerteaanvraag zijn de door u eerder geaccepteerde leidraad en voorwaarden van toepassing.

1.1.1.Informatie Kandidaat
Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld. Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon.
Indienen extra inschrijvingen
Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 6 kandidaten aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord.

1.1.2.Beschikbaarheid en tarief kandidaat
Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).

1.1.3.Informatie leverancier
Wij willen van u als leverancier onderstaande gegevens ontvangen. Indien de gegevens hetzelfde zijn als die van de kandidaat, vult u ze hier weer in. De gegevens die u verstrekt worden onder andere gebruikt om contact met u op te nemen bij vragen of voor het opstellen van de overeenkomst indien de opdracht aan u wordt gegund. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Naam Bedrijf (Inschrijver) Naam contactpersoon Telefoonnummer contactpersoon E-mailadres van de contactpersoon Volledige naam tekenbevoegd persoon Functie tekenbevoegde persoon Straat + huisnummer Postcode + plaats

1.1.4.Van toepassing zijnde overeenkomst
Bijgesloten overeenkomst (4) is van toepassing op deze aanbesteding. Bijlage 5 Integriteits- en geheimhoudingsverklaring, is op deze overeenkomst van toepassing. Heeft u bovenstaande tekst gelezen en gaat u akkoord met de inhoud?

1.1.5.Documenten van toepassing op de opdracht
Inschrijver heeft bij het kwalificeren (toelating) voor het Dynamisch Aankoop Systeem (DAS) van de gemeente haar bedrijfsgegevens almede de Uniforme Europees Aanbestedingsdocument (UEA), het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis ingediend. In paragraaf 2.4.1 en 2.4.2 van de Leidraad Externe Inzet gemeente Amsterdam (AFI-2023-0360) is hierover informatie en bepalingen opgenomen. Alle in het DAS ingevulde bedrijfsgegevens alsmede de UEA, de meest recente versie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel en de bedrijfsverzekeringspolis dienen bij het indienen van deze offerte up-to-date te zijn. De handelsnaam en relatienummer die op het ingediende uittreksel van de Kamer van Koophandel vermeld staat en waarmee de leverancier zich inschrijft voor kwalificatie, dient te corresponderen met de facturerende organisatie. Na het indienen van een offerte op een opdracht kan dit niet meer gewijzigd of aangepast worden. Uit het huidige uittreksel van Kamer van Koophandel van Inschrijver blijkt dat Inschrijver meer dan een (1) medewerker (werkzame personen) in loondienst heeft. Inschrijver toont dit aan door het indienen van een recent (maximaal 12 maanden oud op moment van Inschrijving op deze Opdracht) uittreksel van de Kamer van Koophandel van Inschrijver. Indien Inschrijver niet voldoet aan deze eis zal Inschrijving terzijde worden gelegd. U heeft bovenstaande tekst gelezen en gaat akkoord met de inhoud.

1.1.6.Wet Waadi
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI Leverancier bevestigt hier naar te handelen.

1.1.7.Wet Waadi
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check. Voor meer informatie kijk op Kvk uitlenen van personeel.

1.1.8.Referentie
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn

3.1.Toelichting Minimum en Maximumtarief
Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal 66,- en maximaal 95,-. Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN- De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr