Begindatum:
2 jan 2025Einddatum:
2 jul 2025Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
18 dec 2024Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk. Team Informatievoorziening is volop in ontwikkeling en zet actief in op het borgen van een toekomstbestendige informatiehuishouding.
Opdracht
Jij wordt ingezet op de verdere ontwikkeling van de informatievoorziening; je brengt de wensen en prioriteiten voor verbeteringen in de informatievoorziening scherp in kaart door gesprekken te voeren met diverse stakeholders op alle niveaus binnen de organisatie. Op basis daarvan stel je analyses en scenario’s op.
Vervolgens onderzoek en toets je, in samenwerking met het team, hoe deze oplossingen passen binnen ons IT-landschap en voldoen aan eisen rondom privacy en informatiebeveiliging. Daarbij houd je rekening met de inrichtingsprincipes vanuit onze IV-strategie. Naast actuele vraagstukken richt je je op de doorontwikkeling van de informatievoorziening om deze naar een hoger niveau te tillen. Vanuit een stevige expertise op het gebied van informatiemanagement benader je vraagstukken integraal.
Tijdens deze opdracht ben je onder andere verantwoordelijk voor:
Het uitbrengen van adviezen en schetsen van scenario’s voor vraagstukken over informatievoorziening. Je betrekt hierbij de benodigde disciplines, zoals proces- en projectmanagers, iso’s, privacy officers en vakspecialisten;
Het fungeren als sparringpartner voor proceseigenaren met als doel optimalisatie en harmonisatie van proces- en informatiestromen;
Het opstellen van de domeininformatiepannen voor het komende jaar, samen met domeindirecteuren en teammanagers
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur informatiemanagement;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager bij een overheidsorganisatie;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met strategische advisering op het gebied van informatiemanagement;
4. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager bij een gemeente (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met procesmanagement op het gebied van IT en Informatiemanagement bij een gemeente (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een proces-, en informatiearchitectuur (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering op het gebied van informatie management (10) punten);
9. Je geeft in een korte motivatie aan waarom deze opdracht je aanspreekt en jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (10 punten).
Competenties
Analytisch: je doorgrondt makkelijk complexe informatievraagstukken en stelt kritische vragen om tot de kern van gebruikersbehoeften te komen. Vervolgens weet je deze te vertalen naar toepasbare adviezen die aansluiten bij de behoeften van de organisatie.
Communicatief sterk: je brengt je adviezen helder en overtuigend over op verschillende niveaus binnen de organisatie en laat stakeholders begrijpen wat wel en niet mogelijk is.
Proactief: je denkt in oplossingen, neemt initiatief en denkt vooruit om de informatievoorziening in onze organisatie toekomstgericht te verbeteren.
Enthousiast: je inspireert graag gebruikers en vindt het leuk om hen te begeleiden in IT-vernieuwingsprocessen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit is voornamelijk op locatie (Stadhuis Purmerend) en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 6 januari 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 31 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.