Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
5 jul 2026Publicatiedatum:
20 nov 2025Binnen de organisatie zijn er geregeld vraagstukken rondom het verkrijgen van nieuwe (softwarematige) oplossingen / applicaties en diensten. Deze nieuwe oplossingen / applicaties en diensten zijn vaak ter vervanging van bestaande, vaak verouderde, softwareapplicaties of ter vervanging van expirerende contracten. Bestaande oplossingen zijn vaak gebaseerd op de on-premise situatie. De provincie heeft dan ook de wens uitgesproken dat toekomstige oplossingen, wanneer mogelijk, cloud georiënteerd dienen te zijn. Het vervangen van een oplossing / applicatie en dienst dient gestructureerd en ordentelijk te verlopen, rekening houdend met de verplichtingen welke er van uit rechtswege en beleidsmatig zijn. Rechtmatigheid is daarbij een vereiste. Het doel is om toekomstbestendige oplossingen te verkrijgen welke passen binnen de gestelde wensen en eisen vanuit de provincie.
De volgende taken dienen uitgevoerd te worden:
De meewerkend Projectmanager Aanbestedingen geeft een terugkoppeling van de (deel) resultaten en producten aan de opdrachtgever. Vanuit de afdeling Informatisering & Automatisering vindt hierop monitoring plaats door portfoliomanagement.
De provincie is een informatie producerende en verwerkende organisatie. Om dit op een kwalitatief hoog niveau te kunnen realiseren, zorgt I&A voor het juiste gereedschap: ICT-systemen, infrastructuur, applicaties en bijbehorende ICT-ondersteuning. Daarnaast voert I&A regie over de informatievoorziening en is I&A partner van de organisatie hoe ICT ingezet kan worden bij het realiseren van de provincie brede doelen en ambities. Om hier snel op te kunnen anticiperen ontwikkelt I&A zich naar een opgavegerichte organisatie. Je komt te werken in een team wat ervan overtuigd is dat we onze doelen en ambities alleen kunnen waarmaken door ruimte en vertrouwen te geven aan onze medewerkers. Ruimte voor innovatie en lef. Dit ondersteunen we met veel mogelijkheden voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling. Op IT-gebied ontwikkelt de provinciale organisatie zich van een klassieke beheerorganisatie naar een regie organisatie om zo optimaal aan de wensen van afnemers te kunnen voldoen. Op de afdeling I&A zijn ca. 180 medewerkers werkzaam. Daarnaast is een flexibele schil van externe medewerkers.
Je komt te werken in complexe, maar goed uitgeruste IT-omgeving. PZH werkt hybride en alle benodigde faciliteiten zijn daarvoor aanwezig.
Om de continu veranderende technologische en maatschappelijke ontwikkelingen bij te houden, ontwikkelen wij ons naar een opgave gerichte werkwijze. We denken dus niet in taken, maar in opgaven. Hierdoor blijven wij wendbaar en flexibel. Om de toenemende vraag naar informatie op een kwalitatief hoog niveau te kunnen realiseren, zorgt de afdeling I&A voor het juiste gereedschap. Denk hierbij aan passende ICT-systemen, een goede digitale infrastructuur, de juiste applicaties en de bijbehorende ondersteuning hoe je hiermee uit de voeten kunt. Daarnaast voert I&A de regie over de informatievoorziening en adviseert de provincie hoe ICT ingezet kan worden bij de realisatie van de onze doelen en ambities.
Het verificatiegesprek zal plaatsvinden in week 50. Naar alle waarschijnlijkheid op maandag 8 december 2025, tijdstip volgt.
Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt: Zuid-Hollandplein 1, Den Haag.
Maximaal drie hoogst scorende kandidaten in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Tijdens het verificatiegesprek vindt allereerst de verificatie van de eventuele bewijsstukken plaats. Het bewijsstuk dat meegenomen moeten worden tijden het verificatiegesprek is: Diploma.
Als een fysiek Verificatiegesprek door omstandigheden niet mogelijk is danwel absoluut niet wenselijk is, dan kan de Aanbestedende dienst besluiten om de het Verificatiegesprek uit te stellen tot een nader te bepalen datum dan wel via "Microsoft Teams" of vergelijkbaar te laten verlopen.
De uitvraag betreft hier een huidige functie die momenteel door een externe medewerker wordt vervuld. Het kan zijn dat deze medewerker ook als kandidaat via onderhavige procedure wordt aangeboden. Deze kandidaat wordt als gelijke beoordeeld.
PZH kan de overeenkomst maximaal 8 keer verlengen waarbij de totale inhuurduur niet langer dan 48 maanden mag zijn.