Inhuur Waarnemer N211 Wippolder Laan

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 14 dagen
125 16 Zuid-Holland

Begindatum:

28 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2028

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

6 jun 2025

Project N211
De provincie Zuid-Holland werkt samen met het Rijk en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) en de omliggende gemeenten aan de uitvoering van het Bestuursaccoord A4 Passage Den Haag en Poorten en Inprikkers. De N211 Wippolderlaan is een belangrijke verbindingsweg in een uniek gebied waar werken, wonen en recreëren samenkomen. Veel vrachtverkeer uit het Westland en omstreken rijdt via de Westlandroute (N222) en de N211 naar de A4 en terug. Ook voor woonwerkverkeer vanuit het Westland, Midden-Delfland, de woonwijk Wateringse Veld en Den Haag Zuidwest is de N211 een belangrijke verbinding. Met de aanpassingen aan de N211 Wippolderlaan kan het verkeer beter doorrijden op de N211 en N222. Daardoor verbetert de bereikbaarheid en de leefbaarheid in deze regio.

De provincie Zuid-Holland is opdrachtgever van de reconstructie N211 Wippolderlaan en werkt hiervoor nauw samen met diverse partners, zoals de gemeente Westland en het hoogheemraadschap van Delfland. Het project bevindt zich inmiddels in de realisatiefase.
https://n211wippolderlaan.nl/

Omschrijving van de opdracht
Deze uitvraag richt zich op de invulling van de rol van Waarnemer binnen het projectteam van het project N211 Wippolderlaan. De waarnemer controleert en rapporteert de gerealiseerde productkwaliteit, het werken door Opdrachtnemer volgens de werkplannen en de voortgang van de activiteiten van het werk. De (senior) waarnemer valt onder de verantwoordelijkheid van de contractmanager.

Organisatie
De medewerker treedt op als waarnemer en wordt aangestuurd door de contractmanager. Verantwoording over de uitgevoerde werkzaamheden en bereikte resultaten wordt afgelegd aan de contractmanager, hetzij andere leden van het IPM-team;

Doelen in de fase contractuitvoering/beheersing:

  • Waarborgen dat aantoonbaar wordt voldaan aan de contractvoorwaarden en dat de infrastructuur conform contract wordt ontworpen en gebouwd zodat rechtmatig betaald kan worden. De contractbeheersing wordt uitgevoerd conform de methode ‘Systeemgerichte Contractbeheersing’;

  • Waarborgen dat de EMVI-beloften ook daarwerkelijk worden waargemaakt zodat daarmee ook gestuurd wordt op de projectdoelstellingen;

  • Waarborgen van een ‘rimpelloze’ faseovergang van de projectorganisatie naar de beheerders (provincie, gemeente Leiden en Hoogheemraadschap).

Toelichting functie waarnemer
De waarnemer verricht waarnemingen op alle civiele disciplines van het project en legt deze waarnemingen vast in rapportages voorzien van foto’s. Deze rapportages kunnen aanleiding geven voor het aanscherpen van het risicodossier van de provincie. Behoudens acute veiligheidssituaties, heeft de waarnemer geen bevoegdheid tot ingrijpen en de waarnemer de bevindingen rapporteren aan het technisch team.

Uitdrukkelijk wordt gesteld dat de functie NIET inhoud het zijn van een opzichter die een uitvoerder instrueert.

Verantwoordelijkheden

  • Het planmatig doen van eigen waarnemingen van Opdrachtgever ten aanzien van de werkzaamheden; • Indirect bijdragen aan de betrouwbaarheid van beschrijving en kwantificering van risico’s.

Taken

  • Het doen van eigen (objectieve & onafhankelijke) waarnemingen (ogen en oren) en het actief risicogestuurd toetsen in het veld voor wat betreft het uitvoeren van werkzaamheden door ON op het gebied van; o technische (product)kwaliteit met focus op behalen uitgevraagde levensduur, waterdichtheid, esthetische afwerking, etc.; o veiligheid op en om de bouwplaats op de bouw- en omleidingsroutes / routes in de directe omgeving en het werkterrein; o omgevingshinder in brede zin;

  • Het informeren van en afstemmen met ON (uitvoerder, kwaliteitsafdeling) ten aanzien van waarnemingen;

  • Het pro-actief signaleren, actie nemen en melden van veiligheidsrisico’s;

  • Het rapporteren van waarnemingen;

  • Informeren van en afstemmen met adviseurs en Technisch manager (inclusief Integrale Veiligheid) ten aanzien van waarnemingen;

  • Deelnemen aan technische- en omgevingsoverleggen;

  • Het opstellen van weekrapporten;

  • Het opstellen van rapporten m.b.t. risicogestuurde waarnemingen;

  • Het up-to-date houden van de risico-lijst ‘waarnemingen’;

  • Het ondersteunen bij SCB toetsen, audits en inspecties als materiedeskundige;

  • Het zorgdragen voor een compleet en afgestemd opleverdossier voor de PZH en alle andere stakeholders.

Bij einde dienstverband dient u ieder document wat voor de provincie Zuid-Holland relevant is i.h.k.v. de opdracht en het project, in Sharepoint / IDMS geplaatst te hebben. De betrokken IPM rolhouder ziet hierop toe. Pas wanneer dit aantoonbaar is gerealiseerd kan de slotfactuur betaalbaar worden gesteld.

Bevoegdheden

  • Betreden van het bouwterrein;

  • Escalatie van (mogelijke) waargenomen afwijkingen of andere ongewenste situaties naar de Technisch manager en of Contractmanager.

Looptijd werkzaamheden
De werkzaamheden zullen starten op 28 juli 2025 en lopen tot einde project, nu voorzien op 31 december 2028.

Eisen
Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle hieronder genoemde eisen:

  1. Beschikbaarheid:
    De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 28 juli 2025 tot 31 december 2028 beschikbaar voor circa 16 uren per week voor de uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 28 juli 2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  2. Vervanging:
    Indien uitval van de kandidaat zich voordoet door bijv. ziekte dient Opdrachtnemer een passende oplossing aan te bieden en af te stemmen met Opdrachtgever;

  3. Vormvereiste CV:
    De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001958’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld.
    NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  4. Vormvereiste invulformulier Kwaliteit:
    Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001958’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  5. Vormvereiste Tarief:
    Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001958’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform.
    BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001958’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief;

  6. Bandbreedte opdrachtwaarde en integrale uurtarief:
    Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001958’ minimaal € 100,--en maximaal € 125,-- exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis-, verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;

  7. Kennis en expertise:
    Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001958’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting civiele techniek, elektrotechniek of werktuigbouwkunde of in een vergelijkbare richting;

    • Minimaal vijftien (15) jaar aantoonbare werkervaring in een gelijkwaardige functie zoals hierboven beschreven binnen de civiele techniek;

    • Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als waarnemer in complexe infrastructurele projecten van meer dan € 30 miljoen;

    • Een geldig VCA-certificaat VOL 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA);

    • Een rijbewijs B.

  8. Verklaring omtrent gedrag (VOG):
    De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOG (algemeen risicoprofiel) van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOG kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.

EMVI: Prijs-Kwaliteitverhouding
PZH hanteert het gunningcriterium ‘Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) - variant de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (PKV)’. De verhouding voor deze uitvraag is conform onderstaande:

  • Kwaliteit 80 punten

  • Uurtarief 20 punten

Competenties
Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt dat de kandidaat minimaal over de onderstaande competenties beschikt. Deze competenties staan in relatie met de wijze waarop de opdracht moet worden uitgevoerd.

  • Resultaatgericht handelen: daadkrachtig optreden, initiatiefrijk, pragmatisch;

  • Proactief signaleren, analyseren, klantgericht, verbinden, inspireren, overtuigen en doorpakken;

  • Bewust van de omgeving en verbinding met het projectteam en de opdrachtnemer;

  • Zelfstandig en gestructureerd handelen en tegelijkertijd goed kunnen inschatten wanneer opgeschaald moet worden. Weet hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden;

  • Flexibiliteit, tact, zorgvuldigheid en goede oordeelsvorming in relatie tot potentieel tegenstrijdige eisen vanuit het contract. Heeft gevoel voor OG/ON relaties;

  • Communicatieve en adviesvaardigheden (in woord en geschrift);

  • Stressbestendig;

  • Rol zuiver en toegewijd.

Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt de aanpak van de voorliggende opdracht op de volgende deelgebieden:

  • Uw visie op de opdracht;

  • De proceskennis en kunde;

  • De inhoudelijke kennis en kunde.

Uit het verificatiegesprek blijkt of het gedrag en de algehele indruk passend is bij de situatie en aansluit bij de gewenste competenties.

Gunningscriteria

  1. Aantoonbare kennis van beton, asfalt, staal, grondwerk, UAV-GC, CROW, kwaliteitsborging, risicogestuurd waarnemen en veiligheid. Maak dit aantoonbaar door middel van uitschrijven binnen welke projecten/trajecten deze kennis is opgedaan. (Max. 20 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring als Waarnemer in complexe, infrastructurele projecten van meer dan € 30 miljoen met een Design & Construct (D&C) of Design Build and Maintenance (DBM) contract op basis van UAV-gc in de uitvoeringsfase bij een vergelijkbare overheidsorganisatie (Max. 30 punten);

    • Tussen drie (3) en vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als waarnemer in complexe, infrastructurele projecten van meer dan € 30 miljoen met een Design & Construct (D&C) of Design Build and Maintenance (DBM) contract op basis van UAV-gc in de uitvoeringsfase bij een vergelijkbare overheidsorganisatie (10 punten);

    • Tussen vijf (5) en acht (8) jaar aantoonbare werkervaring als waarnemer in complexe, infrastructurele projecten van meer dan € 30 miljoen met een Design & Construct (D&C) of Design Build and Maintenance (DBM) contract op basis van UAV-gc in de uitvoeringsfase bij een vergelijkbare overheidsorganisatie (20 punten);

    • Meer dan acht (8) jaar aantoonbare werkervaring als waarnemer in complexe, infrastructurele projecten van meer dan € 30 miljoen met een Design & Construct (D&C) of Design Build and Maintenance (DBM) contract op basis van UAV-gc in de uitvoeringsfase bij een vergelijkbare overheidsorganisatie (30 punten).

  3. Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in maximaal één (1) A4 uw Visie en de aanpak te schetsen m.b.t. de voorliggende opdracht (Max. 30 punten);

    In de visie willen wij graag de volgende punten terugzien:
    a). Visie op samenwerking met de aannemer;
    b). Visie op het opleveren en overdragen proces;
    c). Visie op communicatie en samenwerking met het IPM team.

    • Sluit geheel niet aan op de voorliggende opdracht en biedt geen meerwaarde in de uitvoering van de functie (knock-out);

    • Sluit deels aan op de voorliggende opdracht en biedt minimale meerwaarde in de uitvoering van de functie (10 punten);

    • Sluit grotendeels aan op de voorliggende opdracht en biedt meerwaarde in de uitvoering van de functie (20 punten);

    • Sluit volledig aan op de voorliggende opdracht en biedt grote meerwaarde in de uitvoering van de functie (30 punten).

  4. Subgunningscriterium Uurtarief
    Totaal aantal te behalen punten voor het subgunningscriterium Uurtarief: 20.
    Voor het bepalen van de score voor het uurtarief wordt de volgende formule gehanteerd:

    Maximale punten uurtarief – ((aangeboden uurtarief – minimale toegestane uurtarief) x (maximale punten uurtarief / (maximale toegestane uurtarief - minimale toegestane uurtarief))) = score prijs.

    Het aangeboden uurtarief bedraagt minimaal €100,- en maximaal €125,- exclusief BTW (inclusief alle overige kosten) en bij elke Euro hoger dan €100,-, geldt een mindering van 0,8 punten.

Aanvullende informatie

  • Plaats tewerkstelling: Provincie Zuid-Holland, standplaats Den Haag en/of Wateringen (werklocatie aannemer).

  • Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt: Zuid-Hollandplein 1, Den Haag

  • Verlenging Er is een optie om te verlengen met 3 keer 1 jaar

Let op!: Met de inwerkingtreding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:

  • Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;

  • Als gevolg van het voornoemde geen hiërarchische aansturing zal plaatsvinden;

  • Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur