Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Het domein Bedrijfsvoering (BDV) verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten.
Het team Informatisering & Automatisering (I&A) van waaruit jij gaat opereren verzorgt zowel concernbreed als organisatiespecifiek de informatievoorziening en ICT-dienstverlening. Samen streven we ernaar om de medewerkers van de provincie Utrecht te voorzien van betrouwbare ICT diensten en oplossingen. Je gaat werken vanuit het cluster Projectenbureau (PBI).
De provincie Utrecht kent een decentraal beleid, waarbij de domeinen zelf hun eigen specifieke informatievoorzieningen beheren en doorontwikkelen. I&A verzorgt alleen de generieke informatievoorzieningen en de specifieke informatievoorzieningen van het domein Bedrijfsvoering. Essentiele aspecten hierbij zijn:
Business informatiemanagement
Procesanalyse en -ontwerp
Business – en informatie analyse
Architectuur
Informatiebeveiliging & privacy
Informatiebeheer en archivering
Portfolio-, programma en projectmanagement
Functioneel- en applicatiebeheer
ICT infrastructuur en werkplekbeheer
Data- en gegevensmanagement
Innovatiemanagement
Context De provincie verandert vanwege de digitalisering en automatisering in een hoog tempo, het is de “rode draad” in de strategie van de organisatie. Hiertoe wordt nauw samengewerkt tussen de vertegenwoordigers uit de verschillende onderdelen van de provincie-organisatie (de concernopgaves en de domeinen: Bedrijfsvoering, Stedelijke- en Landelijke Leefomgeving en Mobiliteit en de stafafdelingen Concern control, Bestuurs- en directieondersteuning en de Statengriffie).
Binnen de provincie Utrecht is een aantal projecten gaande ter verbetering van de Informatievoorziening en ter ondersteuning van de digitale transformatie. Voorbeelden daarvan zijn onder andere:
de invoering van de digitale handtekening
de realisatie van E-formulieren ten behoeve van subsidies en
een pilot op het vlak van het geautomatiseerd anoniem maken van documenten ten behoeve van WOB procedures.
Per 1 januari 2022 vertrekt de huidige projectleider waardoor er behoefte is aan een ervaren projectleider die zijn taken overneemt. Van de nieuwe projectleider wordt verwacht dat hij breed inzetbaar is en zelfstandig kan zorgdragen voor de realisatie van deze projecten. Daarnaast wordt verwacht dat de projectleider een bijdrage levert aan de verdere professionalisering van de IV organisatie.
Werkomgeving De provincie Utrecht ontwikkelt een hybride aanpak van werken. Indien nodig wordt gewerkt op locatie. Onze locatie is goed bereikbaar en centraal gelegen in Utrecht. We kennen uitstekende faciliteiten. Er zijn goede mogelijkheden om op afstand te werken binnen ons samenwerkingsconcept. De provincie Utrecht werkt in een Microsoft omgeving met Teams als samenwerkingsruimte en SharePoint als Documentbeheersing. Binnen onze organisatie werken we aan een stevig adoptieprogramma voor de Microsoft omgeving waardoor onze werkomgeving straks up-to-date is qua samenwerkingsmiddelen.
Onze projectbeheersing kent een Prince2 aanpak, waarbij de projectdossiers, gestructureerd en toegankelijk, binnen Teams worden ingericht en onderhouden. Ten behoeve van het portfoliomanagement maken we gebruik van de applicatie “Thinking Portfolio”. Vanuit jouw projectbeheersing lever je maandelijks de benodigde gegevens voor ons portfoliomanagement aan.
Voor het bekend raken met onze omgeving en werkwijze krijg je een “buddy” toegewezen die je zo snel mogelijk helpt om je thuis te voelen in onze organisatie.
Wat ga je doen? Als senior projecteider informatievoorziening krijg je een aantal deelprojecten overgedragen op het vlak van de digitale transformatie binnen de provincie Utrecht.
Concreet gaat het daarbij om:
de invoering van de digitale handtekening;
de realisatie van E-formulieren ten behoeve van subsidies;
Implementatie van “beveiligde email” voor de gehele organisatie
een pilot op het vlak van geautomatiseerd anoniem maken van documenten ten behoeve van WOB procedures voortvloeiend uit de Wet Open Overheid (WOO)
Ontwerp en realisatie van “publicatie van WOB verzoeken”;
Voorbereiding op de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (MEBV)
Afhankelijk van de hoeveelheid werk die hiermee gemoeid is en de voortgang ervan kun je gaandeweg aanvullende projecten oppakken. Wij streven naar een brede inzetbaarheid van onze projectleiders.
Voorafgaande aan de realisatie van een project is er vaak beleidsvorming en projectinrichting. Wij verwachten dat je in die voorfase zelfstandig en proactief aan de slag gaat. Het scherp in beeld krijgen van de gebruikersbehoefte, het bijdragen aan het beleid en het administratief borgen van jouw project doe je voortvarend en soepel.
Onze projecten liggen dicht tegen de business aan. Dat betekent dat het meenemen van de (senior) gebruikers een belangrijk deel is van je opdracht.
Veel van onze projecten vragen om inkoopvaardigheden. Of het nu gaat om een enkelvoudige uitvraag ten behoeve van een software applicatie of een Europese aanbesteding met forse bedragen, er is altijd sprake van gebruikerswensen, specificaties en inkoop-spelregels die gevolgd moeten worden. Jij weet de juiste mensen er bij te betrekken, de coördinatie op te pakken en het contract goed af te ronden.
Binnen de provincie Utrecht werken we aan verbeteringen op het vlak van onze IV-organisatie, het voortbrengingsproces en de projectbeheersing. Je draagt daaraan bij met jouw kennis en ervaring op het gebied van projectmanagement.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.