Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Project Architect

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€119 32-36 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

22 aug 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Domein specifieke IT-oplossingen landen en/of maken veelal gebruik van de generieke IT-voorzieningen welke door het team Informatisering & Automatisering (IEA), onderdeel van domein Bedrijfsvoering, beschikbaar worden gesteld. Als projectarchitect ben jij een belangrijke schakel tussen interne projecten en het team IEA om een ontwerp te realiseren op basis van in het project onderkende functionele eisen. Het door jouw gemaakte ontwerp van de specifieke oplossing is naadloos in te passen op de generieke IT-voorzieningen van team IEA. Om tot het ontwerp te komen stem je hiertoe met verschillende stakeholders af, zodat de oplossing breed gedragen en toekomst vast zal zijn. Vanwege het bijdragen aan de uiteindelijke oplossing wordt projectarchitect ook wel solutionarchitect genoemd, maar je maakt dus wel onderdeel uit van een projectteam. Binnen IEA bevinden zich verder concernarchitecten die de kaders uitzetten voor het werken onder architectuur, de overall architectuur vastleggen en adviserend acteren op (voorgenomen) veranderingen.

Leveranciers met de nieuwste technieken kunnen je bijstaan met hun innovaties die wachten op jouw toepassing ervan. Hogescholen en universiteiten kunnen bijdragen met onderzoek naar nieuwe methoden en technieken om met jou samen te werken in experimenten en ongebaande paden te verkennen.

Als projectarchitect leg je de innovatieve oplossingen doorgaans eerst op hoofdlijnen vast in een Globale Architectuur Schets (GAS). In een later stadium, wanneer de oplossing meer concreet wordt met leverancier en product-/dienstkeuze, volgt uit jouw hand een Project Start Architectuur (PSA). Soms moet lopende het project de oplossing bijgesteld worden. Daarom wordt bij oplevering van het project de actuele architectuur ‘naar waarheid’ in een Project Eind Architectuur (PEA) beschreven. Bij dit alles houd je natuurlijk rekening met bestaande architecturen, de kaders daarvoor zoals architectuurprincipes en standaarden, toekomstvisies, informatieveiligheid en privacy. Je checkt je ontwerp met de concernarchitecten (enterprise, business, applicatie, data, technologie, security en privacy) en je bewaakt en verifieert de juiste implementatie hiervan.

Wat verwachten wij?
Je levert als senior projectarchitect vanuit het programma implementatie Wet open overheid een stevige bijdrage aan de inpasbaarheid van de hierbinnen te verwerven oplossing en zorgt voor de aansluiting op de bestaande informatievoorziening welke vanuit team IEA beschikbaar wordt gesteld. Specifiek betreft dit de realisatie van een platform voor de actieve publicatie van documenten.

Je ondersteunt je projectleider door dik en dun daar waar het de inhoud betreft en hebt begrip voor de tijdsdruk waarbinnen iets opgeleverd moet worden. Je hebt ook begrip voor de collega professionals die juist geen haast willen maken en meer naar kwaliteit zoeken, je zoekt dan ook naar een goede balans tussen beide.

Je stemt af met de verschillende stakeholders en weet dit om te zetten in een gedragen ontwerp welke je vastlegt in respectievelijk de GAS, de PSA en de PEA. Verder kun je goed visualisaties maken, daarover uitleg geven, en contact houden met je gesprekspartner. Je spreekt de taal en begrijpt de belangen van techneuten, projectleiders, architecten, eindgebruikers en andere stakeholders en schakelt daar makkelijk tussen. Je kunt tegen een stootje, weet je weg te vinden in een politiek georiënteerde omgeving, beschikt over een flexibele instelling waarbij je goed weet om te gaan met eventuele weerstand en andere zienswijzen. Je kunt goed plannen en organiseren en raakt niet snel gefrustreerd als er onverwachte uitdagingen ontstaan. Je staat 100% achter je adviezen en ontwerp, je bent bereid je ontwerp daadwerkelijk door te voeren in de implementatiefase.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met de Wet open overheid;
3. Aantoonbare werkervaring met projectmanagement technieken Prince-2 en Agile/Scrum;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectarchitect met architectuurmethoden en technieken TOGAF en ArchiMate;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau; (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met modelleren in Archimate en BPMN; (40 punten)
7. Aantoonbare kennis van bedrijfsprocessen, informatievoorziening, applicatielandschap, technische infrastructuur, informatieveiligheid en privacy (maak alle duidelijk aantoonbaar in het cv. (40 punten)

Competenties

  1. Organisatiebewust

De aangeboden kandidaat is in staat om op verschillende niveaus gesprekspartner te zijn in de organisatie. Hierbij heeft hij de organisatiedoelen helder voor ogen en weet deze te verbinden aan de programmaopdracht. Zo creëert de kandidaat dragvlak voor de verandering.

  1. Besluitvaardig

De aangeboden kandidaat is in staat om op basis van input vanuit verschillende hoeken een weloverwogen koers uit te zetten en besluiten te nemen dan wel gemotiveerd voor te leggen aan het daartoe bevoegde management.

  1. Communicatief

De aangeboden kandidaat is sterk in zijn eigen communicatie maar is ook actief luisterend naar alle stakeholders. Zo worden kansen geïdentificeerd, zorgen of belemmeringen geadresseerd en risico’s helder geïnventariseerd.

Uit het cv blijkt duidelijk dat de kandidaat over bovengenoemde competenties beschikt.

Functiewensen (gespreksronde) 

  1. Persoonlijke eigenschappen 200/100/50/0 

  2. Je hebt een proactieve werkhouding 

  3. Je bent kwaliteits- en resultaatgericht 

  4. Je bent flexibel 

  5. Je zoekt de verbinding met de gebruikers, de leveranciers en je collega’s 

 

  1. Vaardigheden                                200/100/50/0 

  2. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift 

  3. Je hebt goede onderhandelingsvaardigheden en bent gewend om doelgericht te blijven tijdens (politiek) beladen situaties 

  4. Je hebt overtuigingskracht 

  5. Je bent analytisch sterk 

 

  1. Kennis                                                300/200/100/0 

  2. Ervaring met project-/solutionarchitectuur in een soortgelijke functie of rol binnen een provincie

  3. Aantoonbare kennis en ervaring met de Wet open overheid;

  4. Aantoonbare kennis en ervaring met provincies en hun bestuurlijke besluitvormingsproces;

Tarief
Voor deze opdracht geldt een maximum uurtarief van € 119,00 (all-in) exclusief BTW.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja, gedeeltelijk

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.