Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwartiermaker

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 11 dagen
130 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als ervaren kwartiermaker ga je aan de slag met de uitvoering van Maatregelpakket Overgangsgebieden Natura 2000 en Programma Natuur Fase 2 van het Utrechts Programma voor het Landelijk Gebied (UPLG). De ambtelijk opdrachtgever is de Strategisch inhoudelijk manager (SIM) beleidsintegratie Michiel Houtzagers. Je gaat de uitdaging om te komen tot afspraken voor uitvoering van de concrete maatregelen en onderzoeken.

Voor de uitvoering werken we nauw samen met onze lokale partners, zoals waterschappen, gemeenten, terreinbeheerders en agrarische, natuur- en milieuorganisaties. Je legt verbinding met de actualisatie van de beheerplannen N2000 door een regelmatige afstemming met de projectleider. Samen met de onderzoekscoordinator draag je zorg voor aanbesteding, uitvoering en monitoring van de ruimt 60 onderzoeken. En op inhoud werk je nauw samen met de collega's van het N2000-team en de aanjager overgangsgebieden. Als kwartiermaker acteer jij, in opdracht van de procesmanager Maatregelenpakketten UPLG.

Je stemt regelmatig af met de procesmanager en de aanjager overgangsgebieden. Samen bepaal je wat nodig is voor de uitvoering. Met de collega's van beleidsafdelingen, het subsidieloket, ULG of lokale partners werk je dit nader uit tot een concrete aanpak, subsidieregelingen of uitvoeringsafspraken met als doel de uitvoering van maatregelen te faciliteren. De uitvoering van de maatregelenpakketten is veelal onderdeel van gebiedsgerichte aanpak. Je werkt daarom nauw samen met de gebiedsregisseurs en projectleiders Uitvoering Landelijk Gebied (ULG) om de uitvoering te faciliteren, zicht te houden op de voortgang en knelpunten te signaleren; vanuit die uitvoeringspraktijk lever je een inhoudelijke bijdrage aan voortgangsrapportages. Het is een uitdagende klus waar je mee aan de slag gaat. Uiteraard doe je dat niet alleen. Samen de procesmanager Maatregelenpakketten UPLG, SIM Beleidsintegratie, SIM Natuur en Landbouw, aanjager overgangsgebieden, andere kwartiermakers, projectleiders, communicatieadviseurs, programmamedewerkers en inhoudelijke collega's van de beleidsteams binnen provincie stem je af en jullie ontwikkelen en leren samen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bestuurskunde of vergelijkbaar
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een overheidsorganisatie en specifiek met politiek bestuurlijke processen
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met beleid op het raakvlak van landbouw en natuur. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan en wat deze inhield
  • Een maximum uurtarief van 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief Flextender fee)
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het landelijk gebied als projectleider met het begeleiden van complexe uitvoeringsopgaven (doorvertaling van beleid naar uitvoering in een politiek-bestuurlijke context)
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een overheid op het gebied van de landelijke leefomgeving

Wensen en competenties

Wensen

  • De onderwerpen waar het om gaat (natuur, water, landbouw en klimaat) hebben jouw grote belangstelling en je bent gemotiveerd om op dit gebied aan duurzame oplossingen te werken.

Competenties

  • Onafhankelijk en deskundig
  • Resultaatgerichtheid en doorzettingsvermogen
  • Politiek en bestuurlijk sensitief
  • Verbindende persoonlijkheid
  • Teamplayer
  • Proactief in een complexe omgeving
  • Omgevingsbewust
  • Overtuigingskracht
  • Affiniteit met Natura 2000 en cultuurhistorie
  • Vermogen om te luisteren, te analyseren en deze informatie te vertalen in concrete uitvoeringsgericht acties
  • Inzicht in de complexiteit van de opgave en wat bij kan dragen om de relatie tussen overheid en inwoners of maatschappelijke organisaties te versterken

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Het Utrechts Programma Landelijk Gebied (UPLG) is daarin een belangrijke verbindende schakel. Een belangrijk onderdeel binnen het UPLG zijn de zes maatregelpakketten. Deze pakketten bevatten maatregelen die snel uitgevoerd kunnen worden en bijdragen aan de UPLG-opgaven op het gebied van water & bodem, natuur, stikstof, klimaat en landbouw. Daarnaast zijn er middelen ontvangen voor Programma Natuur fase 2. Voor de uitvoering hiervan heeft het Rijk ca. 280 miljoen toegekend voor de komende vier jaar. De uitvoering van beide programma's wordt zoveel mogelijk integraal opgepakt waarbij herstel van de Natura 2000 gebieden conform de Natuurdoelanalyses en het advies van de Ecologische Autoriteit harde randvoorwaarden zijn. De komende tijd worden de beheerplannen van 5 Natura 2000 gebieden geactualiseerd waar dit proces nauw op moet aansluiten.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde selectiecriteria beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 november 2025 van 13:00 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT) middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels een facturatiemodule. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 29 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 30 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 3 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur