Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland
Begindatum:
1 nov 2025Einddatum:
1 feb 2026Publicatiedatum:
21 okt 2025Binnen het team Ontwikkeling Ruimte & Omgeving houdt de adviseur stedenbouw en ruimtelijke ontwikkeling zich bezig met het beoordelen van ruimtelijke plannen (en afwijkingen) op haalbaarheid en wenselijkheid. Deze is bijvoorbeeld bezig met de herontwikkeling van paleis Soestdijk, maar ook een inbreiding in het dorpscentrum van Baarn of een woning in het bos bij Lage Vuursche. De adviseur stedenbouw voert overleg met indieners van bouwplannen en omwonenden, stelt ruimtelijk beleid op en ondersteunt collegas op stedenbouwkundig gebied.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Bouwkunde / RO;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur RO.
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van RO;
Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als stedenbouwkundige / adviseur stedenbouw;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur RO / stedenbouwkundige bij een gemeente;
Aantoonbaar afgeronde cursus op het gebied van projectmanagement;
Aantoonbaar afgeronde cursus op het gebied van RO.
In staat kennis toe te lichten en over te brengen;
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
Politiek gevoelig;
Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming;
Oplossings- en resultaatgerichte houding.
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 29 oktober 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 27 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Schaal 10
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.