Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel Trainee Programmabeheer (o.a. voor het programma uitvoering landelijk gebied)

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 6 dagen
60 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zijn op zoek naar een financieel trainee voor de programmabeheersing van onze programma. We hebben verschillende programmas en zijn o.a. op zoek naar een adviesvaardige programmabeheerser voor de uitvoering van projecten in het landelijk gebied (denk bijvoorbeeld aan natuurontwikkeling). Je werkt als programmabeheerser nauwkeurig, bent communicatief en analytisch en beschikt over scherp financieel inzicht. Je werkt samen met andere programmabeheersers en andere collegas.

Resultaatopdracht

  • Je ontwikkelt en onderhoudt een systeem en werkwijze voor de programmas om beter in control te komen over de inzet van middelen en de voortgang op resultaten;
  • Je haalt proactief de benodigde informatie op bij collegas en projectleiders;
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van toegankelijke dashboards (vaak in Power BI) om collegas en bestuurders proactief te informeren over resultaten, de actuele stand van zaken en prognoses;
  • Aan de hand van de dashboards adviseer je collegas over een inzet van middelen;
  • Je vormt de schakel tussen de programmas en de financial controller voor de Planning & Control-cyclus.

Toevoeging

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in bedrijfskunde, economie, of een vergelijkbare financiele studie;
  • Kandidaat is maximaal 1 jaar geleden gestart in een financieel traineeship. Benoem dit duidelijk in het CV;
  • Een maximum uurtarief van 60,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief Flextender fee);
  • Indexatie door de leverancier is toegestaan na 12 maanden inzet van de kandidaat. Het maximale percentage waarmee geindexeerd mag worden is 10%;
  • Aantoonbare studie/werkervaring met (monitorings) rapportages in Excel. Benoem duidelijk in het CV waar deze ervaring is opgedaan;
  • Als onderdeel van het financieel traineeship moet de cursus of opleiding Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) in het opleidingspakket zitten;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. Zonder deze motivatie in het CV wordt dit criterium niet goedgekeurd.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat wordt als trainee ondersteund en begeleid met verschillende opleidingen. Benoem deze specifieke opleidingen duidelijk in het CV (25 punten);
  • Opleiding bedrijfsadministratie of boekhouden is onderdeel van het traineeship programma. Benoem dit duidelijk in het CV (25 punten);
  • Aantoonbare studie/werkervaring met financiele monitoringsrapportages en dashboards via Power BI (15 punten);
  • Aantoonbare studie/werkervaring met risicomanagement. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (15 punten);
  • Aantoonbare studie/werkervaring met financiele verantwoording. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (20 punten).

Competenties

Niet bekend

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Je werkt samen met andere programmabeheersers en andere collegas.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 26 september 2025, van 14:00 tot 17:00 uur. De gesprekken zullen op het kantoor van de Provincie Utrecht plaatsvinden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 25 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 19 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 22 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 23 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur