Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider ICT Beheer

Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland

Sluit over 3 dagen
130 16-20 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

17 sept 2025

Omschrijving

Doel van de opdracht
VRU wil haar ICT Beheerprocessen professionaliseren en toekomstbestendig maken. De interim manager ICT Beheer heeft als doel de organisatie strategisch te begeleiden op het gebied van informatiebeveiliging, Applicatiebeheer en digitale transformatie. De focus ligt op functioneel leiderschap, informatiebeveiliging, digitalisering en optimalisatie van IT-processen.

Opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden

Functioneel leidinggeven aan Servicedesk, Technisch beheer en Projectmanagement
Dagelijkse aansturing van het team en zorgen voor een efficiente werkverdeling.
Adviseren over de toekomstige inrichting en strategische aansturing van het team.
Coachen van teamleden om de professionaliteit en autonomie te vergroten.
Formuleren van KPIs die aansluiten bij afdelings- en organisatiedoelstellingen.
In kaart brengen en analyseren aanwezige en benodigde capaciteit Technisch Beheer.

2.2 Gestandaardiseerde projectmethodiek ontwikkelen en implementeren
Opstellen en implementeren van een projectmanagementbeleid.
Zorgdragen voor integratie van projectmanagement binnen de organisatie.
Afstemmen met stakeholders over beleidsmatige keuzes.

2.3 Implementatie en borging informatiebeveiliging Technisch Beheer
Implementatie en borging van beheersmaatregelen vanuit Bedrijfscontinuiteit.
Bewaken van compliance rondom informatieveiligheid.
Coordineren van risicoanalyses en beveiligingsmaatregelen binnen IT-systemen.

2.4 Optimalisatie en beleidsmatige inrichting Microsoft 365
Analyseren van het huidige gebruik van Microsoft 365 binnen de organisatie.
Adviseren over effectiever gebruik en mogelijkheden voor verdere integratie.
Implementeren van optimalisaties binnen werkprocessen en documentbeheer.

2.5 Processen in kaart brengen en optimaliseren
Opstellen van een overzicht van alle processen binnen de afdeling.
Beoordelen van de beheersbaarheid, effectiviteit en veiligheid van processen.
Adviseren over noodzakelijke verbeteringen en/of consolidatie van processen.

2.6 Advies en rapportage aan de directie en management
Regelmatig rapporteren aan de Afdelingshoofd I&I over voortgang en knelpunten.
Adviseren over de toekomstbestendige inrichting van de afdeling ICT Beheer.
Opstellen van een adviesrapport met concrete aanbevelingen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende op een ICT beheer afdeling bij een veiligheidsregio;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met ICT beheer;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als als teamleider, projectleider of programma-manager;
  • Een maximum uurtarief van 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van teams met een complexe voorgeschiedenis bij verandertrajecten met een een heldere en doelgerichte aanpak (benoem duidelijk in het cv)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende op het gebied van informatiemanagement en ict
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagament

Competenties

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van een visie en een structuur effectiever, efficienter en geborgd kunnen voldoen aan de wens van de klant. Het uiteindelijke doel is dat jouw team door een succesvolle toepassing van ISM betere diensten gaat leveren
  • Je bent een pragmatische, mensgerichte teamleider met inzicht en overzicht;
  • Je bent resultaatgericht; goed in pionieren en met elkaar doelmatig werken;

Organisatie en team

Organisatie
Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collegas van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen. Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Gespreksinformatie

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie drie (3) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste twee kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De fysieke/ digitale gesprekken bij de VRU zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen
Maximaal 3 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr: in overleg met opdrachtgever in te vullen. Op maandag werken we met de hele afdeling op kantoor (Utrecht), maandag is derhalve een verplichte dag.

Planning
De fysieke/ digitale gesprekken bij de VRU zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 18 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 19 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Overige informatie
De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). OPTIONEEL: Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal xx uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collegas uit het team (deels) uitvallen. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 22 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur