Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Opgavemanager

Leidseveer 2, 3511 SB Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

13 okt 2025

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

17 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opgavemanager IV Landelijk Gebied heeft als opdracht de informatiepositie van provincies te versterken met afdoende (grip op) kwalitatieve data/informatie en functionaliteit welke nodig zijn om de doelen / inhoudelijke opgaven van de verschillende beleidsterreinen te kunnen behalen. Dit is zowel van toepassing op de planvorming, de uitvoering en bijsturing daarvan inclusief de gerelateerde besluitvorming en monitoring op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

Werkzaamheden

  • Je draagt zorg voor, organiseert en adviseert over het informatiebeleid en informatiebeheer voor provincies vanuit het IPLG wat betreft het landelijk gebied.
  • Je draagt zorg voor een concreet gedragen aanpak en plan om te voorzien in provinciale informatievoorziening landelijk gebied welke duurzaam is en gestructureerd toewerkt naar gezamenlijk gedragen werkbare oplossingen. Hiertoe organiseer je de juiste slagkracht en mobiliseer je de benodigde capaciteit en deskundigheid en voer je verwachtingenmanagement op de juiste niveaus en in de omgeving (e.g. ambassadeurschap).
  • Je organiseert de gezamenlijke ontwikkeling, invoering en gebruik (en evt. beheer en exploitatie) van benodigde informatie en informatieproducten en gerelateerde processen daarvoor (volledige IV-levenscyclus) daar waar niet elders voorzien.
  • Je coordineert of geeft leiding aan activiteiten en projecten gericht op de ontwikkeling en verbetering van informatievoorziening op het gebied van het landelijk gebied.
  • Je organiseert het proces dat leidt tot een gezamenlijke inzet van de 12 provincies ten aanzien van de benodigde vraagarticulatie op het gebied van informatievoorziening op de verschillende beleidsterreinen binnen het landelijk gebeid(e.g. VTH , GGA, SA).
  • Je draagt zorg voor of draagt bij aan het verbeteren van de data-governance en datakwaliteit.
  • Je bent de rechterhand voor de programmamanager bij het inhoudelijk voorbereiden van besluitvorming en denkt waar nodig mee over de voortgang en doorontwikkeling van het gehele IPLG programma op het gebied van stikstof informatievoorziening.

Eisen

  • Je hebt academisch denk- en werkniveau en ruime leidinggevende ervaring
  • Je hebt ruime ervaring met informatiemanagement.
  • Je hebt aantoonbare ervaring in een complexe interbestuurlijke omgeving.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het organiseren van (complexe) opgaven op het vlak van informatiemanagement en -beheer.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het organiseren en begeleiden van samenwerking tussen organisaties (provincies pre) en binnen een team op het vlak van informatiemanagement.
  • Je bent een stevige persoonlijkheid en gesprekspartner die kan omgaan met verschillende belangen en realiteiten;
  • Je hebt niet alleen oog voor proces en draagvlak maar ook voor resultaten en de koppeling kan leggen met de inhoud / uitvoering.
  • Je bent creatief en ondernemend: je kan improviseren en daarmee de wendbaarheid van de organisatie vergroten.
  • Je kan onder hoge druk effectief en efficient blijven werken, daarbij lol blijft houden in het werk en je werk met de nodige humor doet.

Wensen en competenties

Wensen

(Geen wensen vermeld in de opdrachttekst)

Competenties

(Geen competenties vermeld in de opdrachttekst)

Organisatie en team

Het Interprovinciale Programma Landelijk Gebied (IPLG) is een coordinerend en ondersteunend programma. Het helpt de provincies in samenwerking met het Rijk te komen tot een uitvoerbare, haalbare en effectieve aanpak. Ons werk vindt plaats in het centrum van de bestuurlijke besluitvorming. We dragen daar zorg voor ordentelijke en transparante (interprovinciale en interbestuurlijke) besluitvorming in een duidelijk gestructureerd proces.

Wij ondersteunen provincies door te verduidelijken op welke onderdelen (gezamenlijke) koersbepaling van provincies nodig is. We doen dat voor zowel de korte als de langere termijn. En wij brengen in beeld op welke wijze gezamenlijk kan worden gewerkt aan een effectieve aanpak gericht op doelbereik met bijbehorend instrumentarium. We ondersteunen provincies proactief bij het uitvoeren van hun taak in alle fasen van het programma, maar nemen niet hun verantwoordelijkheden over.

Daarnaast ondersteunen we provincies om te komen tot duidelijke (samenwerkings)afspraken met het Rijk, waarbij ieder bijdraagt vanuit de eigen rol en verantwoordelijkheden.

Het programma IPSN opereert vanuit de vereniging IPO en brengt daarbij de belangenbehartiging en beleidsvorming door het IPO bureau samen met de uitvoerings- en ondersteunende kracht van BIJ12. De programmaorganisatie is daartoe opgebouwd uit zowel medewerkers vanuit IPO bureau als vanuit BIJ12 (een deel van de bemensing wordt door BIJ12 en/of IPO ingehuurd t.b.v. de programmaorganisatie) en versterkt met detacheringen vanuit provincies.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdracht is voor 24 - 32 uur per week, voor minimaal 1 jaar met de optie tot verlenging met 2 x 12 maanden. Opdrachtgever gaat uit van 45 werkbare weken en maximaal 1440 werkbare uren per jaar. Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief). Werkzaamheden vinden op dit moment voor een groot deel digitaal plaats, op termijn zal meer op locatie in Utrecht (BIJ12) en in Den Haag gewerkt worden, waarbij overleggen nog steeds deels digitaal zullen zijn.

Indexering

Een eventuele indexering vindt plaats voor ten hoogste het CBS indexcijfer Dienstenprijzen (DPI), tabel Dienstenprijzen; commerciele dienstverlening en transport, index 2021=100, volgens onderstaande rekenmethode: (indexcijfer [nieuw kwartaal] indexcijfer [oud kwartaal])/ indexcijfer [oud kwartaal] x 100%. Als nieuw kwartaal wordt gehanteerd het meest recente kwartaal waarvan het definitieve indexcijfer bekend is, als oud kwartaal wordt hetzelfde kwartaal genomen van het jaar daarvoor. Indexering kan eenmaal per jaar, doch niet eerder 24 maanden na aanvang van de Opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur