thumbnail
thumbnail

Contractmanager

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
130
16-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

16-32

Publicatiedatum:

10 jul 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Je geeft invulling aan het contractmanagement waarbij jouw expertise vooral ligt op de juridische scope van contractmanagement . Je hebt brede ervaring met contractmanagement binnen de (light) rail infra en materieel werkvelden.  Vanuit deze functie ben je eindverantwoordelijk voor alle contracten binnen de beheersorganisatie, inclusief voor die contracten die raakvlakken vertonen met de projectorganisatie. Het strategisch Contractbeheer is bij jou belegd. Je bent primair verantwoordelijk voor het Contractbeheer rondom de procesaannemer. Daarin word je ondersteund door de procesbeheerder. Je levert een aanzienlijke bijdrage aan de professionalisering van het contractmanagement binnen TBO met als doel om het Contractbeheer naar een hoger level te tillen.

Jij brengt jouw expertise in bij het team van procesbeheerders, bewaakt de uitvoering van de contracten (het 4-ogen principe), standaardiseert waar mogelijk en adviseert  het management over het optimaliseren van het Contractbeheer. Je bent samenwerkingsgericht en in samenwerking met inkoop streeft naar de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Een belangrijke taak is het bewaken van de rechtmatigheid van aanbestedingen en betalingen binnen de contracten en de afgesproken SLA’s, en het managen van contractwijzigingen. Daarnaast is de provincie bezig met een nieuwe aanbesteding voor het onderhoud aan onze infra. Dit zal een Prestatiegericht onderhoudscontract worden (PGO).

Jouw focus hierbij is te zorgen dat het prestatiegericht onderhoudscontract zo goed mogelijk wordt nageleefd. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de PGO opdrachtnemer bij operationele en contractuele zaken over storingen en functieherstel. Je bent hard op de inhoud, maar zacht op de relatie. Je zorgt ervoor dat de prestatie eisen in het contract worden gehaald en dat bij tekortkomingen de opdrachtnemer hier conform het contract (juridisch) op wordt aangesproken en afgerekend

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Een afgeronde opleiding/cursus op het gebied van Inkoop, Contractmanagement, Aanbestedingsrecht en/of (technische) bedrijfskunde;
3. Aantoonbare werkervaring met het toepassen van de aanbestedingswet;
4. Aantoonbare affiniteit met assetmanagement processen in de (light) rail;
5. Aantoonbare kennis van Power BI;
6. Aantoonbare werkervaring met contractbeheersing;
7. Maximaal uurtarief van €130,- inclusief reiskosten woon-werk verkeer, exclusief btw;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement en specifiek prestatiegericht onderhoudscontracten in de (light) rail (35 punten);
9. Shortlistcriteria: in het cv is een shortlist criteria toegevoegd, waarin voor elk criterium duidelijk naar voren komt waarom de kandidaat hieraan voldoet, deze informatie moet ook terug te vinden zijn in het cv, maak hiervan een aparte pagina in het cv (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met assetmanagement processen waaronder ISO055000 (30 punten);
11. Aantoonbare werkervaring als contractmanager (25punten).

Competenties

  • Wij zijn op zoek naar een teamspeler die zich gemakkelijk beweegt in een grote organisatie. Je grondhouding is open, kritisch, klant- en resultaatgericht, initiatiefrijk en je beschikt over overtuigingskracht. Je hebt ervaring met het werken in een omgeving met verschillende belangen en bent in staat om met behoud van de relatie afstemming te vinden. Daarbij ben je analytisch en stel je je onafhankelijk op;

  • Je hebt gevoel voor de bestuurlijke verhoudingen;

  • Je bent een vlotte schrijver en bent vaardig in het opstellen en afstemmen van adviezen, rapporten en contracten;

  • De term hard op de inhoud en zacht op de relatie is een vanzelfsprekendheid;

  • Een absolute must is kennis en ervaring met contractmanagement van Prestatie Gericht Onderhoud in relatie tot railinfra structuur;

  • Kennis en ervaring met het snijvlak financieel-, risico- en kwaliteitsbeheersing;

Kennis van relevante wet- en regelgeving inclusief de Aanbestedingswet en de toepassingen daarvan in het kader van Leveringen, Diensten en Werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13 Tarief maximaal € 130,00

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Contractmanager die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.