Communicatieadviseur Interne Communicatie

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€95 24 tot 28 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2025

Uren per week:

24 tot 28

Publicatiedatum:

6 aug 2024

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 
Het is de taak van Provincie Utrecht de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Wat ga je doen?
Als adviseur interne communicatie ga je bij de provincie Utrecht aan de slag met de interne communicatie op concernniveau, als collega in het team van corporate communicatie. Je bent verantwoordelijk voor de communicatie over de belangrijkste ontwikkelingen en actualiteiten die voor alle collega’s van de organisatie van belang zijn. Je werkt samen met onze adviseur interne adviseur en adviseert collega’s over hoe zij collega’s het beste kunnen informeren, betrekken en activeren.

Je verzorgt de samenwerking met andere communicatieadviseurs die aan interne communicatie binnen de organisatie werken, zoals collega’s bij het domein bedrijfsvoering en collega’s die werken aan het onderwerp organisatieontwikkeling. Je werkt nauw samen met ons webteam waarin het intranet wordt beheerd.

Je werkt samen aan acties uit ons huidige plan voor interne communicatie en neemt mogelijk deel aan projecten van corporate communicatie waar de interne communicatie centraal in staat. Een voorbeeld daarvan is het project ‘Communicatieve organisatie’, de inrichting van de narrowcasting en de aanschaf en implementatie voor een nieuw intranet.

In je takenpakket zitten onder meer:

  • Algemeen advies voor interne communicatie met behulp van onze richtlijnen interne communicatie.

  • Contentcreatie voor interne communicatie (o.a. intranet en narrowcasting).

  • Redactie

  • Voorbereiding en uitvoering van interne livestreams.

  • Samenstelling van interne nieuwsbrief organisatiebreed, tweewekelijks.

  • Deelname aan projecten van corporate communicatie die specifiek over interne communicatie gaan, zoals invoering narrowcasting en/of voorbereiding aanbesteding nieuw intranet.

  • Voorbereiding en ontwikkeling implementatie van een nieuw intranet

  • Zo nodig vervanging voor algemeen advies en uitvoering van interne communicatie voor onderwerpen van de concerndirectie.

Wie ben je?
Je weet mensen aan je te binden en hebt een natuurlijke overtuigingskracht die enthousiasme bij collega’s opwekt. Je bent een samenwerker ‘pur sang’.  Je weet je goed en snel in te werken in grote organisaties en beweegt je van nature op allerhande niveaus en onderwerpen in de organisatie. Je komt met goed onderbouwde adviezen en weet deze om te zetten in zichtbare resultaten.

Je bent een communicatiemens in hart en nieren, je hebt creatieve ideeën en inzicht in de laatste ontwikkelingen op het communicatievlak. Je haalt informatie uit de organisatie naar boven om het interne verhaal van de provincie Utrecht te vertellen, met mooie voorbeelden. Je schrijft gemakkelijk en begrijpelijk, ook over complexe organisatorische ontwikkelingen. Je werkt met plezier aan interviews, video’s, fotografie en je hebt ervaring met nieuwsbrieven, CMS en livestreams maken. Je bent hands-on, flexibel en draait waar nodig mee onder hoge druk.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij de overheid als communicatieadviseur;

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met interne communicatie bij de overheid.

  5. Uurtarief maximaal  €95,- exclusief BTW inclusief reiskosten;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (20 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur (35 punten);

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met interne communicatie bij een overheidsinstelling (30 punten);

  4. Uurtarief van maximaal 85 euro exclusief BTW en inclusief reiskosten (15 punten).

Competenties

  • Je bent in staat mensen aan je te binden en samen te werken, je laat mensen in hun waarde en bent flexibel.

  • Je kan als geen ander vanuit een probleemanalyse een gedegen strategisch advies opstellen, je hebt ervaring met werken met een strategisch communicatieframe.

  • Je bent omgevingsbewust en hebt een goed ontwikkelde politiek/bestuurlijke antenne.

  • Je weet op een creatieve, innovatieve manier de juiste mensen met elkaar in contact te brengen.

  • Wat je bedenkt, kun je ook (laten) realiseren, zowel in woord als in beeld.

  • Je kunt goed plannen en organiseren

  • Je volgt de ontwikkelingen van het communicatievak.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  deels digitaal/hybride, minimaal 2 dagen op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 26 augustus  tussen 13:00 en 17: uur 2024 dinsdag 27 augustus tussen 13:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.