Programmasecretaris Kanaal Almelo - de Haandrik

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 28-36 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

28-36

Publicatiedatum:

25 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Afdeling
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Project Sturing, Project Advies, Ontwikkeling, Verkeer en Infra, Programmamanagement.

Omschrijving van de opdracht
Je wordt ingezet als programmasecretaris voor het project kanaal Almelo - De Haandrik. In dit uitdagende programma houden we ons bezig met alle werkzaamheden aan Kanaal Almelo-De Haandrik, die dwars door onze mooie provincie loopt. Omdat we te maken hebben met o.a. schadeherstel van 400 panden langs het kanaal, reguliere werkzaamheden voor het onderhoud, maar ook de toekomstfunctie van het kanaal, is het een zeer complex en politiek gevoelig programma waar veel verschillende projecten onder vallen. Jouw taak als programmasecretaris is om het overzicht te creëren en te behouden voor alle deelnemers van het integrale programma. Je bent daarbij de rechterhand van de programmamanager, waarbij je faciliteert, coördineert, organiseert en ontzorgt. Kloppen alle planningen en zijn de financiën op orde? Zijn alle partners (zowel in- als extern) op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Is alle informatie op tijd binnen voor besluitvorming? 

Als secretaris 

  • Ben je een belangrijke schakel tussen projectleiders, samenwerkingspartners (zoals gemeenten en waterschap) en teamleden. Je bent het eerste aanspreekpunt en weet de juiste mensen met elkaar in verbinding te brengen; 

  • Bereid je agenda’s van overleggen van de gebiedsmanager en programmamanager voor;

  • Zorg jij dat alle planningen van de verschillende projecten op elkaar afgestemd worden. Dit raakt de bestuurlijke besluitvorming, dus enige kennis hiervan is mooi meegenomen; 

  • Regisseer jij de planning & control cyclus van het programma. Je verbetert waar nodig de processen om het programma effectief te sturen op samenhang, doelstelling en budget;

  • Regisseer jij de voortgangsrapportages van het programma naar Provinciale Staten voor;

  • werk je aan concrete voorstellen ondersteunend aan de gebied- en programmamanager.

 Zit plannen, coördineren, netwerken en overzicht houden in jouw bloed? Dan zou jij een heel waardevolle bijdrage kunnen leveren aan één van de meest complexe programma's van provincie Overijssel; Kanaal Almelo-De Haandrik. 

Kandidaat omschrijving 
Jij bent een organisatietalent dat snel weet te schakelen in een, soms hectisch, programma. Je deinst niet terug voor een proces wat nog vraagtekens kent, maar houdt overzicht en blijft verbinding leggen, zowel op inhoud, als tussen mensen. Daarnaast:   

  • Heb je enkele jaren werkervaring in projectmatig werken;   

  • Worden wij erg blij als je bekend bent met werken in een bestuurlijke omgeving en de nodige bestuurlijke sensitiviteit bezit.   

Vereisten / knock-outcriteria

  1.  Maximaal € 95,00 exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in een projectgestuurde omgeving binnen een overheidsinstelling;

  4. .Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 15 jaar in een politiek- bestuurlijke omgeving.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij en/of in opdracht van Gemeentelijke of Provinciale Overheid (40 punten);

  2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen secretaris binnen een overheidsinstelling (30 punten);

  3. Beschrijf in een persoonlijke motivatie (de motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf) beknopt waarom u deze opdracht graag wilt doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk voor u maken (30 punten).

Competenties

  • Talent voor coördineren, organiseren en plannen;

  • Overzicht en ordening

  • Communicatief vaardig;

  • Samenwerkingsgericht;

  • Initiatief nemend;

  • Oplossingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

  • Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (€0,37 per kilometer).

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.