communicatieadviseur Ruimte en Bereikbaarheid

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 10 dagen
85 24-36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

15 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Communicatieadviseur
Ontdek de mogelijkheid om jouw communicatie-expertise in te zetten voor uitdagende programma's en projecten op het gebied van ruimte en bereikbaarheid. Je komt te werken in het communicatieteam van de provincie Overijssel. Binnen het team Communicatie kom je in het cluster dat de afdeling Ruimte en Bereikbaarheid (RB) van provincie Overijssel adviseert. Bij RB staan Mobiliteit, Wonen en Water centraal. Voor meer informatie waar RB aan werkt kun je kijken op de website: Aan de slag met Ruimte en Bereikbaarheid bij provincie Overijssel - Provincie Overijssel. Kom bij ons team en draag bij aan de ontwikkeling van Overijssel!

Taken en verantwoordelijkheden
Als communicatieadviseur op het gebied van ruimte en bereikbaarheid vorm je een essentiële schakel in het communicatieweb, waarbij je nauw samenwerkt met de andere communicatieadviseurs en de communicatiemedewerker binnen deze afdeling.

Samen met je collega's analyseer je de behoeften en doelstellingen van de programma's en projecten, om vervolgens vanuit een heldere analyse een passende communicatiestrategie te ontwikkelen. Door jouw inzet zorg je ervoor dat de communicatieaanpak niet alleen effectief is, maar ook bijdraagt aan de ambities van de opgaven én de profilering van de provincie Overijssel.

Je stelt communicatieplannen op en coördineert de uitvoering daarvan en bewaakt daarbij niet alleen de voortgang, maar ook de kwaliteit en het budget. Met jouw organisatorisch talent en oog voor detail zorg je ervoor dat alle communicatie-uitingen op tijd en binnen de gestelde kaders worden gerealiseerd.

Daarnaast ben je een sparringpartner voor je collega's en externe stakeholders, waarbij je hen adviseert over de meest effectieve communicatiestrategieën en -middelen. Met jouw communicatieve vaardigheden en organisatietalent ben je de verbindende factor tussen verschillende belangen en stakeholders, en draag je bij aan een integrale aanpak van maatschappelijke uitdagingen.

Kandidaat omschrijving

Als communicatieadviseur:

  • heb je een afgeronde opleiding op het vlak van communicatie op minimaal hbo-niveau;

  • heb je bij voorkeur aantoonbare relevante werkervaring;

  • breng je actuele kennis in en je adviseert over effectieve inzet van communicatiemiddelen;

  • heb je goede adviesvaardigheden, ben je gewend om in een politiek bestuurlijke omgeving te werken en daar je communicatie op af te stemmen;

  • heb je affiniteit met de onderwerpen mobiliteit, wonen en water.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Communicatieadviseur bij een overheidsinstelling of als communicatieadviseur bij een partij gelieerd aan de overheid.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Communicatieadviseur binnen het werkveld ruimtelijke ordening bij een overheidsinstelling of als communicatieadviseur bij een partij gelieerd aan de overheid (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van communicatieplannen en het coördineren van de uitvoering van dit communicatieplan , alleen uitvoeren is onvoldoende (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het samenwerken met interne en externe belanghebbenden / stakeholders (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van communicatie met de thema's wonen, water en/of mobiliteit (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten).

Competenties

  • Adviesvaardig

  • Stressbestendigheid

  • Flexibel

  • Creatief

  • Omgevingsbewustzijn

  • Snel dingen je eigen maken

Organisatie en team

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Jouw plek binnen de organisatie
Als communicatieadviseur kom je terecht in het team Communicatie. Dit team bestaat meerdere clusters van in totaal uit ruim zestig communicatiecollega's. Samen werken ze aan effectieve communicatie voor provincie Overijssel. Team Communicatie maakt onderdeel uit dan de afdeling Bestuur- en Concernzaken. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega's draag je het profiel van provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie, in een prettige en veilige leefomgeving.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 01-10-2025.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Standplaats: Zwolle

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur